Gjest rabrabara Skrevet 23. juli 2005 #1 Skrevet 23. juli 2005 Min ett og et halvt år gamle terrier knurrer. Da samboeren min skulle laste opp bilen hoppen Tass inn og nektet å rikke seg. Da han forsøkte å få hunden ut satte han seg i motverge og knurret og snerret til samboeren min. Dette har han og gjort til meg tidligere. Det er veldig ubehagelig og vi har to små barn som Tass er veldig snillmot, men dette får meg til å tvile på hunden. hva skal vi gjøre med dette?
Cherie Skrevet 23. juli 2005 #2 Skrevet 23. juli 2005 Uff hunder som knurrer er ikke bra. Jeg ville tatt kontakt med noen som har peil på hunder og atferd. Svigers har en slik hund og de har bare oversett det. Det endte med at han nå knurrer på stedig flere ting og har bitt flere. Vet ikke hva dere skal gjøre, men ta det på alvor. SÆRLIG siden der har barn. Det kan hende at det kan fikses ganske enkelt. Kan hende hunden har vondt? Ikke vet jeg, men jeg vil råde dere sterkt til å ta kontakt med noen som kan atferd.
Gjest Violetta Skrevet 23. juli 2005 #3 Skrevet 23. juli 2005 Jeg ville først fått han undersøkt hos veterinær. Kanskje det feiler han noe som ikke er så lett å se? Ville så tatt jeg tatt kontakt med hundeekspert for å få hjelp. Og jeg ville tatt det med en gang, før det skjer noe alvorlig.
Gjest hundeeier Skrevet 23. juli 2005 #4 Skrevet 23. juli 2005 Min ett og et halvt år gamle terrier knurrer. Da samboeren min skulle laste opp bilen hoppen Tass inn og nektet å rikke seg. Da han forsøkte å få hunden ut satte han seg i motverge og knurret og snerret til samboeren min. Dette har han og gjort til meg tidligere. Det er veldig ubehagelig og vi har to små barn som Tass er veldig snillmot, men dette får meg til å tvile på hunden. hva skal vi gjøre med dette? ← Hvor gammel er den? Hos unghund er ting veldig skummelt en periode. Kansje han hadde et bein nedgravd i sakersom ble flyttet?
Gjest rabrabara Skrevet 23. juli 2005 #5 Skrevet 23. juli 2005 Han er 18 måneder gammel og jeg tror ikke han feiler noe. Da han knurret til meg hadde han nettopp vært til dyrlegen til helsjekk. Det som på sett og vis beroliger meg er at han i begge tilfellene var i bilen, på gulvet og følte seg kanskje truet på en eller annen måte. Vanligvis kan jeg ta mat rett ut av munnen hans og selv om gutta drar ham i sjegget er det ikke antydning til at han blir sint eller agressiv engang. Jeg får også lov til å fjerne flått, vaske og irettesette ham selv om han ikke liker noe av dette. Vi er veldig i tvil om hva vi skal gjøre... Jeg har lest at vi må ta mer kontroll over ham i hverdagen, gå først ut døren, kose kun på vårt initiativ, rett og slett være strenge og være konsekvente. Det har det nok vært for lite av, spesielt ettersom at Tass har bodd hos mine foreldre en del etter at vi fikk tvillingene for 8 måneder siden. Der har det vel vært rett fram og lite oppdragelse, tror jeg. Mamma har latt ham ta kontroll mens pappa blir veldig sint av og til, men er vel ikke gjennomført.Det har vært mye fram og tilbake for ham og jeg har nå bestemt meg for a han skal være her og ha oss å forholde seg til. Men jeg vet ikke hvor farlig dette med knurringen er, eller om dette er noe man stort sett ser på som grunn til å ikke ha hunden lengre.
Gjest Hundeeier Skrevet 23. juli 2005 #6 Skrevet 23. juli 2005 Hunder knurrer da hele tiden, det er jo noe av språket deres. Min und knurrer også. Han har samme knurrelyder om natten da han hører reven utenfor som når han er redd. Akkurat nå er han i den alderen at mye er skummelt. Kan jo hende dine foreldre har gitt han vel frie tøyler også. Min knurret til søppelmennene som kom, de bråket da de tok dunkene. Snakka hardt til han og fulgte han bort så han fikk hilse på de. Neste gang reagerte han ikke. En dag han kom ut hadde det komt et lass med utstyr her på tomten. dette var nytt og skummelt. han sto der og knurret. helt til han våget seg bort å undersøke hva det var. Naboen kom ut med gressklipper og da knurret han og viste tenner. (liker ikke bråk)en gressklipper hadde han verken sett eller hørt før. Naboen slo av gressklipper, slik han fikk snuse på den. Han startet den da hunden sto der. Når han starter klipper nå, er det ikke reaksjon fra hunden. Så at du trenger noen ekspert i første omgang, det tviler jeg på. Kan jo hende hunden vil plassere seg selv til dere også. Den har vert borte og dere har fått barn. Vær iallefall konsekvent til hunden din, la den vite hva slags oppførsel dere tolererer.
Cherie Skrevet 23. juli 2005 #7 Skrevet 23. juli 2005 Det at en hund knurrer på nye ting kan ikke settes i samme bås som når den knurre på matmor og matfar! Men kan jo ha vært situasjonsbetinget. Du nevner at begge tilfellene var i bil. Vær i alle fall våken på det samme hva du velger å gjøre.
Gjest hundeeier Skrevet 23. juli 2005 #8 Skrevet 23. juli 2005 nå hadde den hunden vert igjennom adskillelse fra sin fam. Jeg tenkte på det. Det kan være mye for en hund å bli adskilt fra fam. sin. Den er bare 18 mnd også. Om hunden knurrer til eier, så kan det også tyde på at den ikke stoler på de som den burde. kansje den forbant pakking,bil som enda en adskillelse? Hunder kan ikke snakke....så det blir bare gjetting.
Gjest Violetta Skrevet 24. juli 2005 #9 Skrevet 24. juli 2005 Jeg ville uansett kontaktet en ekspert her. Ikke verdt å ta noen sjanser, spesielt ikke når man har barn i huset.
Gjest mønje Skrevet 24. juli 2005 #10 Skrevet 24. juli 2005 Jeg ville uansett kontaktet en ekspert her. Ikke verdt å ta noen sjanser, spesielt ikke når man har barn i huset. ← Hvilke ekspert? Da må den eksperten være synsk.
Gjest rabrabara Skrevet 24. juli 2005 #11 Skrevet 24. juli 2005 Jeg ville uansett kontaktet en ekspert her. Ikke verdt å ta noen sjanser, spesielt ikke når man har barn i huset. ← Vet du hvor man kan finne eksperter, jeg er usikker på hvor jeg skal henvende meg?
Gjest Violetta Skrevet 24. juli 2005 #12 Skrevet 24. juli 2005 Hør med f.eks. enveterinær, kennel eller rasehundklubber der du bor, de er inne på slikt.
Cherie Skrevet 24. juli 2005 #13 Skrevet 24. juli 2005 nå hadde den hunden vert igjennom adskillelse fra sin fam. Jeg tenkte på det. Det kan være mye for en hund å bli adskilt fra fam. sin. Den er bare 18 mnd også. Om hunden knurrer til eier, så kan det også tyde på at den ikke stoler på de som den burde. kansje den forbant pakking,bil som enda en adskillelse? Hunder kan ikke snakke....så det blir bare gjetting. ← En hund skal uansett ikke knurre. Hadde den begynt å bjeffe som en gal eller gjort andre uvanlige ting så er det en sak, men knurring bør tas på alvor.
Gjest Violetta Skrevet 24. juli 2005 #14 Skrevet 24. juli 2005 Hvilke ekspert? Da må den eksperten være synsk. ← En ekspert på hundeadferd er ikke synsk, men er ekspert på å analysere hva som kan sette i gang uønsket adferd hos hunden. Det er jo noe som forårsaker knurringen, og dersom man finner årsaken kan man som oftest løse problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå