AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #1 Skrevet 18. september 2020 Du som har vært medlem her en stund, eller kommet tilbake etter en stund (som meg), har ikke kvinneguiden forum forandret seg? Tenker da på det som blir skrevet her inne. Greit nok at det var troll før på forumet også, men syns det er en mye frekkere tone innpå her nå. Det som før kunne være en god og interessant diskusjon, blir nå ødelagt av medlemmer som er så usakelige og åpenbart slenger ut dritt for ja å slenge ut dritt. Hva syns du har forandret seg på forumet? På både godt og vondt? 😊 Anonymkode: ea12a...a7f 3
Mrs Robinson Skrevet 18. september 2020 #2 Skrevet 18. september 2020 (endret) Før var det morsom trolling. Folk svarte hverandre mer saklig. Flere "klikker". Nå er det konkurranse i slenge mest mulig dritt til ts, uansett hva hen skriver Endret 18. september 2020 av Mrs Robinson 6
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #3 Skrevet 18. september 2020 1 minutt siden, Mrs Robinson skrev: Før var det morsom trolling. Folk svarte hverandre mer saklig. Flere "klikker". Nå er det konkurranse i slenge mest mulig dritt til ts, uansett hva hen skriver Savner kg før «hen» kom. Anonymkode: fe9ba...818 13
Mrs Robinson Skrevet 18. september 2020 #4 Skrevet 18. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Savner kg før «hen» kom. Anonymkode: fe9ba...818 Savner generelt verden før hen kom. Og alle de 200 andre kjønnsfordelingene. Men gadd ikke skrive han/hun, så det ble en snarvei i dag 7
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #5 Skrevet 18. september 2020 12 minutter siden, Mrs Robinson said: Før var det morsom trolling. Folk svarte hverandre mer saklig. Flere "klikker". Nå er det konkurranse i slenge mest mulig dritt til ts, uansett hva hen skriver Veldig enig med deg om trolletrådene. Her er et knippe av tidligere "trolletråder". On 1/18/2020 at 3:31 PM, AnonymBruker said: Enda en samletråd med "gode" trolletråder for dem som gidder. Anonymkode: 80be8...74c Anonymkode: f1e66...def 1
Gjest Anonym Bruker Skrevet 18. september 2020 #6 Skrevet 18. september 2020 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Du som har vært medlem her en stund, eller kommet tilbake etter en stund (som meg), har ikke kvinneguiden forum forandret seg? Tenker da på det som blir skrevet her inne. Greit nok at det var troll før på forumet også, men syns det er en mye frekkere tone innpå her nå. Det som før kunne være en god og interessant diskusjon, blir nå ødelagt av medlemmer som er så usakelige og åpenbart slenger ut dritt for ja å slenge ut dritt. Hva syns du har forandret seg på forumet? På både godt og vondt? 😊 Anonymkode: ea12a...a7f Helt enig ! Holdningen har endret seg , og det er ikkje lenger muleg å føre ein seriøs debatt utan at det blir avsporing av tråden. Det er mye drittslenging , spydige - og useriøse kommentarer som blir slengt utan omtanke til at det kan vera personer som er i en sårbar situasjon. Endret 18. september 2020 av Anonym Bruker
nomore82 Skrevet 18. september 2020 #7 Skrevet 18. september 2020 Når kom anonym bruker funksjonen? 1
Mrs Robinson Skrevet 18. september 2020 #8 Skrevet 18. september 2020 7 minutter siden, Anonym Bruker skrev: Helt enig ! Holdningen har endret seg , og det er ikkje lenger muleg å føre ein seriøs debatt utan at det blir avsporing av tråden. Det er mye drittslenging , og useriøse kommentarer som blir slengt ut, og det har nok samanheng med at ein kan skjule sin identitet som anonym. Akkurat nå, nomore82 skrev: Når kom anonym bruker funksjonen? Ab har vært her lenge. Ble medlem i 2009/10 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #9 Skrevet 18. september 2020 Just now, nomore82 said: Når kom anonym bruker funksjonen? 2010 eller 2011, tror jeg. Anonymkode: f1e66...def 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #10 Skrevet 18. september 2020 Burde kanskje ikke si det, men jeg vil tro at ting har endret seg i takt med antall menn på forumet. Anonymkode: 0bafb...877 4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #11 Skrevet 18. september 2020 10 minutter siden, Anonym Bruker said: Helt enig ! Holdningen har endret seg , og det er ikkje lenger muleg å føre ein seriøs debatt utan at det blir avsporing av tråden. Det er mye drittslenging , og useriøse kommentarer som blir slengt ut, og det har nok samanheng med at ein kan skjule sin identitet som anonym. Ab-funksjonen kom mange år før du ble bruker på KG. Anonymkode: f1e66...def
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #12 Skrevet 18. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Burde kanskje ikke si det, men jeg vil tro at ting har endret seg i takt med antall menn på forumet. Anonymkode: 0bafb...877 Det er mange kvinner her som er ufyselige også. Anonymkode: 78951...d1a
Mrs Robinson Skrevet 18. september 2020 #13 Skrevet 18. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Burde kanskje ikke si det, men jeg vil tro at ting har endret seg i takt med antall menn på forumet. Anonymkode: 0bafb...877 Det var mange menn her før. Seriøse debattanter som dessverre logget av for godt fordi ble så useriøst. Tror dessverre hele samfunnet har beveget seg i en kaldere, frekkere og mer egoistisk retning. 2
Mrs Robinson Skrevet 18. september 2020 #14 Skrevet 18. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ab-funksjonen kom mange år før du ble bruker på KG. Anonymkode: f1e66...def Man kan da ha hatt andre brukere tidligere? 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #15 Skrevet 18. september 2020 3 minutter siden, Mrs Robinson said: Man kan da ha hatt andre brukere tidligere? Ja, det er selvfølgelig mulig. Anonymkode: f1e66...def
-Titania- Skrevet 18. september 2020 #16 Skrevet 18. september 2020 Jeg logget inn her første gang i 99, da var jeg 18 år, og jeg har vært her i perioder siden. Jeg er helt sikker på at mye har forandret seg på så lang tid, men så har jeg også blitt 21 år eldre. Det er nok mange tråder jeg hadde syntes var interessante å delta i den gangen, som ikke passer nå. Trolling var det den gangen også, men tonen på sosiale medier oppleves vel ofte noe skarpere nå enn før.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #17 Skrevet 18. september 2020 Jeg synes folk har blitt slemmer i svar . Det er som det gjelder å være mest mulig spydig og gjøre ts lei seg. . Hadde en tråd som faktisk fikk meg til å gråte litt og jeg er egentlig ganske tøff. Derfor er jeg nå anonym for å beskytte meg selv litt. Anonymkode: 99030...70d 2
Gjest Anonym Bruker Skrevet 18. september 2020 #18 Skrevet 18. september 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Burde kanskje ikke si det, men jeg vil tro at ting har endret seg i takt med antall menn på forumet. Anonymkode: 0bafb...877 Og hvordan har ting endret seg i takt m/ antall menn på forumet ?. KG er myntet på eit kvinneforum, men åpen for menn. Mange tråder hadde vel vert kjedeleg utan menns deltagelse ? Debatt-innlegg på dei fleste sosiale medier har endret karakter de senere årene, og ordbruken er blitt frekkere. Menn og kvinner har forskjellig måter og kommunisere på, og snakker ofte om 2 forskjellige ting når de kommuniserer.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #19 Skrevet 18. september 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Burde kanskje ikke si det, men jeg vil tro at ting har endret seg i takt med antall menn på forumet. Anonymkode: 0bafb...877 Si heller at verden endrer seg. Det er naivt å tro at måten å debattere på står stille. Et godt eksempel på dette er å se til politikken. Dette gjenspeiles i samfunnet og følgelig også her inne. Anonymkode: f6628...2cb
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #20 Skrevet 18. september 2020 Ts her. Er ikke godt å si hva som bidrar til disse endringene. Muligheten til å være anonym har jo selvfølgelig sine fordeler og ulemper. Husker før var det en del «falske profiler», altså profiler opprettet for å bidra med gørr i enkelte tråder. Men de ble lettere utestengt før. Kanskje det er nettopp det også. Kan ikke huske sist jeg så noen bli utestengt her inne på forumet for dårlig oppførsel. En anonym bruker kan vel ikke bli utestengt? Også syns jeg at folk ilegger en trådstarter tilleggsegenskaper enn det som står i TS sine innlegg. Dersom TS feks sier at hun ble sliten av å ha barnebarnet på besøk en onsdag, så er hun en dårlig bestemor som ikke bryr seg om sine barnebarn. Eller dersom en mottar uførestønad så er en lat. Det er liksom så mange devaluerende egenskaper som en legger til andre. Syns kanskje at holdninger skinner mer igjennom. At dersom trådstarter spør om noe, så vil svarer trådstarter få være mer ut fra holdning enn å sette seg inn i det som faktisk står, eller ikke står. Og i rampelysforumet, hvor det begrunnes med at siden en har valgt å være offentlig person, så må en tåle at noen snakker dritt om en, til hver minste detalj. Er jo verre enn VG og se og hør. Syns egentlig at moderatorene har blitt enda mer usynlige enn før. Anonymkode: ea12a...a7f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå