Gå til innhold

Får barneskoleelever mat på skolen dersom de har glemt å ta med matpakke en dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

? Noen som vet hva vanlig praksis er?

Anonymkode: 404c6...f8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har læreren spurt om det er noen som er villig til å dele litt. Men ellers er det jo ikke sånn at lærere har tatt med en matpakke ekstra på skolen i tilfelle. 

Anonymkode: b2350...546

• Liker 14
Skrevet

Jeg som lærer deler matpakka mi, men er det flere som har glemt så går ungene sultene gjennom dagen. Vi har ikke kjøleskap i rommet så ingen mulighet til å oppbevare mat. 

Foreldre og barn får beskjd om å huske matpakke neste gang. 

Anonymkode: bf499...232

• Liker 5
Skrevet

Da går de sultne, om ikke medelever tilbyr seg å dele. Hvorfor lurer du på dette? 

Anonymkode: 56012...d55

• Liker 9
Skrevet

Nei. Men ofte kan det være en medelev eller lærer som har noe å dele. Men ellers, nei. 

Anonymkode: 28408...fbc

• Liker 5
Skrevet

Nei, men det kan hende de har noen snille klassekamerater som deler litt av sin matpakke. Men ikke ta det for gitt. 

Anonymkode: f5424...889

• Liker 6
Skrevet

På skolen til datteren min vet jeg at de kunne tatt seg en brødskive fra SFO kjøkkenet. Men det er jo selvfølgelig dersom det er en engsngshendelse og ikke noe gjentakende problem. 

Anonymkode: ffe16...7d4

• Liker 7
Skrevet

Siden skolen ikke har noe mat, så, nei... 

Da må de gå sultne eller tigge mat av medelever. (Og i disse tiden har ikke barna lov til å dele, så da er det eneste alternativet å gå sulten.) 

Anonymkode: 926cd...f4f

• Liker 5
Skrevet

Jeg skjønner ikke at dette er noe noen lurer på en gang. For meg blir det like dumt som at, hva gjør skolen dersom jeg glemmer å ta på ungen min sko en dag. Altså man glemmer ikke å sende med matpakke til barnet sitt. 

• Liker 12
Skrevet

Anonymkode: af4b6...d7f

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, malifika skrev:

Jeg skjønner ikke at dette er noe noen lurer på en gang. For meg blir det like dumt som at, hva gjør skolen dersom jeg glemmer å ta på ungen min sko en dag. Altså man glemmer ikke å sende med matpakke til barnet sitt. 

Ja, eller "Hva gjør skolen hvis et barn mangler regntøy på en turdag?" Vel, da blir barnet vått når det er på tur. Skolen kan ikke sette på en ekstra lærer til å passe på det ene barnet, og det må derfor bli med på tur. 

• Liker 10
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor skulle den maten komme fra?

Anonymkode: d25a7...67e

Skolekjøkkenet feks? SFO ?

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en teit reklame. I et sånt tilfelle der det tydeligvis er et gjentagende problem må jo løsningen være å kontakte barnevernet, ikke at resten av klassen skal dekke over omsorgsvikten!

Anonymkode: 4fa72...bbb

• Liker 19
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, eller "Hva gjør skolen hvis et barn mangler regntøy på en turdag?" Vel, da blir barnet vått når det er på tur. Skolen kan ikke sette på en ekstra lærer til å passe på det ene barnet, og det må derfor bli med på tur. 

Ikke sant

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For en teit reklame. I et sånt tilfelle der det tydeligvis er et gjentagende problem må jo løsningen være å kontakte barnevernet, ikke at resten av klassen skal dekke over omsorgsvikten!

Anonymkode: 4fa72...bbb

Poenget gikk visst litt over hodet på deg. Det er lov. 

God helg! 

• Liker 12
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg som lærer deler matpakka mi, men er det flere som har glemt så går ungene sultene gjennom dagen. Vi har ikke kjøleskap i rommet så ingen mulighet til å oppbevare mat. 

Foreldre og barn får beskjd om å huske matpakke neste gang. 

Anonymkode: bf499...232

Her snakker vi om 6. Klassing som aldri hr glemt å ta med matpakke, ungen var hjemme alene og glemte å ta med matboksen som stod på benken. TS

• Liker 4
Skrevet

Der jeg jobber har vi alltid en pakke knekkebrød og tubesyltetøy til elever og lærere som har glemt mat

• Liker 9
Skrevet

Jeg har kjøpt en pakke knekkebrød vi har i skapet på klasserommet. Så vi har knekkebrød uten pålegg om det er skikkelig krise. Hilsen ungdomsskolelærer.

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her snakker vi om 6. Klassing som aldri hr glemt å ta med matpakke, ungen var hjemme alene og glemte å ta med matboksen som stod på benken. TS

Fort gjort :)

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...