AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #21 Del Skrevet 18. september 2020 Mohammed/Muhammed Ali Abu Bakr ... osv. Anonymkode: f2c05...404 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant Skrevet 18. september 2020 #22 Del Skrevet 18. september 2020 Bolle 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #23 Del Skrevet 18. september 2020 1 minutt siden, Anonymus Notarius skrev: Vel, Homse, Bleie og Sædberg er jo veldig unike navn, ikke mange som heter det, men jeg velger glatt Olsen over dem kjenner jeg Unik er ikke alltid lik fint. Og hvorfor må man være så unik bestandig? Lorentzen er unikt, og fint. Jeg skrev ikke at unikt alltid er fint. Men mange unike navn er veldig fine. Anonymkode: e30a4...84d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #24 Del Skrevet 18. september 2020 Fitte, ja faktisk så heter noen det. Anonymkode: 79ad4...d19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #25 Del Skrevet 18. september 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fitte, ja faktisk så heter noen det. Anonymkode: 79ad4...d19 Har hørt Fitje, men Fitte er ukjendt.. Anonymkode: 03846...caa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 18. september 2020 #26 Del Skrevet 18. september 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lorentzen er unikt, og fint. Jeg skrev ikke at unikt alltid er fint. Men mange unike navn er veldig fine. Anonymkode: e30a4...84d Unikt betyr enestående, eller spesielt. Lorentzen er det flere tusen i Norge som heter. Fint navn, men unikt er det ikke. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 18. september 2020 #27 Del Skrevet 18. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er Homse et etternavn? Har aldri hørt om noen som heter Homse og Ekle. Gay-et-eller-annet på engelsk har jeg hørt, men ikke på norsk. Anonymkode: e30a4...84d Gay betyr egentlig glad eller sprudlende. Derfor de homofile begynte å bruke det om seg selv 😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #28 Del Skrevet 18. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et veldig norsk etternavn selv, men det er bare noe med disse «Evenrud» og «Ermesjø» osv etternavnene som bare høres helt grusomt ut. Tenk å skulle si navnet sitt på engelsk når man heter for eksempel «Olga Evenrud», haha.... Anonymkode: ee9d7...f4d Så normen for om et NORSKT navn er stygt eller ikke er hvordan man uttaler det på et fremmedspråk? 🙄 Anonymkode: 9ed45...62c 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #29 Del Skrevet 18. september 2020 Mentzen Anonymkode: e9f66...639 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #30 Del Skrevet 18. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Lorentzen er unikt, og fint. Jeg skrev ikke at unikt alltid er fint. Men mange unike navn er veldig fine. Anonymkode: e30a4...84d Lorentzen er hverken unikt eller fint. Anonymkode: 56639...329 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #31 Del Skrevet 18. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er Homse et etternavn? Har aldri hørt om noen som heter Homse og Ekle. Gay-et-eller-annet på engelsk har jeg hørt, men ikke på norsk. Anonymkode: e30a4...84d Homo er et etternavn i Trøndelag. Uttales med tonelag 2, i motsetning til homo. Jeg tror de mange har bytta etternavn når de har flytta fra bygda der det er kjent. Forhåpentligvis regnes det ikke som et skjellsord lenger. Jeg synes i hvert fall ikke at det er stygt. Men jeg vet ikke om jeg hadde syntes det var så hyggelig å hete Rønne. Anonymkode: f9a60...91b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #32 Del Skrevet 18. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lorentzen er hverken unikt eller fint. Anonymkode: 56639...329 Jeg syns etternavnet mitt er unikt og fint. Jeg gikk ikke på skole med andre enn søsken som het Lorentzen, og jeg har ikke møtt noen i arbeidslivet som heter det. Det betyr at det er ganske unikt. Anonymkode: e30a4...84d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #33 Del Skrevet 18. september 2020 Kom til å tenke på (Solveig) Kringlebotn 😊 Lurer på hva som er opphavet til det navnet? Anonymkode: 69aed...749 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #34 Del Skrevet 18. september 2020 Homo er et navn utbredt i Nord-Trøndelag, uttales ho-mo. Har flere slektninger som opprinnelig heter dette, men har skiftet navn. Anonymkode: cf9e1...8f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #35 Del Skrevet 18. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns etternavnet mitt er unikt og fint. Jeg gikk ikke på skole med andre enn søsken som het Lorentzen, og jeg har ikke møtt noen i arbeidslivet som heter det. Det betyr at det er ganske unikt. Anonymkode: e30a4...84d Du går vel ikke rundt og tror det er unikt? Vil tro de fleste i Norge kjenner en Lorentzen eller 10🤦♀️ Anonymkode: 56639...329 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #36 Del Skrevet 18. september 2020 Rinnan (tenker alltid at de er etterkommere av Henry Oliver) Anonymkode: f885d...412 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #37 Del Skrevet 18. september 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Olsen, Nilsen, Jørgensen, Pedersen, Mathiesen, Elvestad, Rognerød, Gustavsen... Vanlige og stygge etternavn. Anonymkode: e30a4...84d Ok. Anonymkode: 03eb2...230 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #38 Del Skrevet 19. september 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Homo er et etternavn i Trøndelag. Uttales med tonelag 2, i motsetning til homo. Jeg tror de mange har bytta etternavn når de har flytta fra bygda der det er kjent. Forhåpentligvis regnes det ikke som et skjellsord lenger. Jeg synes i hvert fall ikke at det er stygt. Men jeg vet ikke om jeg hadde syntes det var så hyggelig å hete Rønne. Anonymkode: f9a60...91b Har aldri hørt det tidligere. Jeg har ikke noe imot homofile, men jeg hører ofte at homo blir brukt som skjellsord her i Oslo. Og det er ikke greit. Heldigvis har vi mulighet til å endre navn, hvis vi ikke liker eller er komfortable med vårt opprinnelige navn. Etter jeg lagde tråden i går, kom jeg faktisk på en jeg kjenner til som heter Baller til etternavn. Men det uttaler man med lang A. I hvert fall min tidligere kollega. Anonymkode: e30a4...84d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #39 Del Skrevet 19. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har aldri hørt det tidligere. Jeg har ikke noe imot homofile, men jeg hører ofte at homo blir brukt som skjellsord her i Oslo. Og det er ikke greit. Heldigvis har vi mulighet til å endre navn, hvis vi ikke liker eller er komfortable med vårt opprinnelige navn. Etter jeg lagde tråden i går, kom jeg faktisk på en jeg kjenner til som heter Baller til etternavn. Men det uttaler man med lang A. I hvert fall min tidligere kollega. Anonymkode: e30a4...84d Og smal L. Anonymkode: e30a4...84d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #40 Del Skrevet 19. september 2020 Mitt etternavn er både stygt og unikt. Men nettopp derfor vil jeg ikke skrive det her. Imotsetning til noen som tror at Lorentzen er unikt??🤔 Anonymkode: 0f327...0f9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå