AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #1 Skrevet 18. september 2020 Dere vet når noen spurte hvordan prøven gikk og man bare «ja den gikk såååå bra» og man ser på vedkommende at det var overdrevent. kan det samme gjelde nåe man spør noen hvordan datingen går? «Ja datingen går kjempebra» men så får man en følelse av at det ikke stemmer. spurte altså en som dater, men han fikk nesten hetta og bare «Ehh jaaa det går kjempebra, datingen går kjempebra». Jeg er i et forhold og vedkommende som er en mann forøvrig lurer jeg på bare sa det for å liksom holde tritt da, hvis dere forstår? Anonymkode: ad850...c3d
ekkoet Skrevet 18. september 2020 #2 Skrevet 18. september 2020 (endret) kan være at man ikke har lyst på spørsmål eller å snakke om det. kan og være en fasade ting, at man ønsker å gi inntrykk av at ting er bedre enn de er - folk er ulike, noen deler problemene sine, andre holder dem for seg selv. Samme som spørsmålet "Hvordan går det?". Det er nesten ingen som egentlig lurer på hvordan det går med deg og bryr seg om deg. De vil høre "fint" eller "joda, det er travelt, men humper og går" og så går man videre i samtalen. Endret 18. september 2020 av ekkoet 2
Hactar Skrevet 18. september 2020 #3 Skrevet 18. september 2020 Haha, det er nye tider. Da jeg var ung, var det aldri noen som ville innrømme at de gjorde det bra på prøver. Da var det "nei, det gikk såååå elendig, jeg kommer til å stryyyyke!" uansett. Ellers er det jo en del spørsmål som er litt private, og som kanskje ikke er ønsket tema dersom det ikke kommer naturlig frem i samtalen. På direkte spørsmål blir det da kanskje litt sånn generelle svadasvar i håp om at temaet droppes.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #4 Skrevet 18. september 2020 45 minutter siden, Hactar skrev: Haha, det er nye tider. Da jeg var ung, var det aldri noen som ville innrømme at de gjorde det bra på prøver. Da var det "nei, det gikk såååå elendig, jeg kommer til å stryyyyke!" uansett. Ellers er det jo en del spørsmål som er litt private, og som kanskje ikke er ønsket tema dersom det ikke kommer naturlig frem i samtalen. På direkte spørsmål blir det da kanskje litt sånn generelle svadasvar i håp om at temaet droppes. Forhåpentligvis er forandringen tegn på at janteloven slipper taket litt. Det betyr kanskje at det er "lov" å være stolt og fornøyd med egen innsats. Men uansett så kan både prøver og dating være et stressmoment for mange og derfor synes jeg det er litt ufint å spørre om hvordan det går ang prøver og dating. Anonymkode: d6350...b16
Hactar Skrevet 18. september 2020 #5 Skrevet 18. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Forhåpentligvis er forandringen tegn på at janteloven slipper taket litt. Det betyr kanskje at det er "lov" å være stolt og fornøyd med egen innsats. Ja, den der koketterende «å-jeg-kan-ingenting»-sjargongen var veldig slitsom å forholde seg til. Takke seg til at folk kan være fornøyde og ærlige på egne talenter uten å stemples som «innbilsk».
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå