AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #1 Skrevet 17. september 2020 Det har blir klin umulig og parkere. Beboerparkering eksisterer nesten ikke. Vi som bor har har ikke noe valg uten om sparkesykkel. Det blir gøy om vinteren. Jeg må ta buss til jobb eller jeg kan kjøre firmabil, men er jo ikke noe sted og parker. Utenfor hos meg koster det 98 kr i timen! Kollektivtrafikken skulle vært gratis uansett! Anonymkode: 68e12...661
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #2 Skrevet 17. september 2020 Det er faktisk ikke noen menneskerett å fylle opp sentrumsgatene i byer med biler og forurensende trafikk uten kostnad. Trenger du bil, bør du leie en parkeringsplass/garasjeplass, og ha parkeringsmuligheter og kostnad som en del av beregninga når du bosetter deg. Mange av oss som bor sentralt i Oslo har ikke bil i det hele tatt, eller bruker den bare når vi skal på langtur ut av byen (enten egen bil som oppbevares på parkeringsplass/garasje, eller leie gjennom bilkollektiv, nabobil etc.) Å ta buss/bane/trikk i hverdagen er realiteten for de fleste her og noe man bør være komfortabel med om man skal bo i store byer. Med mindre du er funksjonshemmet ser jeg ikke hvordan du trenger bil i det daglige i Oslo. Ellers er jeg enig i at kollektivtrafikk burde være gratis for alle. Anonymkode: 0dbe4...fb9 8
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #3 Skrevet 17. september 2020 Koselig med MdG, er det ikke det da? Godt å høre at politikken deres rammer de som har stemt på dem også, ikke bare oss som bor på utsiden og blir påtvunget deres lokalpolitikk. Anonymkode: 499cf...8cf 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #4 Skrevet 17. september 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har blir klin umulig og parkere. Beboerparkering eksisterer nesten ikke. Vi som bor har har ikke noe valg uten om sparkesykkel. Det blir gøy om vinteren. Jeg må ta buss til jobb eller jeg kan kjøre firmabil, men er jo ikke noe sted og parker. Utenfor hos meg koster det 98 kr i timen! Kollektivtrafikken skulle vært gratis uansett! Anonymkode: 68e12...661 Dere kan gå. Selv bor jeg utenfor ring 3 og tar kollektiv 1 time hver vei til jobb. Anonymkode: 51804...b5f 2
Diamant20 Skrevet 17. september 2020 #5 Skrevet 17. september 2020 En bil koster også penger, så det er ikke nødvendigvis noe å spare på. Dessuten er kollektivtransporten så god i Oslo at jeg virkelig ikke ser problemet med å være avhengig av den i hverdagen.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #6 Skrevet 17. september 2020 Vi har bodd innenfor ring 2 i Oslo i 10 år, og eide ikke bil. Kollektiv og sykkel er mer enn tilstrekkelig i hverdagen. Også med henting og levering av barn i barnehagen. Og bil, hvis vi trengte det, leide vi gjennom bilkollektivet. Vet ikke hvem er de menneskene som TS, som bor i sentrum men kjører bil, men tror de er i absolutt minoritet, for alle vi kjenner hadde samme reisevaner som vi. De som klager på MDG, må være de som ikke bor i Oslo, og skjønner ingenting av realiteten i å bo sentralt i en større by. Anonymkode: 13bc1...cf6
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #7 Skrevet 17. september 2020 Du får begynne å sykle til og fra jobb! Anonymkode: 57c77...4c0
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #8 Skrevet 17. september 2020 Det er ingen menneskerett å ha tilgang på parkering når man bor innenfor ring 3. (Hilsen alle oss med dårlig råd som hele tiden får høre at det ikke er en menneskerett å bo innenfor ring 3) Anonymkode: 3dc2f...225 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå