AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #1 Skrevet 17. september 2020 Mange gjør narr av simper siden de donerer så menge penger. Noe jeg forstår om man er simp og bor i en ettroms studioleilighet og lever på nudler, samtidig som man tjener bra men donerer vekk alle pengene sine. Men om man faktisk er rik, og bor i et flott hus og spiser indrefilet og villaks, kan man da være simp? 🤔 For det virker som latterliggjøringen av simper hovedsaklig handler om at de lever i trange kår, fordi de gir bort alle pengene sine. Anonymkode: d89cb...d26
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #2 Skrevet 17. september 2020 Jeg har aldri hørt ordet/uttrykket simp, så jeg vet ikke. Anonymkode: f88df...2c6 7
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #3 Skrevet 17. september 2020 Hva f*n er en simp? Siden du ikke har punktum bak ordet, så er det dermed ikke en forkortelse. Anonymkode: 65662...193 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #4 Skrevet 17. september 2020 alle kan havne i simp fella Anonymkode: 5d384...27a
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #5 Skrevet 17. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri hørt ordet/uttrykket simp, så jeg vet ikke. Anonymkode: f88df...2c6 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva f*n er en simp? Siden du ikke har punktum bak ordet, så er det dermed ikke en forkortelse. Anonymkode: 65662...193 Hvorfor har dere boomere internett i det hele tatt? 🤦♀️ Jeg kunne bedt dere google det, men ville ikke dere besteforeldre klart på egenhånd uansett. Så her er en link til ordboken: https://www.dictionary.com/e/slang/simp/ Anonymkode: d89cb...d26 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #6 Skrevet 17. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvorfor har dere boomere internett i det hele tatt? 🤦♀️ Jeg kunne bedt dere google det, men ville ikke dere besteforeldre klart på egenhånd uansett. Så her er en link til ordboken: https://www.dictionary.com/e/slang/simp/ Anonymkode: d89cb...d26 Det kunne vi besteforeldre ha gjort om vi gadd. Internett har vi hatt i mange år. Anonymkode: f88df...2c6 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #7 Skrevet 17. september 2020 Å simpinge er kingship. En simp er en king, enkelt forklart. Anonymkode: 5fad0...6d7 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #8 Skrevet 17. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kunne vi besteforeldre ha gjort om vi gadd. Internett har vi hatt i mange år. Anonymkode: f88df...2c6 Akkurat, derfor forstår jeg ikke hvorfor dere boomere ennå ikke har lært dere å google 🤣 Anonymkode: d89cb...d26 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #9 Skrevet 17. september 2020 Skjønner ikke at det er noe å bry seg om. Er det bare noe du tar opp fordi du har lært deg en nytt ord, og vil flexe litt? Anonymkode: 2738a...3ba 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #10 Skrevet 17. september 2020 Ja, en simp er simp uansett om han er mye eller lite penger Anonymkode: fc397...8c0
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #11 Skrevet 17. september 2020 Simping handler vel ikke først og fremst om penger? Men oppførsel og villighet til å gjøre "hva som helst" for noen. Så ja, man kan vel være simp uansett hvor mye penger man har. Et idiotisk uttrykk, forøvrig. Anonymkode: ecdd7...a84 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #12 Skrevet 17. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke at det er noe å bry seg om. Er det bare noe du tar opp fordi du har lært deg en nytt ord, og vil flexe litt? Anonymkode: 2738a...3ba Haha, sier boomeren som nettopp har lært seg ordet "flexe" 🤣 Anonymkode: d89cb...d26
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #13 Skrevet 17. september 2020 Jeg syns ikke det er sammenheng mellom det du spør om i HI og det som står i linken du la ut noen innlegg senere. Anonymkode: 79366...72a 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #14 Skrevet 17. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Akkurat, derfor forstår jeg ikke hvorfor dere boomere ennå ikke har lært dere å google 🤣 Anonymkode: d89cb...d26 2 minutter siden, AnonymBruker said: Haha, sier boomeren som nettopp har lært seg ordet "flexe" 🤣 Anonymkode: d89cb...d26 Kan jeg spørre om alderen din? Anonymkode: f88df...2c6 2
Gjest Achelois Skrevet 17. september 2020 #15 Skrevet 17. september 2020 (endret) Nå er jeg gammel, men ikke boomer-gammel. Uansett, hjelp en gamling; hva skjedde med god gammeldags altruisme? Er simp den freshe millennial-lillebroren? Endret 17. september 2020 av Achelois *
ludden Skrevet 17. september 2020 #16 Skrevet 17. september 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange gjør narr av simper siden de donerer så menge penger. Noe jeg forstår om man er simp og bor i en ettroms studioleilighet og lever på nudler, samtidig som man tjener bra men donerer vekk alle pengene sine. Men om man faktisk er rik, og bor i et flott hus og spiser indrefilet og villaks, kan man da være simp? 🤔 For det virker som latterliggjøringen av simper hovedsaklig handler om at de lever i trange kår, fordi de gir bort alle pengene sine. Anonymkode: d89cb...d26 Skriv så flertallet forstår hva du mener, forøvrig synes jeg det er for mange her inne som bryr seg for mye om hvordan andre velger å leve sine liv, skaff dere et liv og gi litt mere faan i hva andre gjør! 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #17 Skrevet 17. september 2020 2 minutter siden, Achelois said: Nå er jeg gammel, men ikke boomer-gammel. Uansett, hjelp en gamling; hva skjedde med god gammeldags altruisme? Er simp den freshe millennial-lillebroren? Det handler stort sett bare om å se ned på folk i denne kulturen. Alt må liksom være noe negativt, samme hva. Anonymkode: ecdd7...a84
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #18 Skrevet 17. september 2020 1 minutt siden, Achelois skrev: Nå er jeg gammel, men ikke boomer-gammel. Uansett, hjelp en gamling; hva skjedde med god gammeldags altruisme? Er simp den freshe millennial-lillebroren? Men altruisme går vel mer i retningen veldedighet; donere til fattige og vanskeligstilte Simper donerer vel mest e-thots og streamere. Man kan sikkert definere dem som fattige og vanskeligstilte også, men jeg vil si at det ikke er det samme å donere til fattige barn i Afrika som å donere til en tilfeldig e-thot. Anonymkode: d89cb...d26
Gjest Achelois Skrevet 17. september 2020 #19 Skrevet 17. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det handler stort sett bare om å se ned på folk i denne kulturen. Alt må liksom være noe negativt, samme hva. Anonymkode: ecdd7...a84 Mener du i simp-kulturen(?) eller kulturen i Norge generelt?
Gjest Achelois Skrevet 17. september 2020 #20 Skrevet 17. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men altruisme går vel mer i retningen veldedighet; donere til fattige og vanskeligstilte Simper donerer vel mest e-thots og streamere. Man kan sikkert definere dem som fattige og vanskeligstilte også, men jeg vil si at det ikke er det samme å donere til fattige barn i Afrika som å donere til en tilfeldig e-thot. Anonymkode: d89cb...d26 Altruisme er en holdning man inntar. Det har ikke noe med fattigdom å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå