Gå til innhold

Typen og bestevenninnen min - Jeg har mistet all håp...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han er lei seg for at han ble tatt. De ville sikkert fortsatt ligget sammen etter du har født barnet også. 

Anonymkode: 0e799...7e6

Det har du veldig rett i, takk!

Anonymkode: e256c...55c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det å skulle få til et samarbeid langt overgår det positive med å få et barn som man har lengtet etter og drømt om i årevis er det bare å kjøre på med abort. For meg ville det aldri vært det, og for alle andre mødre jeg kjenner ville det heller ikke vært det - til det er barna alt for viktige! Mitt poeng er egentlig bare at det kan få ganske omstendige psykiske konsekvenser å ta livet av en potensiell baby også gjennom å ta abort. Faren har glemt det etter en time, men ikke sikkert TS noen gang vil komme over det. Personlig tror jeg at jeg hver eneste dag ville ha lurt på hvordan det hadde gått om jeg hadde fått barnet, hvilken personlighet det hadde fått osv. Ville nok ganske fort ha angret på beslutningen.

Og det er jo ikke sikkert TS ikke kan samarbeide med faren på sikt. Mange går gjennom samlivsbrudd og får til samarbeid i etterkant - det går på at man ofrer egoet sitt for barna og svelger ett par kameler eller 1000. Er det verdt det? For meg ville svaret vært Aboslutt! For andre kanskje ikke, og da er abort riktig beslutning.

Anonymkode: d246e...999

Og alle har fått en fri vilje til å velge selv.

Om det er verdt det eller ikke er mest avhengig av hvordan denne mannen har vært frem til nå, og hvilke indikasjoner det viser på hvordan noe samarbeid hadde blitt.

Er han i stand til å ta hensyn til noen andres behov for eksempel?

Er det verdt det hvis ikke? Nei, for da er det alltid bare en belastning for andre.

Endret av MarieLo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, velociraptor skrev:

Og dermed ødelegge sitt eget liv med å måtte ha kontakt med dette mennesket resten av livet. Ikke hør på disse hysteriske abortmotstanderene ts, vær så snill. 

Jeg har barn, og jeg er uendelig glad jeg ikke har et barn med eksen min i tillegg.

Det er ikke å drepe sitt eget barn, det er å fjerne et foster som vil gi den utro eksen noe å kontrollere henne med resten av livet. De vil bli foreldre sammen hvis hun beholder. Det er ikke det samme som å beholde et barn etter et one night stand med en tilfeldig fyr i Australia som man aldri kommer til å møte igjen, og vite man skal oppdra det alene.

Jeg er ikke noen abort motstander, men det er aldri lurt å ta et så stort valg når man ikke tenker klart. Når man er sint eller i sjokk er det lett å ta forhastede valg på mange ting, inkl det viktige, som man kanskje angrer på i ettertid fordi beslutningen ble tatt i sinne. Det er derfor viktig at ts sammen med en lege eller lignende finner ut av om hun vil ta abort kun fordi hun er sint/såret nå, eller om hun faktisk ikke vil ha barnet i det hele tatt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerne barnet når du er 3 mnd på vei pga dette...skjerpings. Dette klarer du. Bestill legetime og psykolog og fiks problemene dine 

Anonymkode: aba54...e5e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal hans feiltrinn gå ut over sitt barns rett til liv? Du straffer xen din og det barnet du egentlig vil ha. Ting ordner seg og jeg tror du kommer til å angre veldig hvis du tar abort. Dette er et ønsket barm fra din side. Vi bor i Norge, ett av verdens rikeste land. Ja det kommer til å bli tøft, men så verdt det kjære Ts. Du kommer til å få en skatt som elsker deg betingelsesløst❤️ kjør på og hold hode høyt! Så møter du en fantastisk mamm etterhvert som fyller alles behov🙏❤️ ikke ta abort, vær så snil❤️ du kommer til å angre på det kjære deg. Hvor i landet bor du? Send meg gjerne en pm hvis du trenger og ønsker å prate litt🙏

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fjerne barnet når du er 3 mnd på vei pga dette...skjerpings. Dette klarer du. Bestill legetime og psykolog og fiks problemene dine 

Spar deg 

Anonymkode: cc551...415

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære TS ❤ Livet er ikke rettferdig, og dette har du ikke fortjent . Men , du vil samle styrke og visdom . Mange kommentarer til innlegget ditt,- hvor ikke alle er oppbyggende, - men reaksjonelle.  Drømmen din tar en annen retning,og du klarer dette ! Du har god jobb og familie ellers som er din trygge havn til du engang i fremtiden møter mannen i ditt liv. Barnefar her, har mistet den ærestittelen.  Flytt litt langt unna,da slipper du ukentlig samværsordning og vil motta barnebidrag. Nå må HAN gjøre seg fortjent til å ha en rolle i sitt barns liv.. Han valgte å svike barnet etter han fikk vite om det,,,mens det lå i din mage,,og han sov ved siden av dere... I utgangspunktet bør alle barn ha begge foreldre i sitt liv,,,men på nåværende tidspunkt, trenger barnet ditt DEG . Forhåpentligvis vil barnefar etterhvert bygge en relasjon til barnet sitt,  men akkurat nå, så må du bygge opp av ruinene han skapte for denne drømmen du har hatt fra ung alder. Alvorlige svik, kan ikke bli ugjort. Det krever STOR kjærlighet fra hans side . En slik kjærlighet man kun har for et barn. Den er ubetinget,   i motsetning til kjærligheten mellom kvinne og mann.  ( som har visse kjøreregler- Han kjørte DET i grøfta,for å si det sånn ) Be helsesøster gi deg informasjon om dine rettigheter som alenemor,,,eventuelt via en saksbehandler på NAV. Vet det føles vondt å snakke med ukjente i forvaltningen om situasjonen,,men det er nettopp det de er der for.❤  Det skal gå bra 🙂 Bare vent til barnet ligger på brystet ditt,den første natten i sitt liv. Da vil du vite hva KJÆRLIGHET er. ! Så må du være sterk og rettferdig for dere begge på veien videre ❤ Hold hardt. Hold om. 

Anonymkode: 57638...3d1

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du kom med en oppdatering, TS. Du er utrolig sterk som kan tenke slik! Hvis du klarer å unngå å utvikle bitterhet, så er jo det bra for deg selv. 
Ikke la deg presse av noen, ikke han, ikke de som kommer med kommentarer om at du skal skjerpe deg dor barnets skyld etc (spar dere, vær så snill). 

Gjør det som føles riktig for deg angående hvor mye kontakt du evt har med barnefar. Det er mulig det bare var sex, men det er ikke en engangs hendelse. Det er mulig han er helt grei å samarbeide med og st han vil ta vare på og bli glad i barnet deres. Men om du vurderer å ta han tilbake, så tenk deg nøye om. 
Jeg ønsker deg det beste ❤️ Og barnet også siden det virker som om du vil beholde. Beholder du er jo barnet helt uskyldig i dette

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære TS ❤ Livet er ikke rettferdig, og dette har du ikke fortjent . Men , du vil samle styrke og visdom . Mange kommentarer til innlegget ditt,- hvor ikke alle er oppbyggende, - men reaksjonelle.  Drømmen din tar en annen retning,og du klarer dette ! Du har god jobb og familie ellers som er din trygge havn til du engang i fremtiden møter mannen i ditt liv. Barnefar her, har mistet den ærestittelen.  Flytt litt langt unna,da slipper du ukentlig samværsordning og vil motta barnebidrag. Nå må HAN gjøre seg fortjent til å ha en rolle i sitt barns liv.. Han valgte å svike barnet etter han fikk vite om det,,,mens det lå i din mage,,og han sov ved siden av dere... I utgangspunktet bør alle barn ha begge foreldre i sitt liv,,,men på nåværende tidspunkt, trenger barnet ditt DEG . Forhåpentligvis vil barnefar etterhvert bygge en relasjon til barnet sitt,  men akkurat nå, så må du bygge opp av ruinene han skapte for denne drømmen du har hatt fra ung alder. Alvorlige svik, kan ikke bli ugjort. Det krever STOR kjærlighet fra hans side . En slik kjærlighet man kun har for et barn. Den er ubetinget,   i motsetning til kjærligheten mellom kvinne og mann.  ( som har visse kjøreregler- Han kjørte DET i grøfta,for å si det sånn ) Be helsesøster gi deg informasjon om dine rettigheter som alenemor,,,eventuelt via en saksbehandler på NAV. Vet det føles vondt å snakke med ukjente i forvaltningen om situasjonen,,men det er nettopp det de er der for.❤  Det skal gå bra 🙂 Bare vent til barnet ligger på brystet ditt,den første natten i sitt liv. Da vil du vite hva KJÆRLIGHET er. ! Så må du være sterk og rettferdig for dere begge på veien videre ❤ Hold hardt. Hold om. 

Rettighetene for aleneforeldre er ikke så store, og mitt inntrykk er at rettighetene gradvis forsvinner. 
kjære ts❤️ Jeg vil tro du befinner deg i et følelsesmessig kaos og en del av deg har nok ikke helt sluppet tanken på et A4 liv med kjernefamilie. Det vil aldri gå med denne mannen. Jeg tror du alltid vil bli minnet om sviket. Dette er ikke et engangsknull i fylla, men et seksuelt utroskap med din venninne i en periode da dere burde vært overlykkelige sammen. Mens dere var det og mens du var dårlig hadde han helt andre tanker i hodet - din sexy venninne - han må jo ha syns det som ligger med henne i 3 mnd i denne spesielle lykkelige og sårbare perioden. Nå gråter han og trygler, og du blir følelsesmessig lurt til å tro at dette kan bli bra. 
Mer enn noen gang er det viktig at du får sortert følelsene sammen med en objektiv part. 
Masse lykke til 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et engangsligg i fylla kunne jeg kanskje i nøden ha tilgitt. TRE MÅNEDER med min BESTE VENNINNE hadde gjort at jeg aldri hadde tatt i han med en ildtang igjen! Jeg hadde mistet all respekt! Jeg ville nok tatt abort, men du kan ikke annet enn å høre på magefølelsen din. Det er ikke noe rett og galt her, annet enn hva magefølelsen din forteller deg. Hvis du velger å få er det nok lettest om eksen blir mye involvert i starten, det er beintøft med baby alene. Du er nødt til å tilgi han hvis du velger barnet, du må vite at du klarer det, ellers blir det giftig for den lille. 

Hvis du beholder ville jeg tatt med fyren på familievernkontoret, ikke for å redde kjæresteforholdet, det har jeg NULL tro på at noensinne kan reddes, men for å klare å være foreldre sammen. Etterhvert vil dere sikkert klare å få til et noenlunde ok slags vennskap. Det er dere helt nødt til for barnets skyld, og det vil dere klare, selv om du ikke tror det nå. 

Ønsker deg masse lykke til! ❤️

Endret av Pia Sofia
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en typisk manneting å ha sex med andre, men insisterer på at det ikke er følelser med i bildet? Var det ikke følelser der, så hadde man vel ikke sex heller? Akkurat som at de kjøper sex av prostituerte, men "elsker" sin kone og mener at det ikke betydde noe? At deres forhold ikke bør lide p.g.a. at han tilfeldigvis hadde seg med en eller flere andre damer. Det er noe jeg som dame aldri kan forstå. Der går min grense. 

Er det en ny unge med i bildet blir det vanskelig. Man blir for evig minnet på alt som en gang skjedde og man må sosialisere og samarbeide med et menneske som har skuffet en så dypt. Det kommer til å bli vanskelig. Det gjør vondt. Det er ingenting galt med ungen når det blir født, men kanskje vokser den opp og ligner veldig på sin far. Nok en påminnelse hver dag. Det er forståelig at man vil sette sluttstrek og aldri mere ha noe med bf å gjøre igjen. Du har en tøff avgjørelse foran deg, ts. Måtte du ta den som er til beste for deg. Du kommer først her og det er ikke egoistisk å tenke i de baner som du nå gjør. Det handler om resten av ditt liv. Lykke til, hva du nå velger til sist. 

Anonymkode: 1bfa7...b2d

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, anni83 skrev:

Hvorfor skal hans feiltrinn gå ut over sitt barns rett til liv? Du straffer xen din og det barnet du egentlig vil ha. Ting ordner seg og jeg tror du kommer til å angre veldig hvis du tar abort. Dette er et ønsket barm fra din side. Vi bor i Norge, ett av verdens rikeste land. Ja det kommer til å bli tøft, men så verdt det kjære Ts. Du kommer til å få en skatt som elsker deg betingelsesløst❤️ kjør på og hold hode høyt! Så møter du en fantastisk mamm etterhvert som fyller alles behov🙏❤️ ikke ta abort, vær så snil❤️ du kommer til å angre på det kjære deg. Hvor i landet bor du? Send meg gjerne en pm hvis du trenger og ønsker å prate litt🙏

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå må dere gi dere. Det handler ikke om om hun vil elske barnet eller ikke, men om at hun må forholde seg til denne mannen resten av livet hvis hun beholder, han kan bruke barnet til å kontrollere og manipulere henne, og det vil ikke bli hennes barn, det vil bli deres barn.

Ts, du gjør som du vil, men kjenn godt etter om det å få ha akkurat dette barnet annenhver uke er verdt å måtte gi det fra seg annenhver uke (jeg hadde aldri aldri født et barn der jeg visste at det var en mulighet for det), og du må snakke med og samarbeide med eksen for alltid.

Anonymkode: 955c3...7f6

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde helt fint klart å ta vare på en baby alene. Det er dumt å ta abort når man er i full stand til å ta vare på barnet. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har barn med en eks. Tenkte at jeg kom til å greie meg som alenemor osv. Var ung og naiv. Har klart meg. Men barnets savn etter en pappa/mamma og at vi foreldre ikke er hos han hele tiden er tung. Sjalusien barnet føler for halvsøsken på begge sider som får bo 100% hos foreldrene sine er også vond å være vitne til. Hadde faktisk ikke utsatt en unge for det igjen. Og dette er et barn som ikke egentlig kjenner til noe annet. Men han ser hvordan andre har det og ønsker seg det. Trygghet og stabilitet.

Anonymkode: 9778e...dc0

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettigheter " forsvinner " da ikke etterhvert...vi har et lovverk 😊 Det er ikke lukrativt å være alenemamma,,,men TS trenger å benytte seg av nettverket rundt seg. Både det statlige,familie og venner. Dersom hun ikke får oversikt over mulighetene,er veien tilbake til en svikefull mann ganske kort. Så vei ordene godt hva kommentarer gjelder ❤

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS!

Historien din er fryktelig vond og minner meg på den tiden jeg selv hadde en utro mann. Jeg ble hos han i 6 mnd etterpå men ting ble ikke bedre for min del. Sjokket, sorgen, sviket - alt var for stort og var umulig og bære på. Mistenksomheten og redselen for gjentagelse ble uutholdelig. Til slutt kom jeg meg bort og er nå sammen med en mye bedre mann på alle måter. Jeg trodde jo selvfølgelig at jeg aldri kunne finne noen igjen, men det gjorde jeg. Fikk vite at min eks like etterpå gjorde en dame gravid ved ONS. Forholdet deres varte ikke og han er nå singel igjen.

Det høres ut som han er lei seg for at ble tatt, hvis du ikke hadde funnet det ut så hadde de holdt på enda - det er jeg 100% sikker på. Gå dypt i deg selv om du ønsker og fortsette forholdet, jeg tenker om man først kan gjøre noe sånt - og til og med med bestevenninna...ja da hadde jeg gått og ALDRI sett meg tilbake! 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
12 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor legger du ansvaret over på TS? Her har MANNEN knullet i vilden sky på venninna også skal TS bare knipse i fingrene, gå til psykolog/lege, også snakker du slik til en som er så langt nede som TS er nå? Skam deg! TS kommer til å bli minnet om dette "problemet" hele livet, først med det eventuelle barnet....kanskje felles barnebarn. Så har vi familien. Tror du ikke hun må påregne å få familien hans også på kjøpet også. Besteforeldre, tanter og onkler på hans side, som hun også må forholde seg til i forskjellige sosiale sammenhenger opp gjennom årene?? Snakker av erfaring. TS kommer ALDRI til å bli fri fra den idioten. Så, skjerpings, du bestemmer ikke hvordan andre føler eller skal gjøre i en sånn situasjon. 

Anonymkode: c2b2f...ed0

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er dere? Hvis du er ung er det lettere å stifte familie med en annen på et senere tidspunkt. Men om du er i 30-årene så blir kanskje saken litt annerledes. 

Anonymkode: c27de...71a

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner faktisk godt om ikke ts vil beholde hans barn, tenk å måtte forholde seg til ham og hans svik i mange år, ha en relasjon resten av livet.. faen heller. 

Anonymkode: f588c...43e

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

TS her! Herregud så mange som har kommentert her, det forventet jeg ikke❤️

Jeg vil gjøre det ganske klart at det er uaktuelt for meg å føde babyen og ikke la barnefar være en del av livet til den lille. Han har kanskje såret meg, men han er fortsatt en utrolig fin fyr, og hadde vært en utrolig fin far. 

Jeg vil selvfølgelig ikke miste denne lille babyen. Jeg har alltid ønsket meg barn, men det var ikke sånn her jeg så for meg at jeg skulle starte en familie... Helt alene og splittet før det engang startet... Babyen gikk fra å være en glede til en byrde. Jeg vil ikke ha noe å gjøre med barnefar etter at det som har skjedd, men med en baby så må jeg selvfølgelig det!

For dere som tenker at jeg skal straffe faren, absolutt ikke! Jeg er ikke en hevngjerrig person, og iallefall tar jeg ikke hevn med en uskyldig baby.

Idag dro jeg faktisk tilbake til leiligheten, og jeg møtte han... Jeg sa ikke særlig mye, han snakket nok for oss begge. Han fortalte at de har holdt på bak ryggen min i omtrent 3 mnd., så det vil si like før jeg ble gravid... Han fortalte at han ikke vil ha noe med henne å gjøre, at det bare var sex og ingen følelser. Han tryglet og ba, lovet å ta seg sammen og aldri såre meg igjen.

Er helt på villspor... 

Anonymkode: e256c...55c

Ærlig talt, "han er fortsatt en utrolig fin fyr"??? Han er utro med bestevenninnen (!) din i 3 mnd, hjemme hos dere (!), mens du er gravid (!). Og gudene vet hvor lenge de hadde pågått om du ikke tok de på fersken.

Og kanskje jeg er litt rar, men jeg syns nesten det er verre at han påstår at han ikke vil ha noe med henne å gjøre, at det bare var sex og ingen følelser. Det enorme sviket der, bare for å ha litt sex med en han liksom ikke liker? Tviler sterkt. 

Ingen "fin fyr" gjør noe sånt. 

Anonymkode: 966e5...585

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...