Bokdamen Skrevet 18. september 2020 #1 Skrevet 18. september 2020 Har hjemmekontor og barn som er sykt. Partner er i permisjon med annet barn. Det er vanskelig for partner å gi begge barna god omsorg samtidig. Har man da rett på å bruke "sykt barn"-dag? Jobber det jeg kan i løpet av dagen og har en jobb som godtar bruk av halve dager.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #2 Skrevet 18. september 2020 Da bør partner skjerpe seg og bare klare det! Du er jo på jobb selv om du har hjemmekontor! Anonymkode: fedba...998 46
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #3 Skrevet 18. september 2020 Det er lov, for så vidt, men det syke barnet skulle være rimelig ekstremsykt for at jeg ville vurdert det. Det er elendig arbeidsmoral. Anonymkode: 47bc6...62d 26
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #4 Skrevet 18. september 2020 Du har jo rett på sykt barn dag for barnet som er sykt, far er jo hjemme i permisjon med det andre barnet. Anonymkode: 0edc0...e50 16
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #5 Skrevet 18. september 2020 Dersom den som er hjemme har nødvendig tilsyn med annet barn kan du bruke sykt barn dag, ja. Anonymkode: c0d07...4ac 5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #6 Skrevet 18. september 2020 Vel, nei. Så lenge far er i permisjon, har du strengt tatt ikke lov til det. Du kan kun ta sykt-barn-dager om partner ikke jobber, men ikke kan ta vare på barnet fordi han er syk, i fengsel, verneplikt, o.l. At "det er vanskelig å passe to" er ikke det samme som at han ikke kan ta vare på det. Så nei, har har du ikke rett til å ta sykt-barn-dager. Anonymkode: 564a8...0a3 20
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #7 Skrevet 18. september 2020 Hvordan skulle far ha klart seg som alene-forelder som ikke får til én dag? Anonymkode: ed570...a70 35
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #8 Skrevet 18. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Vel, nei. Så lenge far er i permisjon, har du strengt tatt ikke lov til det. Du kan kun ta sykt-barn-dager om partner ikke jobber, men ikke kan ta vare på barnet fordi han er syk, i fengsel, verneplikt, o.l. At "det er vanskelig å passe to" er ikke det samme som at han ikke kan ta vare på det. Så nei, har har du ikke rett til å ta sykt-barn-dager. Anonymkode: 564a8...0a3 Eh... nei. Man har rett på sykt barn-dagene selv om partner er hjemme med et annet barn. Du har misforstått. Anonymkode: 1a950...3a2 33
Maleficenta Skrevet 18. september 2020 #9 Skrevet 18. september 2020 33 minutter siden, Bokdamen skrev: Har hjemmekontor og barn som er sykt. Partner er i permisjon med annet barn. Det er vanskelig for partner å gi begge barna god omsorg samtidig. Har man da rett på å bruke "sykt barn"-dag? Jobber det jeg kan i løpet av dagen og har en jobb som godtar bruk av halve dager. Ja det tror jeg du har rett på 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #10 Skrevet 18. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Vel, nei. Så lenge far er i permisjon, har du strengt tatt ikke lov til det. Du kan kun ta sykt-barn-dager om partner ikke jobber, men ikke kan ta vare på barnet fordi han er syk, i fengsel, verneplikt, o.l. At "det er vanskelig å passe to" er ikke det samme som at han ikke kan ta vare på det. Så nei, har har du ikke rett til å ta sykt-barn-dager. Anonymkode: 564a8...0a3 Man kan faktisk ta sykt-barn-dager for barnet som far har permisjon for også. F.eks om barnet nekter annen mat enn pupp. Anonymkode: 1a950...3a2 3
Skalperud Skrevet 18. september 2020 #11 Skrevet 18. september 2020 Hadde ikke falt meg inn, mener det er dårlig arbeidsmoral . 19
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #12 Skrevet 18. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh... nei. Man har rett på sykt barn-dagene selv om partner er hjemme med et annet barn. Du har misforstått. Anonymkode: 1a950...3a2 Nei Det er nok du som har misforstått. Den som er i permisjon er ikke i arbeid, og kan være hjemme med barnet. Er den som er i permisjon også syk, kan man ta sykt-barn-dag. Men så lenge det er en frisk person som kan ta seg av barnet, selv om det er litt strevsomt, så har man ikke rett på å ta sykt-barn-dager. Anonymkode: 564a8...0a3 7
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #13 Skrevet 18. september 2020 Just now, Skalperud said: Hadde ikke falt meg inn, mener det er dårlig arbeidsmoral . Hvorfor det? Da jeg hadde baby på 4 uker og storebror fikk vannkopper ba legen meg holde meg så mye unna storebror som mulig for babyens skyld. Jeg kunne ikke det om far ikke var hjemme. Anonymkode: 1a950...3a2 9
Gidavmeg Skrevet 18. september 2020 #14 Skrevet 18. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, nei. Så lenge far er i permisjon, har du strengt tatt ikke lov til det. Du kan kun ta sykt-barn-dager om partner ikke jobber, men ikke kan ta vare på barnet fordi han er syk, i fengsel, verneplikt, o.l. At "det er vanskelig å passe to" er ikke det samme som at han ikke kan ta vare på det. Så nei, har har du ikke rett til å ta sykt-barn-dager. Anonymkode: 564a8...0a3 Min partner hadde sykt barn dag med 2 åringen da jeg var i permisjon. Første gang fordi baby var 15 dager gammel og jeg hadde ikke sjans til å ta meg av syk to åring som nettopp var blir storebror og en nyfødt. Andre gang fordi eldste var veldig syk og litt inn og ut av sykehuset og jeg ikke fikk ta med baby på infeksjonsavdelingen. Ellers har vi vært hjemme en voksen på begge to, men av og til går ikke det. 11
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #15 Skrevet 18. september 2020 Just now, AnonymBruker said: Nei Det er nok du som har misforstått. Den som er i permisjon er ikke i arbeid, og kan være hjemme med barnet. Er den som er i permisjon også syk, kan man ta sykt-barn-dag. Men så lenge det er en frisk person som kan ta seg av barnet, selv om det er litt strevsomt, så har man ikke rett på å ta sykt-barn-dager. Anonymkode: 564a8...0a3 Nei, jeg har rett. Det er ikke noe som tilsier at den i permisjon skal ta begge. Man har rett på sykt barn-dagene uavhengig av om det er en annen hjemme. Anonymkode: 1a950...3a2 9
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #16 Skrevet 18. september 2020 34 minutter siden, Bokdamen skrev: Har hjemmekontor og barn som er sykt. Partner er i permisjon med annet barn. Det er vanskelig for partner å gi begge barna god omsorg samtidig. Har man da rett på å bruke "sykt barn"-dag? Jobber det jeg kan i løpet av dagen og har en jobb som godtar bruk av halve dager. Altså, skjønner at det er slitsomt å ha ansvar for to barn, men alvorlig talt, når dere har valgt å få to barn må dere kunne ta dere av dem! Hva om du er bortreist en helg eller syk? Da må han ta begge barna alene. Hva er det med dagens foreldre? Anonymkode: 8f5c6...608 19
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #17 Skrevet 18. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Nei Det er nok du som har misforstått. Den som er i permisjon er ikke i arbeid, og kan være hjemme med barnet. Er den som er i permisjon også syk, kan man ta sykt-barn-dag. Men så lenge det er en frisk person som kan ta seg av barnet, selv om det er litt strevsomt, så har man ikke rett på å ta sykt-barn-dager. Anonymkode: 564a8...0a3 Kilde? Anonymkode: 6eba4...fb8
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #18 Skrevet 18. september 2020 Sykt barn dager må da være den ordningen som er absolutt mest utnyttet til siste rest fordi folk ikke tenker: "Dette skal jeg da greie." men i stedet tenker: "Jeg gidder ikke anstrenge meg for jeg har jo "krav på" fri." Anonymkode: 16802...370 13
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #19 Skrevet 18. september 2020 44 minutter siden, Bokdamen skrev: Har hjemmekontor og barn som er sykt. Partner er i permisjon med annet barn. Det er vanskelig for partner å gi begge barna god omsorg samtidig. Har man da rett på å bruke "sykt barn"-dag? Jobber det jeg kan i løpet av dagen og har en jobb som godtar bruk av halve dager. Her går det nok mest på viljen til mannen.. Om det ikke er spysjuken med spying i senga to ganger i timen og konstant diare på det syke barnet burde han greie dette. Hadde han tatt en sykt-barn dag om du var i permisjon og eldste var syk, eller hadde han forventet at du tok deg av begge barna? Han kan ha barnet i bæresjal så får han tatt seg av barn nr to. Hvordan skal det gå om du blir akutt syk og kommer på sykehus eller i verste fall skulle gå bort?? Anonymkode: f0510...68c 6
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #20 Skrevet 18. september 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Nei Det er nok du som har misforstått. Den som er i permisjon er ikke i arbeid, og kan være hjemme med barnet. Er den som er i permisjon også syk, kan man ta sykt-barn-dag. Men så lenge det er en frisk person som kan ta seg av barnet, selv om det er litt strevsomt, så har man ikke rett på å ta sykt-barn-dager. Anonymkode: 564a8...0a3 Nå har jeg googlet masse og det er lov å ta om det er behov for. Og behov for var ganske ullent. Så vi har begge rett. Anonymkode: 1a950...3a2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå