lemoncake Skrevet 18. september 2020 #1 Del Skrevet 18. september 2020 Noen her som har gjort dette før? Teksten på en gammel gravstøtte er nesten borte og jeg skal prøve å fikse dette. Det har vært gjort før, men det har gått en del år nå og det har falmet igjen. Det er brukt gullmaling tidligere og det er nok det som er penest på denne gravstøtten. Men er det en type maling som er bra å bruke til dette som holder lenge? Bør jeg bruke en type lakk over kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lemoncake Skrevet 18. september 2020 Forfatter #2 Del Skrevet 18. september 2020 Ingen som vet hvilken maling som holder seg best på granittstein? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #3 Del Skrevet 18. september 2020 Skal det bli pent, må nok steinen opp og arbeidet utføres av et firma som gjør slike ting. Da vil også steinen kunne renses, noe som vil ta seg pent ut om den skal stå noen år til. Koster nok rundt 3000. Anonymkode: 04b44...dc4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #4 Del Skrevet 18. september 2020 Jeg har akkurat gjort det i forbindelse med dødsfall i nær familie. Endring og tilføyelse av tekst kom på ca 6.000kroner. Da er henting og montering av steinen inkludering i prisen. Vil absolutt anbefale å bruke et firma, det skal jo være pent og ordentlig. Og de har både kunnskap og riktig utstyr for den type jobb. Anonymkode: 6d3fb...6ec 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #5 Del Skrevet 18. september 2020 Vi malte over med lakkmaling og liten pensel. Ble helt fint. Små bokser i bokhandel eller panduro, hobbylakk. Kostet 59,90,- ble pent, og holder nok et par år. Anonymkode: d7f5b...1b2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lemoncake Skrevet 18. september 2020 Forfatter #6 Del Skrevet 18. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal det bli pent, må nok steinen opp og arbeidet utføres av et firma som gjør slike ting. Da vil også steinen kunne renses, noe som vil ta seg pent ut om den skal stå noen år til. Koster nok rundt 3000. Anonymkode: 04b44...dc4 Denne grav er veldig gammel og granittsteinen er bare en plate som lener seg mot en støtte bak. Platen er av en slik størrelse at vi klarer å ta den med hjem til oss selv. Dette er gjort før. Så vi gjør denne jobben på nytt nå da vi ønsker at graven skal stå enda noen år, men tenkte at det kanskje var en lakk som var bedre egnet til slikt. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lemoncake Skrevet 18. september 2020 Forfatter #7 Del Skrevet 18. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi malte over med lakkmaling og liten pensel. Ble helt fint. Små bokser i bokhandel eller panduro, hobbylakk. Kostet 59,90,- ble pent, og holder nok et par år. Anonymkode: d7f5b...1b2 Så det funket bra med hobbylakk? Det har jeg her fra før. Det er min far som har fikset teksten tidligere, så jeg vet ikke hvilken maling han brukte. Men jeg kan prøve med hobbylakkem 👍😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #8 Del Skrevet 18. september 2020 De har visst slik lakkmaling på jernia også. Som er egnet til det, visstnok. Det fikk i allefall jeg vite for litt siden 🙂 Anonymkode: 992d9...1e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lemoncake Skrevet 18. september 2020 Forfatter #9 Del Skrevet 18. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: De har visst slik lakkmaling på jernia også. Som er egnet til det, visstnok. Det fikk i allefall jeg vite for litt siden 🙂 Anonymkode: 992d9...1e3 Ok. Kan det være bengalakk kanskje? 🤔 Skal høre med Jernia. Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #10 Del Skrevet 19. september 2020 Det skal egentlig brukes bladgull. Anonymkode: 233b2...878 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lemoncake Skrevet 19. september 2020 Forfatter #11 Del Skrevet 19. september 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det skal egentlig brukes bladgull. Anonymkode: 233b2...878 Det ser jeg, men gullfarget lakk skal være et godt alternativ leser jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lemoncake Skrevet 19. september 2020 Forfatter #12 Del Skrevet 19. september 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det skal egentlig brukes bladgull. Jeg fant litt om dette nå på nett og leser at bladgull på gravstein er skjørere enn lakk og trenger påfyll tidligere. Dermed så er lakk et bedre alternativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå