AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #1 Skrevet 18. september 2020 Hei dere. Jeg er for tiden gravid og litt over 4 mnd snart. Har en søster som er innmari stressa over at hu skal føde og mener at jeg må være den som er tilstede for barna når hun føder om ikke så lenge. Greia er at jeg bor et stykke og har i tillegg til det ikke mulighet til å kjøre til hu med mindre mannen min er hjeme denne dagen. Jeg har familie som har sagt de også vil stille opp når det evt skjer. Men for meg så virker det som om hun forventer at jeg må være den som.tat initiativ og dette har med at hun stoler på at jeg passer barna. Men hun tenker ikke på dette med at jeg også er i en situasjon. Nå hvor formen min ikke lenger er helt på plass som gravid. I tillegg så er det flere år sidne jeg hadde sterke bånd med barna. Jeg flyttet og ble sammen med en som bor et stykke unna familien. Og dette stresser meg at hun skal forvente at jeg må møte opp når det skjer. Jeg kan jo ikke utsette og sette livet på vent fordi hun forventer at jeg skal bli værende i byen hun bor i nå. Jeg har også et liv og avtaler og jeg vil så klart gjøre alt jeg kan for å stille opp når det skjer. Og de andre har jo sagt de vil møte opp uansett hva men det virker som om hun olle stoler på dem enn emg. Og dette er urettferdig jeg har også mål i livet. Og det stresser meg at jeg må utsette min graviditet ved å sitte og vente på at det skjer. Hun er liksom sur på meg og jeg har vært kortsiktig og sagt selv om jeg må hjem igje til uka om at jeg ike kan bli værende her for jeg har avtaler. Jeg kommer så klart hvis jeg HAR muligheten og det ikke skjer 4 på natta. Man vet jo aldri. Og jeg rekker jo ikke det hvis hun føder så tidlig. Så hva gjør jeg dere? Jeg er så stressa dere aner ikke Anonymkode: ddc6c...235
Lipyros Skrevet 18. september 2020 #2 Skrevet 18. september 2020 Gratulerer med lille i magen Det er jo koselig at hun har så stor tillit til deg men her er det jo bare å si akkurat det samme som du skriver her til henne. "Jeg setter så stor pris på tillit og jeg vil jo så klart gjerne stille opp. Men jeg syns det er litt vanskelig å love noe i og med at jeg jo selv er gravid og formen er svingende. Jeg tenker det er en god idè hvis du spør en av de andre i familien også som bor nærmere og kan stille på kort tid eller hvis jeg er dårlig". Det er faktisk en styrke å kunne si nei også og akkurat har du en hovedprioritet og det er å ruge på lille. Alt annet kan fikses. 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #3 Skrevet 18. september 2020 Hvis du bare er fire måneder på vei er du vel fortsatt i jobb uansett. Da er det vel enklere om hun avtaler med noen som er mer fleksible og som ikke må ta seg fri fra jobb for å passe barn Anonymkode: 57dc0...337
Gjest Switch Skrevet 18. september 2020 #4 Skrevet 18. september 2020 5 timer siden, Lipyros skrev: Gratulerer med lille i magen Det er jo koselig at hun har så stor tillit til deg men her er det jo bare å si akkurat det samme som du skriver her til henne. "Jeg setter så stor pris på tillit og jeg vil jo så klart gjerne stille opp. Men jeg syns det er litt vanskelig å love noe i og med at jeg jo selv er gravid og formen er svingende. Jeg tenker det er en god idè hvis du spør en av de andre i familien også som bor nærmere og kan stille på kort tid eller hvis jeg er dårlig". Det er faktisk en styrke å kunne si nei også og akkurat har du en hovedprioritet og det er å ruge på lille. Alt annet kan fikses. Synes dette var en veldig fin måte å si det på😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå