Gå til innhold

Tiltaksavdeling barnevernstjenesten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som jobber med tiltak i barnevernet? Kan du fortelle litt om jobben? Hva er viktig for de ansatte å kunne? 😊

Anonymkode: 78db2...974

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jobbet i flere og har endelig kommet meg unna! 

- enorme mengder krav til dokumentering, men ikke tid til å gjøre det. 

- møter med familier for å veilede, noe tid med barna. Svært hyppige møter og kort tid til å faktisk jobbe med familiene. 

- trusler fra brukere, uthenging av "bransjen"/jobben din i alle medier hele tiden 

- store mengder fleks, mye ettermiddag-og kveldsjobbing uten overtid. 

- startlønn 380 000 - 420 000 

- stort økonomisk press fra ledelse slik at de tiltakene man bør få til et utilgjengelige. 

- mye tid i Fylkesnemnd og Tingrett 

Anonymkode: c5e94...7b2

Skrevet

Jeg er på tiltaksteamet i førstelinja på tredje året 😊

mye varierte oppgaver, gitt meg mulighet til å skape unike relasjoner med barna og ungdommene. Blitt kjent med ulike systemer innen velferd, behandling, veiledning og skole. Har en helt overkommelig saksmengde, følger tett opp ca 10 barn/unge. En ledelse som prioriterer faglighet over økonomi. Veldig fornøyd med min arbeidsplass, selv om det er utrolig hektisk innimellom. 

Anonymkode: 59261...a07

Skrevet

Jeg hadde rundt 40 saker på tiltak, har man 10 er absolutt overkommelig! 

Anonymkode: c5e94...7b2

Skrevet

Jeg jobber i team for undersøkelse og tiltak. Har videreutdanning som PMTO-terapeut og COS-P veileder. 

Det viktigste er god relasjonskompetanse, jobbe strukturert, ha kompetanse på veiledning, metoder og god oversikt over tiltaksviften i kommunen, kunne jobbe tverrfaglig og kunne jussen som tiltakene er hjemlet i.

Anonymkode: 4b5ad...e6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...