Gå til innhold

Invitere psykologen hjem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går fast i terapi og psykologen vet alt om meg og mitt. Er det innafor å invitere hjem i nytt hus?

Anonymkode: b8049...076

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEI. 
Hen skal ha en profesjonell relasjon til deg. 

Anonymkode: 1c669...337

• Liker 9
Skrevet

NEI. Psykologen er ikke vennen din. 

Anonymkode: 9b41f...7ab

• Liker 7
Skrevet

Nei ...

Dere er i et profesjonelt behandlingsforhold, dere er ikke venninner/venner. 

Anonymkode: 3361c...a7d

• Liker 5
Skrevet

Forstår at det er lett å føle et bånd til psykologen da han eller hun faktisk vet mer om deg, enn hva mange andre gjør. Men likefullt er psykologen på jobb, og vil uansett måtte si nei til en evt invitasjon. 

Skrevet

Nei, det er ikke innafor. Inviter noen venner hjem til deg. Psykologen er ikke din venn, men din behandler 

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor i himlens navn skulle du gjøre det? Dere er jo ikke venner😐

Anonymkode: 6ae0c...abd

• Liker 4
Skrevet

Tror du trenger en ny og bedre psykolog for du er heeeelt «ute» 🙄

Anonymkode: 6a037...12c

• Liker 2
Skrevet

Overhodet ikke innafor. Utrolig pinlig å bli spurt om noe slikt av en pasient.

Psykologen er ikke din venn eller venninne, men en som behandler deg. Du må nok finne deg en ny psykolog.

Anonymkode: 46c03...475

• Liker 2
Skrevet
På 18.9.2020 den 11.29, AnonymBruker skrev:

NEI. 
Hen skal ha en profesjonell relasjon til deg. 

Anonymkode: 1c669...337

Han eller hun/ psykologen.

Anonymkode: 46c03...475

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gjort det - for at psykologen skulle snakke med husstanden om min tilstand. 

Altså psykologen var på jobb i mitt hjem. 

Invitere hjem for å være hyggelig, gjør man ikke, da må du bytte psykolog for det er ikke et slikt forhold dere skal ha. 

Anonymkode: 69acf...824

Skrevet

Jeg kan forstå deg TS, men vet du hva. Selvom psykologen skulle være en god psykolog er det en sjanse for at kjemien overhodet ikke hadde stemt om dere skulle vært venner. Jeg tror min psykolog som jeg gjerne skulle hatt som venn siden han er skikkelig flink og god på mange måter hadde vært en skikkelig døll venn faktisk.. 

Anonymkode: 6a792...cff

Skrevet

Min psykolog skal komme på «housecall» når jeg har kjøpt meg leilighet, hun har invitert seg selv🙊 Den dagen det skjer bytter vi bare møteplass og så har vi time hjemme hos meg istedenfor, hun har allerede vært her live via pcen med full omvisning første gang gang vi hadde online-time i mars, så at hun kommer fysisk på besøk er jo ikke akkurat så stor forskjell!

Anonymkode: 7a98a...aa5

• Liker 1
Skrevet

Nei, ikke om det er snakk om en vennskapelig invitasjon. Dere er ikke venner, og det er helt greit. Man skal ikke ha et slik forhold til psykologen (eller andre behandlere for den slags skyld) sin. Det er viktig å holde det profesjonelt. 

Om det er for at hen skal se hvordan det er hjemme hos deg, og det er i en profesjonell setting, så er det en annen sak. Jeg har hatt psykologen på besøk hjemme hos meg, men da har det vært for å ha timen her, ikke noe annet. 

• Liker 1
Skrevet

Kommer jo sikkert litt an på pasienten. En veldig syk pasient? En ensom pasient som tror psykologen er ens venn? Osv. Hadde aldri invitert legen min hjem på kaffe om jeg ikke kjente han privat. 

Skrevet

Nei, når du kommer dit hen at du føler for å invitere psykologen hjem, så er det på tide å ta det opp med vedkommende.

Uansett hva, så er svaret at nei, du skal ikke invitere han/henne hjem til deg på et sosialt besøk.

Det er svært vanlig å føle et ikke-profesjonelt forhold til psykologen fra pas. sin side, og dette er noe psykologen både har hatt om i studiene, og sannsynlig vært borte i tidligere - snakk om det!

Dere er ikke venner, hvor enn hardt det må føles. Det skal dere heller ikke være, da det ville ødelegge den relasjonen dere allerede har.

Om psykologen skulle komme hjem til deg, så er det på hjemmebesøk i behandlingsøyemed, og på ingen måte som en sosial visitt.

Anonymkode: 8d941...76c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...