Gå til innhold

Sende barna ut for lek

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så lenge været er fint og temperatur er ok så sender jeg barna og barnas besøk ut for å leke. Vi har ganske nylig flyttet hit og jeg har fått noen hint om at noen foreldre syns det er rart at ungene ikke er inne.

Er dette uvanlig? For meg og min familie er det helt klart vanlig å være ute så lenge man kan det. Man er nok inne gjennom året som det er, så hvis det er en litt kjølig høstdag, men sol og fint vær så kan jeg uten problem la barna være ute å leke i flere timer.

Anonymkode: 472f1...9d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hiv ungene ut for å leke! 

Opplever selv mange foreldre som lar barna sitte inne (i sommer også), gjerne for å spille.. Sånt gjør vi ikke her i huset, så det er ikke så ofte vi har besøk her.

Begge jentene mine er ute i vinden så fort besøket er avsted eller når de kommer hjem fra venner. De elsker å være utendørs. 

Skrevet

Jeg synes det er sært og ufint om ungene ikke VIL være ute. Greit nok at du hivet ut egne barn, men når ungene har besøk som ikke liker være ute, er det særdeles lite hyggelig av deg å kaste dem ut. Kanskje de ikke har klær til å være ute engang. 

Men om ungene er fornøyde, ser jeg ikke problemet. 

Anonymkode: 3a48f...f47

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker mitt om foreldre som er for lat til å la ungene få leke inne når det er det barna vil. Får ikke det beste inntrykket av foreldrene da. 

Har sønnen min besøk så styrer de helt selv om de vil være inne eller ute. Stortsett leker de først inne,så går de ut en stund,å også vil de leke inne igjen. Helt greit. Å om ungene ikke ville leke ute så hadde de selvsagt fått være inne istedet.

Anonymkode: d076f...e1f

Skrevet

Jeg tenker mitt om de foreldrene som tenker sitt om foreldre som lar barn være ute☝️

Når det er greit vær er det kjempefint å ha ungene ute. Er helt vanlig her også. 

Anonymkode: 436e5...524

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker mitt om de foreldrene som tenker sitt om foreldre som lar barn være ute☝️

Når det er greit vær er det kjempefint å ha ungene ute. Er helt vanlig her også. 

Anonymkode: 436e5...524

Hvis de VIL leke ute så er det jo helt greit,men å tvinge barn til å leke ute er ikke greit!

Anonymkode: d076f...e1f

Skrevet

Jeg synes ikke du er sær, men det aner meg at du har barnehage- eller småskolebarn (som i større grad er villige til å være ute) og at du vil oppleve at det er andre ting som gjelder for eldre barn. Hvis barna synes det er gøy er det ikke noe problem, men om de sendes ut mot sin vilje gjentatte ganger vil du nok oppleve at ditt hus ikke lenger er der de går etter skoletid. Så da kan du jo vurdere hva som er viktigst for deg, at hjemmet ditt er et sted de ønsker å ta med venner eller at de er innendørs hos noen andre. Livets realiteter. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...