Gå til innhold

Psykologi profesjon - noe en kan kombinere med dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har funnet ut at jeg vil bli psykolog, har ikke nok alderspoeng til å komme inn på dette før om et par år, så lurer derfor på hva jeg skal gjøre i mellomtiden. Har vurdert å jobbe pluss ta opp fag, eller ta et årsstudium. Lurte derfor på om det er noen slike som ville hjulpet meg som psykolog?  har tenkt litt på spesialpedagogikk el, men er usikker.

Anonymkode: 4b25a...ddb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker det er mer taktisk i forhold til senere jobbmuligheter å ta ledelse, økonomi eller noe slikt. I ledelsesutdanning er det ofte noe psykologi også. 

Anonymkode: 5a346...f86

Skrevet

Du må huske det året du fyller 20 eller 21 då får fi ordinær vitne mål, så like greit å bare ta opp fag. 

Anonymkode: d8a05...739

Skrevet

Finn deg en jobb som gir deg erfaring i å jobbe med mennesker. Barnehage, assistent eller lignende. Du skal gjennom seks år med studier, og ingen kommer til å bry seg om et ekstra år med spesialpedagogikk. Men hvis du trenger poeng for høyere utdanning, vil det selvsagt være viktig å ta andre studier. 

Hilsen en som har gjennomført profesjon. 

Anonymkode: 3dfeb...ab4

Skrevet

Jobb med mennesker et år, om det er på sykehjem, Sfo eller ungdomsklubb. 

Sjekk ut hva som inngår i studiet og om det er noe spesielt der som fanger din interesse. Kan du finne en jobb som gir deg litt input? 

Anonymkode: 5640e...6be

Skrevet

Sosiologi! Psykologer legger for lite vekt på klasseforskjeller. Hilsen tidligere misforstått pasient fra underklassen.

Anonymkode: a06fa...8e5

Skrevet

Hvis du er hundre prosent sikker på at det du vil bli er psykolog og gå profesjonsstudiet så kan du få et "forsprang" på studiet med å starte på bachelor studiet i psykologi, det er flere fag som overlapper og som du evt vil kunne få innpasset i profesjonsgraden. Legger ved link til studieplanene til bachelor og profesjon i psykologi ved NTNU, her kan du se at i første semester er 3 av 4 fag felles:

https://www.ntnu.no/studier/bpsy/oppbygning

https://www.ntnu.no/studier/cpsy6/studiets-oppbygging

Skrevet

Få en jobb med mennesker, det vil se bra ut på cv'n og gi deg litt mer ballast og erfaring til å bli psykolog. Og evt frivillig arbeid i røde kors, hjelpetelefon, sisterhood jentegruppe, el.lign

Anonymkode: 408c6...ec0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...