Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andregangs, men blir så usikker på alt likevel. Noen sier at de ikke engang fikk brukt klær i størrelse 50 siden babyen var stor ved fødsel. Min var 3800 gram, ikke noen mini-baby men likevel husker jeg at størrelse 50 var romslig ved fødsel.. Redd for å kjøpe masse fint som likevel ikke passer mini magen. Hva er deres erfaringer på dette?

Anonymkode: 7bfca...fe3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp etter behov. Det er da ikke noe poeng i å kjøpe masse klær FØR fødselen? Det holder med et sett eller to, og så kan du sende far ut og kjøpe mer allerede i det butikkene åpner etter fødselen om du ser dere har for lite. 

Vi fikk et knøtt på 2650 g og 48 cm, og han druknet i str 50 til og med. Null problem, brukte sykehusklær, og far måtte ut og kjøpe klær i prematurstørrelse. 

Anonymkode: dace7...6fa

• Liker 1
Skrevet

Min strategi er å ikke handle masse fint før vi vet hvor stort barnet er. 

Får jo påkledning på sykehuset, også får far dra på shopping om babyen er liten. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, spinnwild skrev:

Min strategi er å ikke handle masse fint før vi vet hvor stort barnet er. 

Får jo påkledning på sykehuset, også får far dra på shopping om babyen er liten. 

Skjønner taktikken, men synes dere ikke det er leit å ikke få kjøpe inn selv også? Jeg elsker å handle inn til babyen 😄

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Andregangs, men blir så usikker på alt likevel. Noen sier at de ikke engang fikk brukt klær i størrelse 50 siden babyen var stor ved fødsel. Min var 3800 gram, ikke noen mini-baby men likevel husker jeg at størrelse 50 var romslig ved fødsel.. Redd for å kjøpe masse fint som likevel ikke passer mini magen. Hva er deres erfaringer på dette?

Kjøp nå 52 så er du sikker. Er bedre at det er for stort. 

Skrevet

Hvorfor ikke dra på shopping selv når dere er kommet hjem? En god unnskyldning til å kle seg ordentlig og oppsøke mennesker, både med og uten baby!

Anonymkode: 90fdd...57d

• Liker 5
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke dra på shopping selv når dere er kommet hjem? En god unnskyldning til å kle seg ordentlig og oppsøke mennesker, både med og uten baby!

Hva skal ungen ha på seg på vei hjem da? 

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner taktikken, men synes dere ikke det er leit å ikke få kjøpe inn selv også? Jeg elsker å handle inn til babyen 😄

Du kan jo handle mer senere og da. 

Skrevet
Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Hva skal ungen ha på seg på vei hjem da? 

Ungen trenger da ikke mer enn ett sett klær for å dra hjem... så kan man kjøpe resten av klærene når man er kommet hjem. På sykehuset har de sykehusklær. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Du kan jo handle mer senere og da. 

Ja, og det skal jeg. Kjøper ikke inn alt på forhånd :) Men synes det er kjempestas å kjøpe inn litt i nyfødt-størrelse på forhånd jeg da :) 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ungen trenger da ikke mer enn ett sett klær for å dra hjem... så kan man kjøpe resten av klærene når man er kommet hjem. På sykehuset har de sykehusklær. 

Hvilken størrelse tar du med på sykehuset til hjemreise? :)

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men altså, mannen kan kjøpe det ene settet dere trenger for å dra hjem fra sykehuset? Så er du med og handler resten? Ser ikke helt hvorfor hauger av klær må stå klart til du kommer hjem fra sykehuset? Jeg elsker også å handle til babyen, men altså, at mannen dro og kjøpte en body eller to uten meg, gjorde jo ingenting, da fikk jeg velge resten av klærene når jeg kom hjem og kunne være med i butikken.. 

• Liker 2
Skrevet

Hvilken størrelse tar du med på sykehuset til hjemreise? :)

Vi hadde ett sett i 50, og hadde et klart i 56 også. Men vår måtte altså ha prematurklær, så det kjøpte mannen før vi tok ungen med hjem. Null problem. Vi brukte sykehusklær på sykehuset, ungen dro hjem i det ene klessettet, så kjøpte vi mer klær dagen etter. 

• Liker 1
Skrevet

Men altså, mannen kan kjøpe det ene settet dere trenger for å dra hjem fra sykehuset? Så er du med og handler resten? Ser ikke helt hvorfor hauger av klær må stå klart til du kommer hjem fra sykehuset? Jeg elsker også å handle til babyen, men altså, at mannen dro og kjøpte en body eller to uten meg, gjorde jo ingenting, da fikk jeg velge resten av klærene når jeg kom hjem og kunne være med i butikken.. 

Skjønner :) Tror ikke det passer for oss. Vil helst ha mest mulig ganske klart på forhånd. For meg frister det lite med shopping første uken etter fødsel tror jeg 😕

• Liker 2
Skrevet

Ingenting av det jeg hadde kjøpt i minste størrelse passet babyen da jeg fødte, ettersom jeg uventet fødte en måned for tidlig. Babyen var liten, altfor liten, til den størrelsen jeg hadde kjøpt for nyfødt.

Mens jeg lå på fødeavdelingen (fem dager) sendte jeg mannen ut for å kjøpe noen sparkebukser og et par trøyer for premature barn i en babyutstyrsbutikk, og da fikk vi str som passet. 

Det var imidlertid ikke lenge babyen trengte den størrelsen, så det var ikke lenge eller mye det rakk og bli brukt. Ble raskt vokst ut av.

Anonymkode: b2cd9...a11

• Liker 1
Skrevet

Er ikke alle som er i toppform og klar for shopping første tiden etter fødsel. Og ikke alltid bor man sånn at det bare er å stikke innom en butikk å skaffe det man mangler.

Anonymkode: 3e64a...2de

• Liker 3
Skrevet

Ingenting av det jeg hadde kjøpt i minste størrelse passet babyen da jeg fødte, ettersom jeg uventet fødte en måned for tidlig. Babyen var liten, altfor liten, til den størrelsen jeg hadde kjøpt for nyfødt.

Mens jeg lå på fødeavdelingen (fem dager) sendte jeg mannen ut for å kjøpe noen sparkebukser og et par trøyer for premature barn i en babyutstyrsbutikk, og da fikk vi str som passet. 

Det var imidlertid ikke lenge babyen trengte den størrelsen, så det var ikke lenge eller mye det rakk og bli brukt. Ble raskt vokst ut av.

Anonymkode: b2cd9...a11

Forsåvidt greit så lenge det er den veien da, dere fikk brukt klærne likevel :) kjedeligere om man får en baby som er for stor for klærne man har kjøpt 😄

Skrevet

Min var 3910, og 50 var romslig når han ble født. 56 var for stort. Vi fikk brukt alle klærne i 50 men hadde ikke kjøpt veldig mye fordi han passet bare den minste størrelsen den første måneden cirka. Så ville nok kjøpt litt i 50 hvertfall ☺️

• Liker 2
Skrevet

Kjøpte 2-3 antrekk i strl 50 da jeg skulle ha min første i 2018 fordi alle sa til meg at det enten ville være for lite eller bare passe ei uke eller to. Så jeg hadde masse i strl 56 og oppover. 
Endte opp med å måtte kjøpe flere plagg i 50, og det brukte hun i 1,5 måned før det var for lite. Jeg tenker det er greit å ha litt i størrelse 50, men man trenger ikke å gå helt amok. Holder med noen få plagg, så kan man heller kjøpe inn litt mer hvis du trenger. 
Butikkene forsvinner ikke når du har født - men jeg synes allikevel det er greit å ha et såpass greit utvalg at man slipper å reise i butikker med engang du kommer hjem, siden du ikke vet noen ting om hvordan formen din vil være. 

Anonymkode: e6cdd...5c4

• Liker 2
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sats på dette i tilfelle du ikke orker slikt rett etter fødsel. 

Gå inn på finn. Det er det en del som gis bort. Så har du noe til du orker å dra ut. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...