AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #1 Skrevet 18. september 2020 Hva tror dere? Spanskesyken kom i tre bølger. Nå er det tegn til at bølge to av koronaen starter, og den vil kanskje vare hele høsten og vinteren. Hvis det kommer en bølge tre senere i 2021 kommer vi kanskje til å være i pandemi hele 2021 og til og med deler av 2022, så 2023 blir første «normale» år. Anonymkode: 0178a...d8a
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #2 Skrevet 18. september 2020 Så lenge eliten vil. Dette ER den nye normalen så lenge folk nekter å innse bløffen. Velkommen orwell 1984 Anonymkode: 6e02a...21f 16
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #3 Skrevet 18. september 2020 Til vi får en vaksine. Anonymkode: bbe71...41d 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #4 Skrevet 18. september 2020 Pandemien er ferdig for min del Anonymkode: 81ccb...286 7
Gjest Anonym Bruker Skrevet 18. september 2020 #5 Skrevet 18. september 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til vi får en vaksine. Anonymkode: bbe71...41d Vaksinen vil ikkje gji noen garantier.
mrdigitalw Skrevet 18. september 2020 #7 Skrevet 18. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så lenge eliten vil. Dette ER den nye normalen så lenge folk nekter å innse bløffen. Velkommen orwell 1984 Anonymkode: 6e02a...21f Hvilken bløff? 7
Psilocybe Skrevet 18. september 2020 #8 Skrevet 18. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Til vi får en vaksine. Anonymkode: bbe71...41d Ble det slutt på influensa da den første influensavaksinen kom? 9
Den Sagnomsuste Skrevet 18. september 2020 #9 Skrevet 18. september 2020 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Så lenge eliten vil. Dette ER den nye normalen så lenge folk nekter å innse bløffen. Velkommen orwell 1984 Anonymkode: 6e02a...21f Er du tilbakestående eller er du bare flink til å spille det? 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Pandemien er ferdig for min del Anonymkode: 81ccb...286 Ok, jeg skal gi pandemien beskjed... "Miss random på KG er ferdig med deg så vær så snill å dra din kos...!. Endret 18. september 2020 av Den Sagnsomsuste 14
Hatsumomo Skrevet 18. september 2020 #10 Skrevet 18. september 2020 3 timer siden, Den Sagnsomsuste skrev: Er du tilbakestående eller er du bare flink til å spille det? Ok, jeg skal gi pandemien beskjed... "Miss random på KG er ferdig med deg så vær så snill å dra din kos...!. 1
Bohemchick Skrevet 18. september 2020 #11 Skrevet 18. september 2020 Iallefall til folk slutter å bryte karantene og reise rundt hele tiden og drar med seg smitte. Og til vi blir kvitt DT 3
tussi84 Skrevet 19. september 2020 #12 Skrevet 19. september 2020 Til enten det kommer en god vaksine (om den kommer) eller til folk flest har hatt viruset og fått et snev av immunitet i befolkningen. Et tredje alternativ er at verden til slutt godtar at corona eksisterer og at man ikke får gjort så mye med det. 5
MissLucy Skrevet 19. september 2020 #13 Skrevet 19. september 2020 På 18.9.2020 den 7.34, AnonymBruker skrev: Hva tror dere? Spanskesyken kom i tre bølger. Nå er det tegn til at bølge to av koronaen starter, og den vil kanskje vare hele høsten og vinteren. Hvis det kommer en bølge tre senere i 2021 kommer vi kanskje til å være i pandemi hele 2021 og til og med deler av 2022, så 2023 blir første «normale» år. Anonymkode: 0178a...d8a Det spørs hva du mener med å leve "i pandemi". WHO sa nettopp at vi fortsatt bare er i begynnelsen av pandemien. De sier og at pandemien ikke er slutt gjennom det at vi får vaksine. Hvis du spør om når viruset blir utryddet fra jordens overflate, tipper jeg at svaret er aldri. Hvis du spør hvor lenge vi må leve med tiltak, så er vel svaret at det må vi gjøre til viruset muterer til en mildere variant, eller vi har god vaksinedekning. Jeg tror vi får en vaksine på nyåret, og kan begynne å vaksinere risikogruppene. Da vil vi få en gradvis normalisering. Selv om du og jeg ikke får vaksine før om et års tid, så vil det likevel være mye hjelp for oss alle i at risikogruppene og helsepersonell blir vaksinert på nyåret, så jeg ser for meg en gradvis normalisering utover våren. Men jeg tror ikke hele befolkningen er vaksinert før om et års tid. 4
Example Skrevet 19. september 2020 #14 Skrevet 19. september 2020 Hvis trenden fortsetter med at få smittede blir innlagt og dør, vil nok krisen roe seg ned. Det som har rettferdiggjort tiltakene har vært fare for liv og helse for mange. Det betyr at viruset må ha et vesentlig høyere potensial for død og skade enn en influensa. Så mye annet blir påvirket av tiltak og økonomisk krise at de må rettferdiggjøres. Folkehelsa lider hardt av tiltak og det samme gjør økonomien. Det kan ikke fortsette særlig lenger. Om tiltak ikke har støtte i befolkningen, vil de bli tatt bort. For meg er det helt utenkelig at vi sitter i 2022 med strenge tiltak, med mindre viruset har mutert til å bli mye farligere enn det per dags dato. 6
brainstorm Skrevet 19. september 2020 #15 Skrevet 19. september 2020 1 hour ago, Example said: Hvis trenden fortsetter med at få smittede blir innlagt og dør, vil nok krisen roe seg ned. Det som har rettferdiggjort tiltakene har vært fare for liv og helse for mange. Det betyr at viruset må ha et vesentlig høyere potensial for død og skade enn en influensa. Så mye annet blir påvirket av tiltak og økonomisk krise at de må rettferdiggjøres. Folkehelsa lider hardt av tiltak og det samme gjør økonomien. Det kan ikke fortsette særlig lenger. Om tiltak ikke har støtte i befolkningen, vil de bli tatt bort. For meg er det helt utenkelig at vi sitter i 2022 med strenge tiltak, med mindre viruset har mutert til å bli mye farligere enn det per dags dato. Foreløpig virker det ikke sånn, snarere tvert imot. Det snakkes stadig om strengere tiltak, og det virker også som befolkningen vil ha dem. Et spørsmål jeg savner på pressekonferansene er om tiltak vil løsnes på dersom trenden fortsetter, eller om det vi har en nullvisjon for koronasmitte. Vil det da også gjelde for andre farlige smittsomme sykdommer? Sånne spørsmål ønsker jeg meg, istedenfor "er dere redde for at folk vil på fest når så få dør". Men så langt er media mer opptatt av å spille på frykt enn å stille kritiske spørsmål. Og pressedekningen styrer i stor grad folkemeningen. 2
Example Skrevet 19. september 2020 #16 Skrevet 19. september 2020 4 minutter siden, brainstorm skrev: Foreløpig virker det ikke sånn, snarere tvert imot. Det snakkes stadig om strengere tiltak, og det virker også som befolkningen vil ha dem. Et spørsmål jeg savner på pressekonferansene er om tiltak vil løsnes på dersom trenden fortsetter, eller om det vi har en nullvisjon for koronasmitte. Vil det da også gjelde for andre farlige smittsomme sykdommer? Sånne spørsmål ønsker jeg meg, istedenfor "er dere redde for at folk vil på fest når så få dør". Men så langt er media mer opptatt av å spille på frykt enn å stille kritiske spørsmål. Og pressedekningen styrer i stor grad folkemeningen. Inntrykket mitt er at de fleste er ganske lei, og ikke er interessert i mer innstramninger. Jeg tror de fleste mennesker under enn viss alder har skjønt at dette viruset er ganske ufarlige for dem selv, og selv de fleste eldre klarer seg fint. Særlig nå, som viruset virker å ha blitt mindre dødelig. 4
Jr.Garcon Skrevet 19. september 2020 #17 Skrevet 19. september 2020 På 18.9.2020 den 7.34, AnonymBruker skrev: Hva tror dere? Spanskesyken kom i tre bølger. Nå er det tegn til at bølge to av koronaen starter, og den vil kanskje vare hele høsten og vinteren. Hvis det kommer en bølge tre senere i 2021 kommer vi kanskje til å være i pandemi hele 2021 og til og med deler av 2022, så 2023 blir første «normale» år. Anonymkode: 0178a...d8a Stygt redd for at du fort får rett med at 2023 blir det første normale året - men til og med det kjipe scenarioet forutsetter nok at det kommer en god vaksine i første halvår i 2021. Det er i alle fall deprimerende når et unisont kor av eksperter er sånn "Neinei, vi er bare i startfasen av pandemien, så dette må vi stå i blabla ".
Jeffe Skrevet 19. september 2020 #18 Skrevet 19. september 2020 På 18.9.2020 den 18.41, Psilocybe skrev: Ble det slutt på influensa da den første influensavaksinen kom? Nei. Pandemien vil likevel være over før det er slutt på korona
Gjest Tutte Skrevet 19. september 2020 #19 Skrevet 19. september 2020 (endret) På 18.9.2020 den 18.41, Psilocybe skrev: Ble det slutt på influensa da den første influensavaksinen kom? Det ble slutt på svineinfluensa pandemien ihvertfall. Endret 19. september 2020 av Tutte
ItchyBitchySpider Skrevet 20. september 2020 #20 Skrevet 20. september 2020 11 timer siden, Tutte skrev: Det ble slutt på svineinfluensa pandemien ihvertfall. Hvorfor hadde vi ingen tiltak da? Det døde jo mange unge mennesker av svineinfluensa. 2
Anbefalte innlegg