Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange gjør narr av simper siden de donerer så menge penger. Noe jeg forstår om man er simp og bor i en ettroms studioleilighet og lever på nudler, samtidig som man tjener bra men donerer vekk alle pengene sine.

Men om man faktisk er rik, og bor i et flott hus og spiser indrefilet og villaks, kan man da være simp? 🤔 For det virker som latterliggjøringen av simper hovedsaklig handler om at de lever i trange kår, fordi de gir bort alle pengene sine.

Anonymkode: d89cb...d26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri hørt ordet/uttrykket simp, så jeg vet ikke.

Anonymkode: f88df...2c6

• Liker 7
Skrevet

Hva f*n er en simp? Siden du ikke har punktum bak ordet, så er det dermed ikke en forkortelse.

Anonymkode: 65662...193

• Liker 4
Skrevet

alle kan havne i simp fella

Anonymkode: 5d384...27a

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri hørt ordet/uttrykket simp, så jeg vet ikke.

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva f*n er en simp? Siden du ikke har punktum bak ordet, så er det dermed ikke en forkortelse.

Anonymkode: 65662...193

Hvorfor har dere boomere internett i det hele tatt? 🤦‍♀️

Jeg kunne bedt dere google det, men ville ikke dere besteforeldre klart på egenhånd uansett. Så her er en link til ordboken: https://www.dictionary.com/e/slang/simp/

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor har dere boomere internett i det hele tatt? 🤦‍♀️

Jeg kunne bedt dere google det, men ville ikke dere besteforeldre klart på egenhånd uansett. Så her er en link til ordboken: https://www.dictionary.com/e/slang/simp/

Det kunne vi besteforeldre ha gjort om vi gadd. Internett har vi hatt i mange år.

• Liker 1
Skrevet

Å simpinge er kingship. En simp er en king, enkelt forklart.

Anonymkode: 5fad0...6d7

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kunne vi besteforeldre ha gjort om vi gadd. Internett har vi hatt i mange år.

Akkurat, derfor forstår jeg ikke hvorfor dere boomere ennå ikke har lært dere å google 🤣

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke at det er noe å bry seg om. Er det bare noe du tar opp fordi du har lært deg en nytt ord, og vil flexe litt?

Anonymkode: 2738a...3ba

• Liker 4
Skrevet

Ja, en simp er simp uansett om han er mye eller lite penger

Anonymkode: fc397...8c0

Skrevet

Simping handler vel ikke først og fremst om penger? Men oppførsel og villighet til å gjøre "hva som helst" for noen. Så ja, man kan vel være simp uansett hvor mye penger man har. Et idiotisk uttrykk, forøvrig.

Anonymkode: ecdd7...a84

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke at det er noe å bry seg om. Er det bare noe du tar opp fordi du har lært deg en nytt ord, og vil flexe litt?

Anonymkode: 2738a...3ba

Haha, sier boomeren som nettopp har lært seg ordet "flexe" 🤣

Skrevet

Jeg syns ikke det er sammenheng mellom det du spør om i HI og det som står i linken du la ut noen innlegg senere.

Anonymkode: 79366...72a

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Akkurat, derfor forstår jeg ikke hvorfor dere boomere ennå ikke har lært dere å google 🤣

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha, sier boomeren som nettopp har lært seg ordet "flexe" 🤣

Kan jeg spørre om alderen din?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nå er jeg gammel, men ikke boomer-gammel. 

Uansett, hjelp en gamling; hva skjedde med god gammeldags altruisme? Er simp den freshe millennial-lillebroren?

Endret av Achelois
*
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange gjør narr av simper siden de donerer så menge penger. Noe jeg forstår om man er simp og bor i en ettroms studioleilighet og lever på nudler, samtidig som man tjener bra men donerer vekk alle pengene sine.

Men om man faktisk er rik, og bor i et flott hus og spiser indrefilet og villaks, kan man da være simp? 🤔 For det virker som latterliggjøringen av simper hovedsaklig handler om at de lever i trange kår, fordi de gir bort alle pengene sine.

Skriv så flertallet forstår hva du mener, forøvrig synes jeg det er for mange her inne som bryr seg for mye om hvordan andre velger å leve sine liv, skaff dere et liv og gi litt mere faan i hva andre gjør!

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Achelois said:

Uansett, hjelp en gamling; hva skjedde med god gammeldags altruisme? Er simp den freshe millennial-lillebroren?

Det handler stort sett bare om å se ned på folk i denne kulturen. Alt må liksom være noe negativt, samme hva.

Skrevet
1 minutt siden, Achelois skrev:

Men altruisme går vel mer i retningen veldedighet; donere til fattige og vanskeligstilte

Simper donerer vel mest e-thots og streamere. Man kan sikkert definere dem som fattige og vanskeligstilte også, men jeg vil si at det ikke er det samme å donere til fattige barn i Afrika som å donere til en tilfeldig e-thot.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det handler stort sett bare om å se ned på folk i denne kulturen. Alt må liksom være noe negativt, samme hva.

Mener du i simp-kulturen(?) eller kulturen i Norge generelt?

Skrevet

Men altruisme går vel mer i retningen veldedighet; donere til fattige og vanskeligstilte

Simper donerer vel mest e-thots og streamere. Man kan sikkert definere dem som fattige og vanskeligstilte også, men jeg vil si at det ikke er det samme å donere til fattige barn i Afrika som å donere til en tilfeldig e-thot.

Altruisme er en holdning man inntar. Det har ikke noe med fattigdom å gjøre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...