Gå til innhold

Kledd alt for godt på ungen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en telefon på vei hjem fra jobb i dag om at naboen måtte jobbe overtid, og derfor ikke hadde mulighet å hente ungen fra SFO, og ha han hos meg til hun kom hjem. Jeg skulle uansett hente sønnen min, så det var selvsagt ikke noe problem. Likevel må jeg si at det som møtte meg var en overraskelse. Det første jeg reagerte på var at han hadde på seg utedress. Det skal sies at de var ute og lekte, men det var tross alt nesten 15 grader og de lekte ikke spesielt skittent. Da vi kom hjem ble jeg enda mer overasket. Siden han hadde på dress regnet jeg med at han kanskje var tynt kledd under, men det var han ikke! Han hadde på både strømpebukse og ulltrøye. Sa med en gang at nå var det så varmt at han ikke trengte å ha på ull, så den kunne han ta av, og det gjorde han.

Da moren kom for å hente han sa jeg ifra om at han hadde vært i overkant godt kledd da jeg hentet han, og spurte om det var nødvendig å kle på han så mye. Hun unnskyldte seg med at det er veldig kaldt på morgenen, og at det ikke er rette tiden å bli syk på. Jeg kan sånn sett være enig i at det er kaldt på morgenen, men opplagt var han alt for godt kledd da jeg hentet han. Syntes ikke det var nødvendig med noe krangel, så sa ikke noe på det, men kjenner det gnager. Skjønner at det er lett å tenke at han selv burde reagert på at han var varm, men han er tross alt kun 7 år, og da er det lett å henge seg opp i at moren sa han måtte kle seg godt siden det var kaldt. Burde hun ikke sagt ifra til han at han kunne kle av seg litt om det ble varmt senere på dagen? Og burde ikke noen av de ansatte blandet seg når de så at han opplagt var for godt kledd? Bør jeg gjøre noe med dette, eller er det jeg som overreagerer?

Anonymkode: 32b92...64c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Serr? Håper dette er troll? 

Ja, du overreagerer 

Anonymkode: d3873...c5c

• Liker 19
Skrevet

Du overreagerer.

• Liker 9
Skrevet

Helt normalt kledd. Ble sikkert varm i bilen. Prøv selv å være ute i 15 grader i flete timer så ser du fort hvor kjølig det kan bli. Og ull puster jo. 

Anonymkode: a920f...1be

• Liker 8
Skrevet

Å herregud.. ta deg en bolle 

Anonymkode: 9eb39...8ec

• Liker 6
Skrevet (endret)

Du hadde fått sjokk av ungen min som gikk i ullstrømpis, joggebukse, ull-tskjorte, ullgenser, tykk strikkegenser og regntøy utenpå klærne i går +ullue altså 😂😂😂 15 grader og sol, men litt sur vind. 

I dag hadde hun ullstrømpis, joggebukse, ullgenser, tykk strikkegenser og lue. 17 grader og sol, nesten vindstille 🤯🤭 

En 7åring hadde kledd av seg hvis det var alt for varmt. 

Endret av Skogkløver
  • Liker 2
Skrevet

En 7 åring kan da si i fra ærlig talt. 

Anonymkode: a525d...89a

• Liker 7
Skrevet

Var det tynn parkdress eller tjukk vinterdress? En tynn parkdress ville jeg ikke reagert på. Den gir ikke så mye varme og er grei for å unngå skitne klær. En vinterdress derimot er jeg enig kanskje er litt mye når det er så varmt. Likevel ikke nok til å reagere selvsagt

Skrevet

Ble litt trist på din vegne nå, at du ikke har mer å ta deg til er jo tragisk.

Anonymkode: 43abe...b18

• Liker 3
Skrevet

Altså, hallo... for det første... Nei. Vet du hva? Jeg orker ikke. 

Anonymkode: d7601...d53

• Liker 4
Skrevet

En 7åring sier normalt fra når han er varm

Anonymkode: ea770...0bc

• Liker 3
Skrevet

Det er faktisk ikke lett å kle ungene riktig nå. Her var det også kaldt i dag tidlig da jeg leverte i barnehagen, men 17 grader da jeg hentet kl 14. Ungen klarer helt sikkert å kle av seg noe hvis han blir for varm. 

Skrevet

I går da jeg leverte var det 5 grader og da jeg hentet var det 19. Vanskelig å ta høyde for det værskiftet på morgenen.

Men altså, du snakker om en syv-åring. Min to-åring klarer å si ifra om at hun er for varm eller fryser. 

Anonymkode: 170fc...cff

• Liker 3
Skrevet
16 timer siden, Nina84 skrev:

Var det tynn parkdress eller tjukk vinterdress? En tynn parkdress ville jeg ikke reagert på. Den gir ikke så mye varme og er grei for å unngå skitne klær. En vinterdress derimot er jeg enig kanskje er litt mye når det er så varmt. Likevel ikke nok til å reagere selvsagt

Var vinterdress. Lurer veldig på hva hun tenker å kle på ungen når det faktisk blir skikkelig kaldt. 

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var vinterdress. Lurer veldig på hva hun tenker å kle på ungen når det faktisk blir skikkelig kaldt. 

Det der er så teit argument... 

Få deg en hobby du!

Anonymkode: 9c094...70a

• Liker 1
Skrevet

Er vel strengt tatt SFO som har "skylda" for dette? Mor er ikke på SFO og passer på hva de kler ungen i når de går ut? Regner med han har andre klær der som de kunne hatt på han. En fleecejakke elns. Eller kanskje mor hadde glemt skiftetly akkurat den dagen? Jeg ble også av og til beskyldt for å kle ungen min for varmt når hen var liten, men jeg er selv veldig frysen av meg, og ville ikke hen skulle fryse.. Når jeg var tilstede kunne jeg heller kle av hen litt, hvis det ble varmt. Jeg var jo ikke tilstede på SFO men hen hadde alltid eksta klær der.

Anonymkode: 6618c...b5d

• Liker 2
Skrevet

Da snakker du med SFO om at du ønsker barnet ditt har for mye klær. Noen barn er varm av seg, andre fryser fort og trenger mer klær. Hjelper lite å lage et såpass langt innlegg på kg for barnet ditt var for godt kledd en dag. Men noen skal vel klage på alt.

Anonymkode: 92982...f7c

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da snakker du med SFO om at du ønsker barnet ditt har for mye klær. Noen barn er varm av seg, andre fryser fort og trenger mer klær. Hjelper lite å lage et såpass langt innlegg på kg for barnet ditt var for godt kledd en dag. Men noen skal vel klage på alt.

Anonymkode: 92982...f7c

Det var vennen til barnet hennes, ikke hennes barn. Hun bare passet ham for moren som ikke kunne hente selv.

Anonymkode: 6618c...b5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...