AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #1 Skrevet 17. september 2020 Er akkurat ferdig med et samlivsbrudd hvor eksen stadig påpeker at hvis jeg finner meg noen ny mann skal han «lage helvete» for meg. Han er ikke interessert i sønnen vår på 11 mnd, det har han aldri vært. Han har også sagt rett ut til meg at han ikke vil ha sønnen vår, han vil bare lage helvete for meg dersom jeg finner meg noen andre. Dette gjelder enten det er neste måned eller om ti år. Han har altså sagt rett ut at han da vil dra meg for retten bare for å gjøre livet mitt surt, ikke fordi han vil ha sønnen vår. Vi har en skriftlig avtale laget på familievernkontoret som begge har signert, som sier at barnet skal bo fast hos meg og ha samvær med far når det passer ift hans jobb. Et spesifikt antall helger i året. Kan han virkelig lage slikt «helvete» for meg? Jeg har helsesøster som kan dokumentere at han aldri har vært med på en eneste kontroll. Jeg har masse venner, familie og kjente som kan vitne til at han ALDRI har stilt opp. Jeg har jordmor som kan dokumentere en dyp og inderlig samtale jeg hadde med henne på hjemmebesøk hvor jeg «klaget» over en mann som aldri var tilstede. Jeg har en arbeidsgiver som kan vitne til at jeg måtte søke ulønnet permisjon fordi han aldri stilte opp (dette sa jeg ordrett til arbeidsgiver flere mnd før bruddet). Er det virkelig slik at en evt rettsak vil bli «helvete»? Eller vil det bli plankekjøring til min fordel? Han kjenner ikke ungen, han har ingen tålmodighet, han eier ikke respekt eller forståelse for barnet. En hver pedagog, sosionom eller barnevernsansatt vil se det - eller? Det er ganske åpenlyst når de er sammen. Dette er ikke en manipulativ og sosiopatisk mann i det hele tatt, han klarer ikke skjule følelsene sine. Til og med min familie har reagert på hvor lite tålmodig han er med ungen. Bør jeg være redd? Jeg har ingen planer om nytt forhold foreløpig, men håper jo virkelig ikke jeg må lukke den døren... Men jeg gjør det gladelig for barnet mitt. Så håper noen her kan dele erfaringer med vanskelig barnefar Anonymkode: b320f...351
Giggi Skrevet 17. september 2020 #2 Skrevet 17. september 2020 Han kan dra deg for retten og slik lage mye pes. Min x gjorde det årlig fordi jeg ikke ville være sammen med han. Han fikk aldri gjennomslag for påstanden/kravet men det koster penger og er mye stress, ikke minst om ungene er så store at de forstår hva som skjer når det kommer sakkyndige for å snakke med de. Vær smart, la tiden jobbe for deg og konsentrer deg om deg og ungen en stund. Det er ikke riktig at han skal kunne styre livet ditt men ligg lavt på datingsiden for en stund og gi det litt tid. I mens dokumenterer du all dritt-oppførsel fra hans side så du har skyts om han gjør alvor av truslene. 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #3 Skrevet 17. september 2020 Han trenger tydeligvis å komme over bruddet. Hvis han får litt tid, vil bitterheten gi seg. Prøv å tenk på noe annet. Han vil jo ikke ha barnet, så hvorfor skal han kjempe i retten for å få det? Dette kommer til å gå over. Anonymkode: 99493...d15 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #4 Skrevet 17. september 2020 37 minutter siden, Giggi skrev: Han kan dra deg for retten og slik lage mye pes. Min x gjorde det årlig fordi jeg ikke ville være sammen med han. Han fikk aldri gjennomslag for påstanden/kravet men det koster penger og er mye stress, ikke minst om ungene er så store at de forstår hva som skjer når det kommer sakkyndige for å snakke med de. Vær smart, la tiden jobbe for deg og konsentrer deg om deg og ungen en stund. Det er ikke riktig at han skal kunne styre livet ditt men ligg lavt på datingsiden for en stund og gi det litt tid. I mens dokumenterer du all dritt-oppførsel fra hans side så du har skyts om han gjør alvor av truslene. 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han trenger tydeligvis å komme over bruddet. Hvis han får litt tid, vil bitterheten gi seg. Prøv å tenk på noe annet. Han vil jo ikke ha barnet, så hvorfor skal han kjempe i retten for å få det? Dette kommer til å gå over. Anonymkode: 99493...d15 Jeg skal selvsagt ikke date noen på en stund, men blir litt matt av truslene 😳 Anonymkode: b320f...351
Giggi Skrevet 17. september 2020 #5 Skrevet 17. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal selvsagt ikke date noen på en stund, men blir litt matt av truslene 😳 Anonymkode: b320f...351 Det er fryktelig slitsomt om han går inn for å plage deg, håper det bare er i kjeften på han. Ikke la han diktere deg, ikke la deg presse, om han prøver å true deg til avgjørelser du ikke er klar for å ta så si du må tenke på det. Last ned opptaksapp på telefonen og skru på om han truer deg. Forhåpentligvis gjør han ingenting, men vær forberedt. Jeg levde selv 10 år med dette og det ble ikke engang bedre av at han fikk seg dame. 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #6 Skrevet 18. september 2020 Ta vare på alt han sier og skriver. Ta opp samtaler når han er der. Han kan lage et helvete ja. Det er jo ikke vanskelig egentlig. Han som samværsforelder trenger heller ikke å følge opp avtale fra fvk. Det er dems privilegie, de kan komme og gå som de selv ønsker. Om du finner deg en ny en, bare hold stilt om det. Fortell han kun om ting som handler om ungen, intet annet. Han kan saksøke så lenge han har en gyldig meklingsattest. En slik attest er gyldig i 6 mnd. Han kan saksøke om og om igjen om den samme tingen. En runde i retten har aldri gått som forventet for min del, der er mange muligheter der. Saksforberedende møter har man først, det er ikke rett på en hovedforhandling. Sakkyndig skal inn og gjøre vurderinger og mye prat og observeringer. Men sitt stille i båten du, la han roe seg. Det er fremdeles håp at han kan ta noe ansvar etter hvert. Anonymkode: 8749c...16a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå