AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #1 Skrevet 18. september 2020 Jeg er enslig person som har kjøpt bolig. Er det normalt å fortelle kjøpesummen til kollegaer? Anonymkode: 21baf...4f2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #2 Skrevet 18. september 2020 Ja? Hvorfor ikke? Anonymkode: 6b2da...cfe 7
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #3 Skrevet 18. september 2020 Det kommer i avisa, og folk kan sjekke dette i grunnboka. Det er offentlig informasjon. Anonymkode: 7b62d...b9e 8
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #4 Skrevet 18. september 2020 Har nettopp gjort det samme, kjøpt enebolig som enslig, og har fortalt en kollega om kjøpesum og leieinntekter på boligen. Denne kollegaen hadde flere gode tips og råd å komme med, gjorde prosessen enklere for meg Anonymkode: 2bd5c...e57 7
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #5 Skrevet 18. september 2020 Hvis de spør om prisen så bør du si det, rart å nekte siden den informasjonen er lett å finne uansett, er offentlig informasjon. Men jeg hadde ikke nevnt det uoppfordret, folk er rare, og noen blir fort misunnelige enten du har betalt mye eller lite.... Anonymkode: 9284e...538
ekkoet Skrevet 18. september 2020 #6 Skrevet 18. september 2020 dersom noen spør om lønnen min tenker jeg kanskje det er privat informasjon (der er folk ulike) Dersom noen spør om hvor yme jeg har betalt for en bolig eller solgt for svarer jeg, tenker ikke at det er privat informasjon, som det sies kommer det i avisen og kan sjekkes om man bryr seg. Det hendre jeg har ført meg på liste hos megler bare for å få vite hva en bolig går/gikk for. (Og jeg vil spørre andre uten å tenke at det er privat, jeg ville ikke spurt om feks lønn)
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #7 Skrevet 18. september 2020 15 minutter siden, ekkoet skrev: dersom noen spør om lønnen min tenker jeg kanskje det er privat informasjon (der er folk ulike) Dersom noen spør om hvor yme jeg har betalt for en bolig eller solgt for svarer jeg, tenker ikke at det er privat informasjon, som det sies kommer det i avisen og kan sjekkes om man bryr seg. Det hendre jeg har ført meg på liste hos megler bare for å få vite hva en bolig går/gikk for. (Og jeg vil spørre andre uten å tenke at det er privat, jeg ville ikke spurt om feks lønn) Jeg tenker at folk kan regne ut lønnen min ut ifra kjøpesummen, da jeg er førstegangskjøper. Anonymkode: 21baf...4f2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #8 Skrevet 18. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at folk kan regne ut lønnen min ut ifra kjøpesummen, da jeg er førstegangskjøper. Anonymkode: 21baf...4f2 Hæ? Anonymkode: 198ec...e72 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #9 Skrevet 18. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at folk kan regne ut lønnen min ut ifra kjøpesummen, da jeg er førstegangskjøper. Anonymkode: 21baf...4f2 De aner jo ikke om du har 2 mill i EK... Anonymkode: 6b2da...cfe 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #10 Skrevet 18. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De aner jo ikke om du har 2 mill i EK... Anonymkode: 6b2da...cfe Ja, eller om TS har valgt å gå for en billigere leilighet fordi TS ikke vil bo seg ihjel. Uansett TS, gjør det noe? Anonymkode: bcf0e...6f5 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #11 Skrevet 18. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, ikke med mindre noen kollegaer faktisk har vist interesse for dette hus-kjøpet ditt, og de faktisk ønsker å vite noe som helst om dette. Er det bare du selv som har noe som helst "interesse" for din egen gJøren og laden, og du skravler i vei om hva du holder på med? Eller har noen kollegaer faktisk spurt deg, og vært genuint interessert? Anonymkode: 9edc4...666 Noen har faktisk spurt meg. Anonymkode: 21baf...4f2
Knirke Skrevet 18. september 2020 #12 Skrevet 18. september 2020 Hvorfor skulle det være hemmelig? Jeg pleier ikke å være den som spør og graver om f.eks lønn (som jeg vet mange ikke vil oppgi), men jeg hadde ikke ansett det som unaturlig å spørre om hva en kollega har gitt for en bolig. Det betyr jo ingenting for min del, det er jo bare for å vise høflig interesse.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #13 Skrevet 18. september 2020 Det er jo offentlig informasjon så veldig rart å ikke fortelle det om en kollega spør. Anonymkode: 82881...0a4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #14 Skrevet 18. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er jo offentlig informasjon så veldig rart å ikke fortelle det om en kollega spør. Anonymkode: 82881...0a4 Ok. Jeg har gjort det nå. Anonymkode: 21baf...4f2
-Titania- Skrevet 18. september 2020 #15 Skrevet 18. september 2020 Her står boligsalg i avisa med kjøpesum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå