Gå til innhold

Hva anser dere som norsk kultur, og er den truet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hva mener dere er norsk kultur, og mener dere innvandringen truer den? 

Anonymkode: ba1b0...f22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er norsk kultur å være innesluttet, holde seg for seg selv og overse fremmede på gaten og butikken. Jeg skal være så ærlig å innrømme at innvandrere truer denne kulturen ja.

Anonymkode: 2964e...006

• Liker 7
Skrevet

Det er typisk norsk å være snill, mild og forsiktig. Og ja, innvandrere truer denne kulturen. 

Anonymkode: 3539e...3d7

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hva mener dere er norsk kultur, og mener dere innvandringen truer den? 

Anonymkode: ba1b0...f22

Typisk norsk er å stole på hverandre utover nærmeste familie.

Dette gjør at vi hjelper hverandre og ikke har hatt behov for å kontrollere alt for mye i forhold til skatt, trygd etc. 

Dette er under endring nå når 20% av befolkningen ikke har samme kultur.

• Liker 4
Skrevet

Tillit, trygghet og likestilling :hjerte: 

Innvandring truer dette i aller høyeste grad. 

Anonymkode: a35de...885

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er norsk kultur å være innesluttet, holde seg for seg selv og overse fremmede på gaten og butikken. Jeg skal være så ærlig å innrømme at innvandrere truer denne kulturen ja.

Anonymkode: 2964e...006

Hvis dette er kremen av norsk kultur, synes jeg det er helt greit at den er truet.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er typisk norsk å være snill, mild og forsiktig. Og ja, innvandrere truer denne kulturen. 

Det er absolutt ikke typisk norsk. Typisk norsk vil jeg heller si er egoistisk og brautende.

• Liker 5
Skrevet

Typisk norsk er å være glad i friheten sin, være glad i naturen vår. Være reservert men vennlig.

Anonymkode: 1254c...796

• Liker 5
Skrevet (endret)

Fredselskende, vennlig, kristen, medmennesklighet. folkedraktene våre, skikkelig mat, folkemusikk, gå i fjellet og skogen, fiske, jordbruk, likestilling, tillit osv.

Og ja, den er truet. Spesielt matkulturen vår og de kristne verdiene som landet er tuftet på. Dessverre er norsk matkultur på vei ut og blir i stedet erstattet med utenlandsk mat. For ikke å snakke om språket vårt som blir mer og mer engelsk.

Endret av Honey Dew
  • Liker 2
Skrevet

Fyll, egoisme, innesluttet, lite vennlige og hjelpsomme. Nei, de virker ganske like som oss når du møter de på gata og har de som naboer.

Anonymkode: 7b46b...a90

Skrevet

Søndagstur i skogen.

Ja.

• Liker 1
Skrevet

Medmenneskelighet, raushet, varme, innadvendte mennesker som liker familien sin, brunost, husmannskost, bunader, folkedans, velferdsordninger, fellesskap, alle skal med, 17. mai, julefeiring, hyttetur, tur i fjellet og skogen, nærhet til naturen, dugnad, konservative verdier og så mye mye mer.

Vår kultur og våre tradisjoner er definitivt under press. Og jeg kan ikke si jeg liker det noe særlig. Det Norge jeg vokste opp i er dessverre ikke det Norge mine barn kjenner og får oppleve.

Anonymkode: b5d89...3e8

Skrevet

Jeg glemte. Språket vårt. Alle dialektene vi har. Når ord som "wolla" havner i ordboken da vet man at vi er på ville veier.

Anonymkode: b5d89...3e8

• Liker 1
Skrevet

Friluftsliv er norsk kultur.

Nettspillprodusenter og youtubere truer norsk kultur.

Anonymkode: 1f678...5a6

Skrevet

Jeg synes det er bra at antallet kristne går ned, og håper utviklingen går raskere på det feltet. Alle religiøse burde betalt medlemskap til sine Guds hus, i stedet for statstøtte.

Jeg synes man tar mer vare på norsk mat-kultur i nord-Norge og på Vestlandet. 

Anonymkode: 321b5...4f7

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende innlegg, brudd på opphavsretten og svar til dette.

Kragebein, adm

Skrevet

Når jeg vokste opp på 80 tallet så låste vi aldri døra når vi reiste bort, det er helt uaktuelt i dag, 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Apis said:

Når jeg vokste opp på 80 tallet så låste vi aldri døra når vi reiste bort, det er helt uaktuelt i dag, 

Hvor vokste du opp?

Anonymkode: eb0e2...9c9

• Liker 2
Skrevet
På 18.9.2020 den 11.39, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er IKKE typisk norsk.

På 18.9.2020 den 12.52, Jdz skrev:

Det er absolutt ikke typisk norsk. Typisk norsk vil jeg heller si er egoistisk og brautende.

Nemlig!

Og helgefylla; en gjeng med heslige dritings folk!

For å svare på Hi:

typisk norsk er å drite i å bli kjent med nye folk og ikke tørre å snakke med fremmede uten minst tre pils innabords. Håper det blir utslettet og borte, og vi får et varmere samfunn!!

Anonymkode: df173...385

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...