Gå til innhold

Føflekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 😊 var hos legen for en stund siden med denne føflekken, han syntes den så grei ut, ikke noe farlig. Men det ser liksom ut som den har begynt å sprekt opp litt, og det ser ut som det kommer litt "vann" ut på siden av den. Den er på puppen, litt nedenfor brystvorta. Så den er ikke godt beskytta og kan fort komme borti den 🙈 noen som har fjernet føflekk før? Gjør det vondt? 

IMG_20200917_195028.jpg

Anonymkode: 8a6de...bca

Skrevet

Ja, jeg har fjernet. Det gjør ikke vondt i det hel tatt. Ikke under inngrepet, og ikke i etterkant. Godt å få det fjernet.

Jeg fikk litt lokalbedøvelse rundt lokalt (en krem), og så var det fort gjort å fjerne den.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, exictence skrev:

Ja, jeg har fjernet. Det gjør ikke vondt i det hel tatt. Ikke under inngrepet, og ikke i etterkant. Godt å få det fjernet.

Jeg fikk litt lokalbedøvelse rundt lokalt (en krem), og så var det fort gjort å fjerne den.

Så fint 😊 takk for svar 😁 

Skrevet

Føflekken så sånn ut for 1 år siden da legen så på den, den har jo forandra seg litt, så er jo lurt å få den fjerna uansett. :)

FB_IMG_1600366001228.jpg

Skrevet

Jeg har fjernet noen føflekker for sikkerhets skyld, og jeg er enig i at det er helt smertefritt. Du må selvsagt ha bedøvelse, men kjenner da ingenting under inngrepet eller i etterkant. Føflekken din ser litt rød ut, men det er mulig den skraper mye borte BH eller andre ting og blir rød av det. Jeg trodde egentlig det var anbefalt å fjerne føflekker som skraper mye borti tøy etc? Jeg ble også fortalt en gang at man må til spesialist for å fjerne føflekker på bryst og i ansiktet, for at arret skal bli så pent som mulig. 

Anonymkode: c7e22...c32

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du bør fjerne den. Jeg har fjernet flere og det er ikke vondt. Det kan være litt ubehagelig med bedøvelsen og det å vente på at de skal begynne (for min del, iallfall) mens bedøvelsen virker, men selve inngrepet er helt smertefritt. Og uansett er det verdt å være på den sikre siden med føflekker. 
Jeg skal fjerne en i morgen.

🙂

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fjernet noen føflekker for sikkerhets skyld, og jeg er enig i at det er helt smertefritt. Du må selvsagt ha bedøvelse, men kjenner da ingenting under inngrepet eller i etterkant. Føflekken din ser litt rød ut, men det er mulig den skraper mye borte BH eller andre ting og blir rød av det. Jeg trodde egentlig det var anbefalt å fjerne føflekker som skraper mye borti tøy etc? Jeg ble også fortalt en gang at man må til spesialist for å fjerne føflekker på bryst og i ansiktet, for at arret skal bli så pent som mulig. 

Anonymkode: c7e22...c32

Så fint at det ikke gjorde vondt 😁 kan høre om han kan henvise til spesialist :) har også en stor som står ut på siden av låret som jeg også fort kan skrape borti 🙈 det er jo også ganske vondt 😳 han sa jeg kunne komme tilbake faktisk å fjerne dem, men anbefalte å vente til etter sommeren i fjor, så jeg fint kunne ligge ute i sola. Men så bare glemte jeg det bort 🤔 så får høre om det går Ann nå snart 😊 den blir nok fort irritert av både klær og at jeg er borti den 🙈

Skrevet

Har fjernet en lignende føflekk på puppen. Eneste som var ubehagelig var bedøvelsen eller jente jeg ingen ting. Hadde plaster på en stund for det svei når jeg dusja. Skifta plaster hver dag. Er helt fint nå. 

Anonymkode: 3aee9...90a

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Ellevill skrev:

Jeg synes du bør fjerne den. Jeg har fjernet flere og det er ikke vondt. Det kan være litt ubehagelig med bedøvelsen og det å vente på at de skal begynne (for min del, iallfall) mens bedøvelsen virker, men selve inngrepet er helt smertefritt. Og uansett er det verdt å være på den sikre siden med føflekker. 
Jeg skal fjerne en i morgen.

🙂

Masse lykke til i morgen 🤩 tok det lang tid å få svar? :)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har fjernet en lignende føflekk på puppen. Eneste som var ubehagelig var bedøvelsen eller jente jeg ingen ting. Hadde plaster på en stund for det svei når jeg dusja. Skifta plaster hver dag. Er helt fint nå. 

Anonymkode: 3aee9...90a

Så fint det gikk bra 😊 sånne føflekker er litt frustrerende, for skal så lite til før man kommer borti dem, og det gjør vondt 🙈😅  tok det lang tid før du fikk svar etter de sendte den inn? 😊

Skrevet

Jeg fjernet to tidligere i sommer og fikk svar etter et par uker i hvert fall. Ca. like lenge som når jeg fjernet en for noen år siden. Ble egentlig litt overrasket over at det gikk såpass fort. 

Anonymkode: d367b...75c

• Liker 1
Skrevet

Ser mer ut som en gammelmannsvorte eller noe? Isåfall er det veldig enkelt å fjerne, de skraper den bort. Eventuelt fryser og skraper.

Anonymkode: 5c3bb...dd1

Skrevet

Er du sikker på at det er en føflekk. Kan det være tredje brystvorte? 

Anonymkode: ae42b...377

Skrevet

Den blir sikkert fort irritert, så bare å få den fjernet. Tviler på at det er noe farlig med den forresten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...