Gå til innhold

Hvilken bank gir meg raskest nytt bankkort?

Gjest 0166 Oslo

Anbefalte innlegg

Gjest 0166 Oslo

Kan også hende at jeg har plassert dette inlegget feil, men det får evt. flyttes.

Er det noen som vet hvilken bank som er raskest på å utstede nytt bankkort? Trenger det raskt, som et id, da jeg ikke har et norsk pass for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kaffegjesten

Vær obs på at nye bankkort ikke har bilde lenger, med mindre du bestiller det spesielt. Det koster litt ekstra og kan ta noen uker - iallefall hos Skandiabanken, Nordea og DnB NOR. Mye raskere å skaffe seg pass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jøss, var ikke klar over at de nye ikke kommer automatisk som id kort også. Har hatt skandiabanken i så mange år nå, at jeg helt har glemt hvor lang tid det tar å få nytt bankkort.

Takk for info hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Hvis du bare trenger legitimasjon kan du skaffe deg Postens ID-kort. Lenge siden jeg har vært borti noe sånt, men før fikk du det i hvert fall på dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i bank, tar ca ei uke fra du bestiller kort til du får det i posten. Hvis det er hastesak kan du få kortet raskere, men det vil koste deg mere og du må hente det i banken. Alle kort hos oss har bilder, har ikke vært bortig vanlige bankkort uten bilde på...

Noen plasser er ikke Postens ID-kort gyldig som legitimasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Virvel

Hm, Postens ID-kort som er utstedt etter 1994 (og det begynner jo å bli en stund siden, så det er vel få som har så gamle kort) skal da være godkjent legitimasjon på lik linje med f.eks. pass og førerkort. Lillebroren min har et sånt kort, og har aldri fått det avvist i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...