Gå til innhold

Typen og bestevenninnen min - Jeg har mistet all håp...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner noen som valgte å ta abort, og klarte aldri å bli gravid igjen.

Du trenger ikke å oppgi han som far. Da har du hovedomsorg for barnet ditt og trenger ikke å ha noe kontakt med far, iaf de første årene, hvis du ikke vil. 

Anonymkode: 59528...163

Slutt å skremme. Ingen vil ha en sånn far til barnet sitt. 

Anonymkode: c7075...bef

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må få delt dette med noen! Det kan hjelpe deg å "se det litt "utenifra". Selv om du ikke vil, så må du få letta på trykket. 

Det er viktig, for å få bedre perspektiv, og kunne reflektere over hva det faktisk er DU vil ❤️

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig dårlig gjort av dem begge😳 Du må aldri tilgi noen av dem. De eier ingen skam! Hun må jo være gæren og han desperat😓 Håper det går bra med deg og du må ta vare på deg selv❤

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ultimate svik. Ikke nok med at du er gravid, men det er snakk om din bestevenninne som påfører deg denne smerten. Herregud, så grusomt. Føler meg deg. Dere har vært sammen i kun tre år, planlegger barn sammen også gjør han dette. Det er helt uforståelig. Jeg skjønner at du ønsker abort. Du må gjøre det som føles mest riktig for deg, det er det viktigste. Ta vare på deg selv. ❤️

Anonymkode: 89e97...22e

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg. Dette anbefaler jeg at du diskuterer med profesjonelle. Jeg tror faktisk jeg i samme situasjon ville tenkt at «han tok fra meg mye, men babyen min skal han ikke få». Skjønner at dette blir tøft å komme seg gjennom, men den dagen babyen kommer ut får du helt andre ting å tenke på. Og når det verste sjokket er over og den verste sorgen har bleknet, kan du vurdere i hvilken grad du ønsker å involvere ham som far. Å ta abort vil muligens være å straffe ham, men kanskje enda mer å straffe deg selv, som var klar til å bli mor. Jeg har både opplevd noe litt lignende, og opplevd å bli mor. Jeg tror faktisk det vil bli lettere og gå fortere å komme over ham om du får en baby å gi oppmerksomheten din, selv om han for alltid vil være faren til barnet DITT. Gode ønsker sendes din vei! 

Anonymkode: 9db98...e8c

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Nerine_ skrev:

Ufattelig dårlig gjort av begge to. 

Men, jeg er sikker på at du klarer å ta vare på barnet ditt, og samarbeide om barnet med barnefar på sikt.

Et ufødt foster er faktisk ikke det viktigste her. Hun må gjøre det hun føler er best for henne, hun skal tross alt leve hun og. Hun har et liv. Fosteret "lever" ikke. Det vet ikke hva et liv er. 

Anonymkode: 89e97...22e

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, førstedamen said:

Hvorfor skriver du han? Baby kan da være en jente? 

Og det finnes slike som meg som er resultatet av seksuelle overgrep. Blir faktisk mennesker av oss når vi er ønsket av mor. 

De forferdelige holdningene dine kan du stappe opp i rattata. 

2010155787_giphy(3).gif.f83df3d6a3f31842e28b85f013580b04.gif

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var hjerteskjærende Ts 😥 Håper du tenker deg godt om før du bestemmer deg,barnet er uskyldig oppi dette. Ønsker deg alt godt ❤

Anonymkode: 69eb6...8e7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde soleklart gått for abort, ville mye heller hatt mulighet til å få "kjernefamilien" med en ny mann og sluppet å forholde meg til den utro drittsekken av en x resten av livet... Hadde ikke vært et alternativ en gang for min del, uansett hvor ønsket og planlagt barnet i utgangspunktet var. Ville bare vært utrolig glad for at jeg fortsatt hadde hatt mulighet til å ta abort, se for deg samme situasjon men at du kanskje hadde vært et par mnd unna termin.... Nei, oppi alt fant du det ut mens du fortsatt har mulighet til å slippe å forholde deg til den mann en de neste 18 årene ++.. 

Men fy faen for en drittsekk!!!  Bøttevis med medfølelse herfra, at man kan gjøre noe så ondskapsfullt er helt hinsides all fornuft. 

Du fortjener bedre ❤️

Anonymkode: 36b68...100

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke at de turte å ha sex hjemme hos dere, du kunne jo i teorien komme hjem når som helst.

Anonymkode: f660a...537

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal vere glad du fant det ut så tidlig !!!

Tenk litt fram i tid. Vil du vente med barn til du treffer en fantastisk mann der du stifter familie med? Regner med du fortsatt er ung?

Anonymkode: 71266...6ee

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke lyst til å ha typen i livet mitt, og vil langt mindre samarbeide med han. Med et barn må jeg det... Jeg vil bare videre med livet mitt! Samtidig klarer jeg ikke la være å tenke på hvor nydelig babyen hadde blitt, og hvor mye kjærlighet jeg var klar til å gi til han/hun.

Jeg er snart 3 mnd. på vei, jeg har ikke tid til å tenke, jeg må ta abort før det er for sent... Jeg føler jeg ikke har noe valg. Ikke vil jeg snakke om det med noen heller, men jeg burde vel...

Det er så tungt at jeg ikke klarer å fysisk få ut følelsene mine, verken det triste eller sinnet... Jeg fungerer helt normalt, selvom jeg føler meg knust. Gir det mening? 

Anonymkode: e256c...55c

Det er forstårlig at du ikke ønsker denne fyren i livet ditt nå etter hva han har gjort, men vær sikker på at valget du tar ikke straffer deg selv også. Du hadde jo lyst på dette barnet her før du oppdaget at fyren var utro. 

Nå er alt forandret. Drømmene dine om at dere to skulle ha et liv sammen med barnet er nå knust. Men hvorfor skal du straffes for ugjerningen hans hvis du i utgangspunktet ønsker dette barnet? Og hvorfor skal den kommende babyen bli straffet hvis du ønsker barnet? 

Skal man ta abort så skal det være fordi du selv 100 prosent ikke har lyst på dette barnet. Enn skal ikke ta en abort bare fordi du er knust og sint akkurat nå, og ønsker eksen din til helvete. Det er normale følelser, men ikke straff deg selv ved å begå en handling du kanskje innerst inne egentlig ikke har lyst til å utføre.  Det er aldri lurt å ta sånne store avgjørelser når man er i sjokk og sint.

Det er mange foreldre der ute som samarbeider om barna etter et samlivsbrudd der hvor begge partene eller kun den ene har vært utro. De har det vondt i starten men putter sine egne følelser til side for å gjøre det beste for barna. Barna skal nemlig ikke dras inn i konflikter som har vært eller fortsatt er mellom foreldrene. Mange foreldre klarer også etterhvert å utvikle en slags toleranse ovenfor hverandre slik at vonde følelser blir lagt på is, og ettervert blekner sårene. 

Så snakk med noen ts..ikke ta et valg du skulle angre på bare fordi du er sint. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, tussi84 skrev:

Det er forstårlig at du ikke ønsker denne fyren i livet ditt nå etter hva han har gjort, men vær sikker på at valget du tar ikke straffer deg selv også. Du hadde jo lyst på dette barnet her før du oppdaget at fyren var utro. 

Nå er alt forandret. Drømmene dine om at dere to skulle ha et liv sammen med barnet er nå knust. Men hvorfor skal du straffes for ugjerningen hans hvis du i utgangspunktet ønsker dette barnet? Og hvorfor skal den kommende babyen bli straffet hvis du ønsker barnet? 

Skal man ta abort så skal det være fordi du selv 100 prosent ikke har lyst på dette barnet. Enn skal ikke ta en abort bare fordi du er knust og sint akkurat nå, og ønsker eksen din til helvete. Det er normale følelser, men ikke straff deg selv ved å begå en handling du kanskje innerst inne egentlig ikke har lyst til å utføre.  Det er aldri lurt å ta sånne store avgjørelser når man er i sjokk og sint.

Det er mange foreldre der ute som samarbeider om barna etter et samlivsbrudd der hvor begge partene eller kun den ene har vært utro. De har det vondt i starten men putter sine egne følelser til side for å gjøre det beste for barna. Barna skal nemlig ikke dras inn i konflikter som har vært eller fortsatt er mellom foreldrene. Mange foreldre klarer også etterhvert å utvikle en slags toleranse ovenfor hverandre slik at vonde følelser blir lagt på is, og ettervert blekner sårene. 

Så snakk med noen ts..ikke ta et valg du skulle angre på bare fordi du er sint. 

Man straffer ikke en baby ved å ikke ha babyen.

Sjelen kommer ikke inn i kroppen før etter 6 måneder ut graviditeten, men den kan også finne andre kropper å reinkarnere i hvis en person ombestemmer seg. Den føler ingen smerte eller noe annet, bare tilgivelse og forståelse.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Behold barnet. Flytt bort og bytt navn. Ikke oppgi ham som far. 

Anonymkode: 8a204...b8f

Hvem straffer hun da? Jo, barnet!
Har null respekt for folk som lyver om barnas opphav og unnlater å fortelle sannheten. Minst like svikefullt som utroskap, men den du straffer aller mest er det uskyldige barnet! Selv om moren føder barnet er det ikke bare hennes. Det er et eget lite menneske, med rett til å vite om og bli kjent med faren sin. 

Anonymkode: fa8b0...1b9

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvem straffer hun da? Jo, barnet!
Har null respekt for folk som lyver om barnas opphav og unnlater å fortelle sannheten. Minst like svikefullt som utroskap, men den du straffer aller mest er det uskyldige barnet! Selv om moren føder barnet er det ikke bare hennes. Det er et eget lite menneske, med rett til å vite om og bli kjent med faren sin. 

Det er et foster, ikke et barn. Det kjenner ikke at det blir abortert og blir straffet i helvete til evig tid. Det er ikke slik det funker. Et foster er ikke en gang klar over sin eksistens.

Anonymkode: 846aa...4a7

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er et foster, ikke et barn. Det kjenner ikke at det blir abortert og blir straffet i helvete til evig tid. Det er ikke slik det funker. Et foster er ikke en gang klar over sin eksistens.

Anonymkode: 846aa...4a7

Les hva jeg skriver og hva jeg svarte på før du skriver, vær så snill! Skrev IKKE om abort, men om å lyve til faren om at barnet ikke finnes for så å oppdra det alene uten å informere barnefaren. Det er stygt og egoistisk. Om TS velger abort eller ikke er selvsagt helt opp til henne selv! 😊 Drømmer henne absolutt ikke uansett hva hun velger. Det jeg derimot hadde fordømt var om hun valgte å sette et barn til verden uten å informere barnefar og lyve om det. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...