Gå til innhold

Fadderbarn

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane
Skrevet

Datteren min ønsker så at vi får et fadderbarn. Er det noen som har erfaring emd de ulike organisasjonene og vet hvem som er mest seriøse? VI ønsker å få personlig kontakt med vårt fadderbarn.

Skrevet

PLAN

Vi har fadderskap i plan og er veldig fornøyde med det. Vårt fadderbarn (ei jente i Tanzania)sender oss tegninger og plan sender bilder av jenta og hennes familie. Vi har muligheten til å sende henne presanger og plan formidler kontakten mellom oss. Det gir meg en god følelse hver måned og det er jo kjempemoro å følge med henne!

Skrevet

Vi er også PLAN fadder, og jeg valgte nettopp PLAN etter nøye gjennomgang av alle organisasjonene, og syntes dette var den jeg likte best. de har lavest % som går til administrasjon, du blir fadder for ett bestemt barn som du kan sende brev til og bli kjent med, men pengene går likevel til å utvikle hele lokalsamfunnet der barnet bor, slik at alle barna (og de voksne) får glede av det, f.eks bygges det skoler, brønn, helsestasjon, sanitærløsninger etc, for å sikre barn rent vann, skolegang og helsehjelp.

Gjest faddermor
Skrevet

Vi har også Plan. leste at det er den org. som har minst bruk av pengene til administrasjon.

Vi har hatt det i 7 år, og det har fungert fint.

Desverre døde det første fadderbarnet vårt. Da kom Plan med info om det som skjedde. Etterpå fikk vi nytt barn.

Skrevet

Hva med internettfadder gjennom www.starofhope.org/nor/ ?

Se under internettfadder der. Disse har jeg sett litt på, men har ingen erfaring.

De har jo admin samlet i Sverige og ikke i hvert land for å spare kostnader.

Gjest seroxata
Skrevet

Jeg har en fadderunge i Peru, via PLAN norge! Og jeg synes det fungerer veldig bra! Det er seriøst også..

Får tegninger, og personlige brev fra han og familien, får følelsen av å delta litt i livet hans... synes det er kjempekoselig!

Og så sender jeg han brev og små gaver ganske ofte

Skrevet

Er fornøyd med SOS Barnebyer. Får brev, tegninger, brev fro moren og nyhetsbrev fra landet om utviklingen av de ulike barnebyene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...