Gå til innhold

Hva er makstiden for et barn i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det egentlig? Hvis en bhg er åpen fra 06 til 17.30 fks, får barnet være hele tiden da? Hvis det er sjelden og ikke hver dag

Anonymkode: eaf92...b9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er makstid nå lengre, barnet kan være der hele åpningstiden (som gjerne er 0630, 7 eller 0730 til 1630 eller 17) 

Når jeg begynte å jobbe i barnehage var det makstid på 9 timer. Men så vidt jeg vet er det slutt på det. 

Anonymkode: a6157...074

• Liker 1
Skrevet

Vi har ikke Max tid... så om noen må/ønsker å ha barna fra 0645-1700 så kjør på

Anonymkode: c84e7...47d

Skrevet

Fins det barnehager som er så lenge åpne? Er ingen begrensning i barnehagene her som er åpne fra 6.45-17 ihvertfall. 

Anonymkode: 3aefd...ada

• Liker 1
Skrevet

Huff...setter ikke ungen i barnehage i ni timer...får helt vondt i hjerter.

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Bikbokelsker skrev:

neivell

Anonymkode: 8d4ca...0c3

• Liker 4
Skrevet

Noen barnehager har makstid, andre ikke. Niesen min har maks 8 timer og 1 kvarter.

Anonymkode: c2a10...75d

Skrevet
1 minutt siden, Bikbokelsker skrev:

Hva tenker du de som jobber 8 timer (som er en vanlig arbeidsdag) og kanskje må kjøre 20-30 min en vei for å komme til jobb skal gjøre da? Barna merker ikke en time til eller fra. Og de fleste må faktisk jobbe, alle kan ikke gå på nav. 

• Liker 15
Skrevet

De fleste barnehager er oppe mellom 9 til 10 timer. De fleste åpner 0700/0730, og stenger 1630/1700. Det finnes de som åpner før/stenger senere men det er mer sjeldnent. 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du de som jobber 8 timer (som er en vanlig arbeidsdag) og kanskje må kjøre 20-30 min en vei for å komme til jobb skal gjøre da? Barna merker ikke en time til eller fra. Og de fleste må faktisk jobbe, alle kan ikke gå på nav. 

Fortsatt helt jævlig. Da har du planlagt helt feil fra begynnelsen.

• Liker 2
Skrevet
15 timer siden, Bikbokelsker skrev:

Hva tenker du at aleneforeldre skal gjøre?

Anonymkode: 12d8d...333

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du at aleneforeldre skal gjøre?

Anonymkode: 12d8d...333

Ha det vondt med seg selv, naturlig nok.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Bikbokelsker skrev:

Ha det vondt med seg selv, naturlig nok.

Du virker ikke som et veldig empatisk eller hyggelig menneske. 

Anonymkode: 6df6e...6b4

• Liker 12
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du virker ikke som et veldig empatisk eller hyggelig menneske. 

Anonymkode: 6df6e...6b4

Det er virkelig ikke du heller, om du setter fra deg et lite barn i ni hele timer per dag. 

• Liker 3
Skrevet

Ingen makstid men stakkars barn. Lite tid med foreldre i hverdagen og kjenner til barnehageansatte bedre enn egne foreldre hvis de er der hele åpningstiden

Anonymkode: 2c6cd...e60

• Liker 3
Skrevet

Vår bhg er åpen fra 6.30-1600, maxtid på 9 timer 

Anonymkode: e6bec...f5f

Skrevet
På 17.9.2020 den 21.47, AnonymBruker skrev:

Mener du helt seriøst at du ikke merker forskjell på om du jobber 8 eller 9 timer på jobb???

Spesielt! 

Anonymkode: f9d0e...9b1

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen makstid men stakkars barn. Lite tid med foreldre i hverdagen og kjenner til barnehageansatte bedre enn egne foreldre hvis de er der hele åpningstiden

Anonymkode: 2c6cd...e60

Grusomt!

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mener du helt seriøst at du ikke merker forskjell på om du jobber 8 eller 9 timer på jobb???

Spesielt! 

Anonymkode: f9d0e...9b1

Man prøver bare å finne unnskyldninger for seg selv for å beskytte seg mot dårlig samvittighet. 

• Liker 3
Skrevet

Private barnehager kan ofte bestemme maks-tid selv. Noen har et visst antall timer i uka, noen pr dag, andre ingenting. Vet ikke hvordan det er i kommunale bhg. 

Nå er det noen barn som garantert har det bedre i barnehagen enn hjemme. Men ellers regner jeg med at alle som har mulighet ikke lar barna sine være særlig mer enn 8 timer i bhg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...