Gå til innhold

Hvorfor snakker man om 12 ukers grensen når det er omtrent like stor sannsynlighet for ikke å miste fra uke 10?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er så spesielt med 12 ukers grensen, hvorfor snakker man om akkurat den uken? I uke 11 og 10 er det snakk om 97% sikkert, mens i uke 12 er det 98%. Hvorfor setter man grensen med uke 12?

allerede i uke 7 kommer jeg til å føle meg ganske sikker på at det går veien. Og det har jeg jo også all grunn til. I uke 7 er det 92% sannsynlig at det går bra og i uke 8 er det 95%. Okei, i uke 12 er det 98%, men hvor mye betyr de 3 siste %? 

Anonymkode: 8f9cd...dca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sett et bankende hjerte i uke 10, er sjansen for SA minimal. Så uke 10 er egentlig de "nye" uke 12. Men krever selvfølgelig at du har vært på UL. 

Ser du et bankende hjerte i uke 7, er sjansen for SA også liten, men fortsatt tilstede. Ville senket skuldrene etter ultralyd i uke 7, men ikke begynt med innkjøp før etter uke ultralyd i uke 10.

Anonymkode: 17443...7a4

• Liker 1
Skrevet

Jeg trodde det var fordi alle organene er «klare» i uke 12🤔

Anonymkode: 4bfe2...a65

Skrevet

Såg bankende hjerte i uke 8 og 9 forrige gang men fostret dog uansett 10+5 so you never know. Nå er jeg gravid igen og såg bankende hjerte 7+6, jeg kommer ikke til å være roligere før ev. OUL hvis vi kommer oss dit.

Anonymkode: f0aa7...3c0

Skrevet
On 9/18/2020 at 1:16 PM, AnonymBruker said:

Jeg trodde det var fordi alle organene er «klare» i uke 12🤔

Anonymkode: 4bfe2...a65

Det er i uke 10. 

12-ukers regelen er ikke en medisinsk regel, det er kulturen vår som har utviklet den. 

Anonymkode: fb080...933

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor? Fordi det er en gammel tradisjon.

Anonymkode: 9e3be...f65

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...