AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #1 Skrevet 17. september 2020 Er 100% sykemeldt, vært det en stund. I dag spurte arbeidsgiver om jeg ville delta på fire timers kurs neste uke. Fått spørsmål tidligere i sykemeldingsperioden, men sa i fra at jeg ikke kom. Er et obligatorisk kurs som alle på jobb skal igjennom. Får nå vite at flere som er sykemeldt på jobb, har gjennomført kurset. Jeg trodde at når ein var sykemeldt i 100% grad, så har en ikke lov å delta på noe sånt som kurs på jobb. I tillegg er jeg borte fra jobb pga utbrenthet, så tror ikke det er så lurt heller. Anonymkode: 2b214...d53
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #2 Skrevet 17. september 2020 Hvis du er utbrent så vil du neppe ha utbytte av kurset nå. Hør med legen din eller behandler om h*n anbefaler det eller ikke. Anonymkode: 69d30...c50
altflyter Skrevet 17. september 2020 #3 Skrevet 17. september 2020 Det er lenge siden det var slik at man ikke kunne jobbe mens man var sykemeldt. Alt avhenger av hvorfor du er sykemeldt. Ofte kan man kanskje være med på noe i en begrenset kapasitet. Det er ikke bare lov. Det er ønsket. Hvis du har kapasitet til å gå på kurs, så gjør du det. Hvis kurset derimot på noen som helst måte er belastende slik at du ender opp sykemeldt lenger enn nødvendig, skal du selvsagt ikke gå. Dette er en vurdering du må ta. Hva er best for deg og din helse akkurat nå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå