AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #41 Del Skrevet 18. september 2020 Hadde en BMI på rundt 19 fram til jeg var 30. Veide aldri maten, og talte aldri kalorier, men holdt vekten stabil ved å stramme litt inn med en gang jeg kjente jeg hadde gått opp. Trengte ikke å veie meg en gang, kjente det på klærne. Og da gjorde jeg ikke noe annet enn å droppe sjokolade i en uke, og ikke drikke noe annet enn vann i en uke. Spiste som vanlig og gikk ned fort. Etter fødsel så orket jeg ikke å gå ned det jeg hadde lagt på meg, slet med depresjoner og mye trøstespising. Har nå en BMI på 28 og teller kalorier og veier maten for å gå ned. Skulle ønske jeg aldri lot det skli ut. Føler at jeg har et mer usunt forhold til kropp og mat nå når jeg er overvektig. Anonymkode: 31e41...adc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #42 Del Skrevet 19. september 2020 Veier ikke mat og fører ikke oversikt. Spiser faste måltider og spiser meg mett. Passe sunt. Anonymkode: 7efb9...ef2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #43 Del Skrevet 19. september 2020 Jeg passer på å ha et balansert kosthold med grønnsaker og fisk, og spiser meg alltid passe mett. (jeg synes uansett at det er ubehagelig å være stappmett, så det skjer helt naturlig.) Og så drikker jeg aldri kalorier, bortsett fra de gangene jeg drikker øl/vin. Så juice, kaffe latte/kaffe med melk, energidrikker, brus, iskaffe, iste, osv., holder jeg meg helt unna. Anonymkode: f23be...cbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #44 Del Skrevet 19. september 2020 Styrer klar av alt som gjør mat til et ork eller stress. Jeg er generelt innbarket motstander av alle dietter og at mat skal bli til et forskningsprosjekt, tvangsregime eller livsstil. Veier meg i blant når jeg tror jeg kan ha spist for lite eller for mye en stund, og justerer litt ut i fra vekten. Spist litt mer enn jeg bruker i det siste så lagt på meg par kg. Da justerer jeg og spiser litt mindre en stund til jeg er tilbake til normalen. Men jeg dropper typisk bare noe snaks her og der, jeg kaster meg aldri på noe sunnhetsregime. Anonymkode: 1488e...8a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #45 Del Skrevet 19. september 2020 Jeg har en følelse av når jeg har spist "for mye" eller for lite. Har jeg spist mye noen dager spiser jeg mindre noen dager og holder stabil vekt på den måten. Spiser 2, kanskje 3, fanger om dagen eller så er jeg rask å overspise. Er for glad i dårlig mat. Trener jeg mer drikker jeg proteinshake. Da får jeg proteinene jeg trenger men det er mindre fare for å overskyte kaloribudsjettet. Anonymkode: c5c3b...9f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #46 Del Skrevet 19. september 2020 Nope, spiser sunn mat hver dag. Spiser til jeg føler meg passe mett, og er aktiv. Lett som en plett Anonymkode: afa6c...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 20. september 2020 #47 Del Skrevet 20. september 2020 13 hours ago, Chomsky89 said: Selv etter jeg nådde ønsket vekt for noen år siden, tok jeg bevist en ekstra periode hvor jeg telte kalorier på alt jeg kunne tenke å spise. Da får du en ekstrem bra oversikt. Nå teller jeg aldri, samtidig teller jeg ubevist hele tiden. Derfor kan jeg kan allltid gjette på grammet hvor mye jeg veier. uten å ha veid meg på tre uker, Det føles ganske sprøtt egentlig. Jeg hadde aldri tenkt at man kunne bli til en badevekt uten å i det hele tatt prøve ha kontroll. Dette gjelder ikke om jeg nylig har vert på ferie eller besøk selvsagt. Jeg var forresten overasket over hvor lite kalorier det er i flere typer brød i forrhold til rykte. Jeg(mann på 73kg) kunne sulthetsmessig fint klart meg på 1200 kalorier/dagen på brød og pålegg. Det hadde selvsagt vert kjedelig og ikke spesielt sundt, men 1200kalorier kan være over 30 skiver med riktig brød og pålegg. Det tror jeg veldig mange ikke vet. Hva slags brød er det da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 20. september 2020 #48 Del Skrevet 20. september 2020 (endret) Ryddet for innlegg om daglig inntak under 1500 kcal. _popcorn_, mod Edit: ryddet for flere innlegg om daglig matinntak under 1500 kcal. Endret 21. september 2020 av _popcorn_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #49 Del Skrevet 21. september 2020 Jeg veier ikke mat og teller ikke kalorier, og vekten er omtrent den samme som den "alltid" har vært de gangene jeg har veid meg. Samboeren min er litt overvektig, og vi har, som en annen bruker beskrev, også sett at vi forholder oss litt ulikt til mat og matmengde. Hos meg regulerer det seg av seg selv. Hvis jeg spiser mer enn vanlig en dag, noe som f.eks. gjerne skjer hvis vi er ute på restaurant og spiser indisk, er jeg mindre sulten dagen etter. Mitt matinntak styres mer av sult- og metthetsfølelse. Og når det styres av andre ting, kompenseres det uten at jeg nødvendigvis tenker over det, av sult- og metthetsfølelsen. Hos samboeren skjer ikke det automatisk. Han kan spise så mye indisk mat at han får vondt i magen og likevel bli fristet av ei sjokoladeplate eller spise samme mengde kveldsmat som han pleier. Anonymkode: fd6e1...5d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå