Gå til innhold

Hva synes dere om overnattingsbursdag i coronatiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungen er bedt i overnattingsbursdag, jeg synes ikke noe om det . Hva tenker der ift det?

Anonymkode: 316e5...3d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det er greit. Jeg bor i Bergen, hvor smitten har blusset voldsomt opp, og som resultat fikk ikke mannen være med på ultralyd i dag.. takket være folk som har drete i reglene. Så jeg synes ikke det er greit at folk tar sjanser, når det går ut over andre om smitten blusser opp takket være dem. 

Anonymkode: cbc6f...e84

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ungen er bedt i overnattingsbursdag, jeg synes ikke noe om det . Hva tenker der ift det?

Det kommer veldig an på. Hvis det er med de få lekevennene han allerede har eller at det er innenfor en kohort, ville jeg sagt ja. Ellers ikke.

Anonymkode: 6c84f...9ba

• Liker 3
Skrevet

Synes det er helt greit

Anonymkode: ffdda...a6d

• Liker 1
Skrevet

Hvor mange er det snakk om samlet? Og er det fra samme avdeling/klasse? 

Skrevet

Jeg bor i Bergen og synes ikke noe om dette. Her er det mange ting vi ikke får lov til. 

Anonymkode: 9b0a0...42d

Skrevet
Akkurat nå, Lipyros skrev:

Hvor mange er det snakk om samlet? Og er det fra samme avdeling/klasse? 

Alle på samme trinn, men ulike klasser. Jeg synes ikke noe om det. Flere av dem har søsken på ungdomsskole. 6-7 barn. Nå er det vel også sånn at man bør sove 3 meter fra hverandre mener jeg....

Skrevet

Ikke greit.

Anonymkode: c3347...551

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i Bergen og synes ikke noe om dette. Her er det mange ting vi ikke får lov til. 

Hva har hva dere ikke får lov til å gjøre med TS sin situasjon?

• Liker 6
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har hva dere ikke får lov til å gjøre med TS sin situasjon?

Jeg vet ikke hvor ts bor hen, men det kan hende hun bor på et forglemt sted der karantene og Corona aldri har satt sin fot, men jeg snakker på generell basis. 

Skrevet

Nei, nei, nei, nei, nei, nei, NEI!

Anonymkode: 4afd4...6ba

• Liker 2
Skrevet

Tja... det kommer an på.. 
Minstejenta her i huset skal ha overnattingsbursdag i dag. Hun har invitert de to beste venninnene sine som hun henger sammen med hele tiden. De har overnattet hos hverandre flere ganger de siste månedene og har hengt tett sammen i hele korona-tiden. Ser ingen grunn til å nekte overnatting nå heller. 
Men, hun hadde ikke fått lov til å invitere andre til overnatting og heller ikke vanlig bursdagsfeiring med andre enn de hun er tett sammen med til vanlig. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er greit når alle tilhører samme kohort og omgås til daglig uansett. Når de møtes på skolen hver dag og leker sammen på fritiden utgjør jo ikke det å sove i samme rom noen større fare. 

• Liker 2
Skrevet

Vi har sagt nei til det, men det gjaldt vårt barn som ønskte en sånn type bursdag. 
Om hun hadde blitt invitert bort ville jeg nok vært skeptisk, men sett an hvor mange barn det var snakk om, og hvor mye nærkontakt de har i hverdagen.

Anonymkode: 9b195...be1

Skrevet

Her vi bor er det bare 26 som er smittet så hatt lett sendt barnet mitt overnattingbursdag.

Anonymkode: 6a8e6...9e3

• Liker 1
Skrevet

Nei og bare nei

Anonymkode: e360f...ce0

• Liker 1
Skrevet

Kommer helt an på smittesituasjonen som er der de bor. Hvis det ikke er påvist smitte i kommunen, og barna går i samme klasse, og er med hverandre hver dag, synes jeg det er ok.

Anonymkode: 69892...9ca

• Liker 1
Skrevet

Så lenge de ikke er så mange så tenker jeg det er greit. De er jo sammen store deler av hverdagen likevel. Er hele klassen invitert er det jo noe annet, men ikke mange som har plass til det hjemme. Barn er også ofte flinke til å tenke på smittevern.

Skrevet

Jeg ser ikke helt forskjellen på en overnattingsbursdag og en «vanlig» bursdagsfeiring. Så lengre det er barn som uansett omgås tett så vil trolig hele gjengen bli smittet i et vanlig bursdagsbesøk også. At man er sammen med de samme menneskene over lengre tid gjør det vel ikke så mye mer farlig? Et vanlig besøk er jo normalt sett såpass tett uansett at smitten ville ha spredd seg. Metersregel osv for barn er jo helt håpløst i praksis

Anonymkode: 89a81...395

• Liker 2
Skrevet

Spørs jo hvor man bor tenker jeg, hadde jeg bodd i Bergen eller Oslo så hadde jeg nok ikke sendt barnet avgårde, verken i vanlig bursdag eller overnatting. Men så lenge man bor et sted der smittetrykket ikke er så intenst så ja, iallfall så lenge de tilhører samme "kohort".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...