AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #1 Skrevet 18. september 2020 Har en på 4 som plutselig har sagt: «Jeg vil ikke bo her mer». Og i dag igjen: «Jeg vil ikke bo i denne familien mer jeg». Han har det ikke strengt, men vi har noen regler som at han ikke skal grise med maten med vilje (kjøre koppen rundt i middagen), og at vi steller oss på hverdager før vi begynner med noe annet. Er det noen som har opplevd noe lignende? Blir jo litt lei meg når han sier sånt, men sier bare at vi er veldig glad i ham og at vi må jo bo sammen hele familien vår. Anonymkode: b2115...460
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #2 Skrevet 18. september 2020 Haha, ja! Her truer han med å flytte til bestemor om han ikke får viljen sin. Jeg bruker å si "huff, jeg liker best at vi bor sammen jeg. Men vet du, du får ikke" fyll inn" hjemme hos bestemor heller". Så må dagen fortsette. 5 minutter etterpå kan jeg være "verdens beste mamma", så det skifter jo hele tiden 😊 Anonymkode: 43464...11d 5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #3 Skrevet 18. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Haha, ja! Her truer han med å flytte til bestemor om han ikke får viljen sin. Jeg bruker å si "huff, jeg liker best at vi bor sammen jeg. Men vet du, du får ikke" fyll inn" hjemme hos bestemor heller". Så må dagen fortsette. 5 minutter etterpå kan jeg være "verdens beste mamma", så det skifter jo hele tiden 😊 Anonymkode: 43464...11d Det er typisk i slike situasjoner han også sier det. At han vil flytte til bestemor og bestefar. Det skifter igjen etterpå, jeg er bare litt overrasket over at han sier det, og hvor de får det fra. Han er jo ikke så stor. Anonymkode: b2115...460
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #4 Skrevet 18. september 2020 Hehe, jeg har en 5-åring som erklærer at han skal flytte omtrent hver uke. Som oftest pga at han ikke får det han vil, eks en ny leke eller at vi har fisk og ikke pannekaker til middag. Hittil har han ikke flyttet lengre enn til rommet sitt, og det går som regel fort over. Anonymkode: 58649...a5b 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #5 Skrevet 18. september 2020 Jeg rømte mange ganger i den alderen. Jeg pakket kofferten min (bilde av lignende koffert), og gikk 50 meter til nabohuset der bestefar bodde. Der fikk jeg en lakrisbit eller en sukkerbit, et glass saft og en god "voksen" prat om hvorfor jeg rømte til ham, og jeg var alltid hjemme før leggetid. Dette er ikke unormalt, men at du som mor kan føle deg utilstrekkelig i en slik setting er forståelig, men unødvendig. Anonymkode: fb4f6...b0c
Ulrikke Skrevet 18. september 2020 #6 Skrevet 18. september 2020 Tror husets 14-åring var 3 år da hun sto i gangen, tok på seg sko og proklamerte at hun skulle finne seg en annen mamma.... Fordi vi ikke skulle ha kjøttboller til middag 😂 Helt normalt, TS! 8
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #7 Skrevet 18. september 2020 Hehe, takk for at dere deler deres opplevelser, det var fint å lese ❤️ Anonymkode: b2115...460
Wit Skrevet 18. september 2020 #8 Skrevet 18. september 2020 Må le litt, for sånn var datteren min også 😄 Hun skulle flytte til venninna si nede i gata, for hun hadde myyyye snillere mamma. Hun fikk ikke godteri på en onsdag 😄 Men, etter kort tid så var jeg verdens beste igjen 😍 Dette er en fase mange barn kommer i, og hvor de får det fra? Vel fantasien er jo stor i den alderen, og det å flytte skjønner de. Så det er for å teste grenser vil jeg anta 🙃
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #9 Skrevet 18. september 2020 Mi har såå lyst på nytt hus og da gjerne vegg i vegg med vennene hennes. Så hun spør ofte om ikke vi snart skal flytte Men så er hun enig i at hun ikke har lyst til å flytte fra huset og naboene så da har det roet seg litt. Anonymkode: e862c...25a
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #10 Skrevet 18. september 2020 Hehe ja den hører jeg ofte! Blir sønnen min sint for noe så sier han at han heller sksl bo hos pappa. Tar ikke det så tungt altså Når vi er venner igjen så sier han at han vil bo hos mamma. Han har også sagt "jeg vil bo hos pappa for der får jeg spille Fortnite,være oppe til 12 og spise godteri hver dag" . Sønnen vår er 8 år å far har bare barnet annenhver helg. Anonymkode: 893c0...6b0
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #11 Skrevet 18. september 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg rømte mange ganger i den alderen. Jeg pakket kofferten min (bilde av lignende koffert), og gikk 50 meter til nabohuset der bestefar bodde. Der fikk jeg en lakrisbit eller en sukkerbit, et glass saft og en god "voksen" prat om hvorfor jeg rømte til ham, og jeg var alltid hjemme før leggetid. Dette er ikke unormalt, men at du som mor kan føle deg utilstrekkelig i en slik setting er forståelig, men unødvendig. Anonymkode: fb4f6...b0c Omg mamma og pappa har bilde av meg med to sånne type kofferter og furteleppe i trappa. Hadde ikke pakket noe annet enn dukkeklær, jeg var klar til å flytte 😅 Anonymkode: ca6a2...384
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #12 Skrevet 19. september 2020 Hver uke fra både 6- og 8-åring. Og av og til med beskjed om at "hvis jeg kommer tilbake igjen nå, så flytter jeg i natt". Har ikke skjedf enda. Anonymkode: 63581...789
sommermor Skrevet 19. september 2020 #13 Skrevet 19. september 2020 Jeg har mistet tellingen på hvor mange ganger hun har truet med å flytte. En gang ville hun flytte ned i kjellerboden. Hun bor hjemme ennå heldigvis.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #14 Skrevet 19. september 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en på 4 som plutselig har sagt: «Jeg vil ikke bo her mer». Og i dag igjen: «Jeg vil ikke bo i denne familien mer jeg». Han har det ikke strengt, men vi har noen regler som at han ikke skal grise med maten med vilje (kjøre koppen rundt i middagen), og at vi steller oss på hverdager før vi begynner med noe annet. Er det noen som har opplevd noe lignende? Blir jo litt lei meg når han sier sånt, men sier bare at vi er veldig glad i ham og at vi må jo bo sammen hele familien vår. Anonymkode: b2115...460 Hvorfor sier du det? Barnet forsøker å innlede en samtale. Ta ballen. Din replikk er «hvorfor har du ikke lyst å bo her?» eller «hvor har du lyst å flytte?» Kanksje er det noe han vil ta opp, som at katta klorer eller at søsteren lugger. Kanksje har han en drøm om å flytte til månen som han vil lufte - gi barnet rom. Ikke få panikk og si «vi er veldig glad i deg, så du er stuck her!» At du velger å bli furt og støtt er din sak. Det må du ikke la gå utover en 4-åring. Han trenger faktisk ikke ha lyst til å bo hos deg. Ikke forpliktet til det. Særlig ikke nå når du ikke engang gidder spørre hvorfor han poråtensielt mistrives og gjøre noe med dette. Anonymkode: 02ef1...b25 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #15 Skrevet 19. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor sier du det? Barnet forsøker å innlede en samtale. Ta ballen. Din replikk er «hvorfor har du ikke lyst å bo her?» eller «hvor har du lyst å flytte?» Kanksje er det noe han vil ta opp, som at katta klorer eller at søsteren lugger. Kanksje har han en drøm om å flytte til månen som han vil lufte - gi barnet rom. Ikke få panikk og si «vi er veldig glad i deg, så du er stuck her!» At du velger å bli furt og støtt er din sak. Det må du ikke la gå utover en 4-åring. Han trenger faktisk ikke ha lyst til å bo hos deg. Ikke forpliktet til det. Særlig ikke nå når du ikke engang gidder spørre hvorfor han poråtensielt mistrives og gjøre noe med dette. Anonymkode: 02ef1...b25 Du er veldig kjip som skriver sånt, og bare hopper til den konklusjonen at jeg lar det gå utover ham når jeg blir såret. Det viser jeg ham selvsagt ikke. Jeg har spurt hvorfor og hvor, som jeg skrev over. Det er f.eks fordi jeg setter grenser som at han ikke får røre koppen rundt i middagen sin, eller kaste fiskekakene ned til hundene. Han blir da sint. Og han sier han vil flytte til bestemor og bestefar. Anonymkode: b2115...460
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå