Gjest LoisLane Skrevet 23. juli 2005 #1 Skrevet 23. juli 2005 Datteren min ønsker så at vi får et fadderbarn. Er det noen som har erfaring emd de ulike organisasjonene og vet hvem som er mest seriøse? VI ønsker å få personlig kontakt med vårt fadderbarn.
pusesen Skrevet 23. juli 2005 #2 Skrevet 23. juli 2005 PLAN Vi har fadderskap i plan og er veldig fornøyde med det. Vårt fadderbarn (ei jente i Tanzania)sender oss tegninger og plan sender bilder av jenta og hennes familie. Vi har muligheten til å sende henne presanger og plan formidler kontakten mellom oss. Det gir meg en god følelse hver måned og det er jo kjempemoro å følge med henne!
Malama Skrevet 23. juli 2005 #3 Skrevet 23. juli 2005 Vi er også PLAN fadder, og jeg valgte nettopp PLAN etter nøye gjennomgang av alle organisasjonene, og syntes dette var den jeg likte best. de har lavest % som går til administrasjon, du blir fadder for ett bestemt barn som du kan sende brev til og bli kjent med, men pengene går likevel til å utvikle hele lokalsamfunnet der barnet bor, slik at alle barna (og de voksne) får glede av det, f.eks bygges det skoler, brønn, helsestasjon, sanitærløsninger etc, for å sikre barn rent vann, skolegang og helsehjelp.
Gjest faddermor Skrevet 23. juli 2005 #4 Skrevet 23. juli 2005 Vi har også Plan. leste at det er den org. som har minst bruk av pengene til administrasjon. Vi har hatt det i 7 år, og det har fungert fint. Desverre døde det første fadderbarnet vårt. Da kom Plan med info om det som skjedde. Etterpå fikk vi nytt barn.
Nella Skrevet 23. juli 2005 #5 Skrevet 23. juli 2005 Hva med internettfadder gjennom www.starofhope.org/nor/ ? Se under internettfadder der. Disse har jeg sett litt på, men har ingen erfaring. De har jo admin samlet i Sverige og ikke i hvert land for å spare kostnader.
Gjest seroxata Skrevet 23. juli 2005 #6 Skrevet 23. juli 2005 Jeg har en fadderunge i Peru, via PLAN norge! Og jeg synes det fungerer veldig bra! Det er seriøst også.. Får tegninger, og personlige brev fra han og familien, får følelsen av å delta litt i livet hans... synes det er kjempekoselig! Og så sender jeg han brev og små gaver ganske ofte
Gjest Melk Skrevet 24. juli 2005 #7 Skrevet 24. juli 2005 Er fornøyd med SOS Barnebyer. Får brev, tegninger, brev fro moren og nyhetsbrev fra landet om utviklingen av de ulike barnebyene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå