AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #1 Skrevet 18. september 2020 Jeg er i dag 4+2, men går å engster meg hver dag for at jeg skal miste. Grunnen til dette er at jeg begynte å blø 5+1 sist jeg var gravid. Tok test samme dag jeg begynte å blø og den var negativ. Så regner med det hadde stoppet å utvikle seg mange dager i forveien. Jeg er kjempe glad for at jeg er gravid på nytt, men klarer ikke å nyte det sånn som jeg vil. Nettopp fordi jeg er redd det samme skal skje nå. Tar tester hver dag for å sjekke at de blir sterkere/ikke blir svakere. Og de øker jo i styrke, men jeg klarer ikke slå meg til ro! (Vet at man ikke skal bruke tester for å sjekke stigning, men det betrygger meg hver dag jeg ser at streken ikke blir svakere) Ville dere anbefalt at jeg spør legen om å ta blodprøver for å se at det dobbler seg annenhver dag? Og evnt bli henvist/bestille time til TUL for å se at alt er i orden? Eller kan man bare bli mer stresset av blodprøver hvis det ikke stiger som det skal og TUL, og er best å vente til man blir innkalt til vanlig UL? Bortsett fra når jeg mistet, har vært gravid 2 ganger før for 6 år siden, og da tok jeg ikke blodprøver. Bare TUL på en graviditet og så vanlig UL alt var som det skulle. (Endte desverre ikke i baby, da eksen min tvingte meg til å fjerne det begge gangene) så jeg vet jo sjansen er stor for at det skal gå bra, siden alt var normalt de to første gangene jeg var gravid, men klarer ikke å ikke bekymre meg.. Dette ble muligens ett litt langt og rotete innlegg, men trengte å få luftet tankene og kanskje få litt råd av andre som har mistet selv og blitt gravid igjen. Hva dere gjorde, hva som hjalp dere til å slappe av osv.. Takk for alle svar:) Anonymkode: 43836...559
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #2 Skrevet 18. september 2020 Jeg fikk blodprøver hos legen, og helt ærlig talt angrer jeg på det i etterkant. Jeg lagde meg en forestilling om «forventet stigning», men stigningen matchet ikke forestillingen min. Ventingen og resultatet påførte meg mye unødvendig stress. Den var likevel fin og normal, og jeg sitter her i uke 26 nå. Når det gjelder TUL syns jeg du skal betale den selv. Det er mange grunner til å få tul på sykehuset, men at man har mistet én gang er ikke en av de grunnene. Jeg forstår at du er engstelig, det er vanlig, men nå må du bare ta tiden til hjelp. De første 12 ukene var grusomme for meg, og jeg var på fire eller fem ultralyder før oul. Jeg var fullt innforstått med at det ikke var noen medisinske grunner for alle disse, så de er betalt av egen lomme. Pust med magen, slutt med testingen når du føler tiden er inne for det. Jeg tror jeg sluttet da jeg fikk 3+ på digital i uke 5 en gang. Husk at etterhvert vil hcg-verdiene bli såpass høye at testene ikke vil bli sterkere, noen ganger svakere. I uke 10-12 vil hcg begynne å synke igjen, fordi morkaka tar over. Sannsynligheten for at dette går bra er større enn det motsatte, selv om noen opplever å miste flere ganger. Lykke til. ❤️ Anonymkode: ce873...ebc 4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #3 Skrevet 18. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk blodprøver hos legen, og helt ærlig talt angrer jeg på det i etterkant. Jeg lagde meg en forestilling om «forventet stigning», men stigningen matchet ikke forestillingen min. Ventingen og resultatet påførte meg mye unødvendig stress. Den var likevel fin og normal, og jeg sitter her i uke 26 nå. Når det gjelder TUL syns jeg du skal betale den selv. Det er mange grunner til å få tul på sykehuset, men at man har mistet én gang er ikke en av de grunnene. Jeg forstår at du er engstelig, det er vanlig, men nå må du bare ta tiden til hjelp. De første 12 ukene var grusomme for meg, og jeg var på fire eller fem ultralyder før oul. Jeg var fullt innforstått med at det ikke var noen medisinske grunner for alle disse, så de er betalt av egen lomme. Pust med magen, slutt med testingen når du føler tiden er inne for det. Jeg tror jeg sluttet da jeg fikk 3+ på digital i uke 5 en gang. Husk at etterhvert vil hcg-verdiene bli såpass høye at testene ikke vil bli sterkere, noen ganger svakere. I uke 10-12 vil hcg begynne å synke igjen, fordi morkaka tar over. Sannsynligheten for at dette går bra er større enn det motsatte, selv om noen opplever å miste flere ganger. Lykke til. ❤️ Anonymkode: ce873...ebc Tusen takk for svar!❤ Etter å ha lest din opplevelse virker det som det er lurt for meg å ikke ta blodprøver, tilfelle stigningen ikke er som jeg hadde forestilt meg. Det siste jeg trenger nå er mer bekymringer. Men tror jeg skal betale for en TUL, bare for å få senket skuldrene litt. Vet du hvor tidlig man kan få TUL? Vet det sikkert er noen uker fra hvor jeg er i dag, men vil gjerne gjøre det så fort som mulig❤ har bestemt meg for å slutte å teste når jeg får 3+ på digital, fikk 2-3 når jeg var 4+0, så håper på å få 3+ på onsdag, så jeg kan slutte med denne galskapen.. Anonymkode: 43836...559
spinnwild Skrevet 18. september 2020 #4 Skrevet 18. september 2020 1 tidligabort er ikke grunnlag for hcg-testing dessverre. Men du kan kanskje gjøre det på en privat klinikk? Ultralyd er jo ikke aktuelt før etter uke6, så blir uansett venting på deg. Ultralyd kan du også bestille privat. Men det eneste du kan gjøre nå er å prøve å tenkte positive tanker, dessverre. Stress er jo ikke positivt for graviditeten heller... Hadde selv abort før jeg ble gravid nå. Går inn i andre trimester i morgen. Det går som oftest bra. Sjekk denne: https://datayze.com/miscarriage-chart.php ❤️
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #5 Skrevet 18. september 2020 Anbefaler ultralyd i uke 7... selv om man hos mange kan se noe i uke 6 .. så er det slik at hos noen ser man ikke hjerteslag da ... og det vil jo bare skapt mer uro ... Anonymkode: 9ddfc...ebc
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #6 Skrevet 18. september 2020 Ærlig talt. Anbefaler at du roer helt ned og ser det an. Det er ingen ting du kan gjøre fra eller til. At du ikke «klarer å roe ned» når du er 4+2 (!) gir meg en følelse av et navlebeskuende verdenssyn. Ærlig talt. Anonymkode: 74d8f...4bf 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #7 Skrevet 18. september 2020 Du må gjerne bestille en tidlig ultralyd, men da går du privat. Å miste så tidlig som 5+1 en gang er ikke grunnlag for å få ekstra oppfølging, da hadde utrolig mange fått den ekstra oppfølgingen. Du kan selvfølgelig også måle HCG-stigning, men tror du helt ærlig at det vil berolige deg i mer enn noen få dager? Eller tenker du å ta ukentlige blodprøver? Og tenker du det vil skape mer eller mindre stress å måtte dra til legen stadig vekk? Hvis du ser på andre tråder her inne er det ganske mange som blir stresset av resultater på HCG-målinger selv om alt viser seg å være fint. Jeg har som prinsipp at jeg tenker at alt er i orden til det motsatte er bevist, har to barn og har mistet en i MA. Er vel også grunnen til at jeg aldri har tatt en digital test. Er gravid igjen nå og er ikke bekymret. Går det galt er det ikke noe jeg får gjort, og så lenge jeg har litt symptomer tenker jeg at kroppen sier at her er alt fint 😊 Anonymkode: 4d80a...545
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #8 Skrevet 18. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar!❤ Etter å ha lest din opplevelse virker det som det er lurt for meg å ikke ta blodprøver, tilfelle stigningen ikke er som jeg hadde forestilt meg. Det siste jeg trenger nå er mer bekymringer. Men tror jeg skal betale for en TUL, bare for å få senket skuldrene litt. Vet du hvor tidlig man kan få TUL? Vet det sikkert er noen uker fra hvor jeg er i dag, men vil gjerne gjøre det så fort som mulig❤ har bestemt meg for å slutte å teste når jeg får 3+ på digital, fikk 2-3 når jeg var 4+0, så håper på å få 3+ på onsdag, så jeg kan slutte med denne galskapen.. Anonymkode: 43836...559 Jeg ville ventet med tul til tidligst uke 7. Jeg var før det, heldigvis så vi at hjertet banket. Men jeg ser i ettertid at det var gambling. Anonymkode: ce873...ebc
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #9 Skrevet 18. september 2020 Jeg mistet i uke 6 første gang jeg var gravie, var også livredd andre gangen men den gangen gikk det bra 👍 er gravid igjen nå 6+0 og er sefølgelig bekymret og vet at jeg blir utrolig lei meg og det skulle bli en SA men er ingen ting man kan gjøre for å unngå det.. det er isåfall livets gang og det er en grunn til at det skjer. Fosteret er da ikke levedyktig. Skal på TUL når jeg er 7+4 så har som første mål å komme meg frem til den så får det son skjer skje. Anonymkode: ec5c4...77f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå