Gå til innhold

benkeplate i heltre

Gjest peon

Anbefalte innlegg

Har såååå lyst på det, men min mann er negativ pga at han mener det blir fort stygt med sprekker og merker.. Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man må være flink til å olje den eller lakke den, avhengig av hva man velger. Og den tåler ikke like mye som en annen benkeplate, det er klart. Blir skadet av veldig varme ting eller knivkutt etc. Men jeg synes det er verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes benkeplate i heltre er best. Man kan pusse vekk flekker og skulle det komme hakk kan man bruke en fuktig klut og strykjern for å rette på det. Oljer man benken jevnlig holder den seg fin, og sprekker har jeg aldri opplevd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljen reagerer på metall (f.eks hermetikkbokser) kombinert med vann. Dette lager stygge, svarte merker som ikke går bort om man ikke sliper et stykke ned.

Eller synes jeg at det er greit med heltre-plate. Oljes en gang i halvåret hos oss og vi har minimalt med hakk og sprekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bør tenke dere nøye om. Hvis dere er av det grundige slaget, som aldri går fra en rotet kjøkkenbenk, og som tørker over en strøken benk hver kveld det siste dere gjør før dere går til sengs - ja, da er det ikke noe problem.

Men hvis dere innimellom lar ting stå noen timer, og ikke alltid husker på at våte kluter, hermetikkbokser og sprut fra makrell i tomat burde vært fjernet med en gang..... ja, da bør du ha laminat.

Enig i at heltre er penest, men det er under forutsetning av at det holder seg pent. Og det gjør det ikke hos sistnevnte familie (som jeg kjenner litt for godt... :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...