Gå til innhold

Hadde du gjort dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må spørre om en ting som jeg ikke har skjønt meg helt på, etter at jeg hadde besøk av en venninne.

Men la meg legge til først at denne venninnen min alltid har vært en smule... egoistisk. Og hun setter seg selv ofte før andre osv. Så jeg har lenge sett meg lei oppførselen hennes, og hatt mindre og mindre kontakt med henne. Men over til poenget: 

Da hun var på besøk hos meg, så overnattet hun 4 netter. Hun hadde ikke med egen tannbørste eller tannkrem, forventet at jeg hadde dette liggende til gjester - og ikke nok med det, hun hadde ikke med noe annet, altså ikke en egen toalettmappe med deodorant, body lotion.... ingenting! Og dette forteller hun meg etter at hun har dusjet hos meg, og da forsynt seg med det ene og det andre av kremer på badet mitt og sier til meg "Du må ta å kjøpe ny bodylotion, nå er den tom"

Jeg kjente meg så rasende, men er ikke den type person som sier hardt ifra og ble mer paff av hele situasjonen... Overreagerer jeg, eller hadde du reagert som meg - eller gjort som venninnen min? Vi er forresten i 20 årene begge to, og jeg studerer og har ikke all verdens, så syns det gjorde det enda verre...

Anonymkode: eda10...556

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du overreagerte ikke. Hadde hun med seg mat? Drikke? Noe som helst? Forventet hun at du skulle vaske klærne hennes også, eller? Hun høres ut som en snylter. Du er ikke mora hennes!

Dump, NEXT!

• Liker 10
Skrevet

Utrolig sært og uhøflig! Aldri hørt på maken. 

Og det er jo ganske ekkelt å dele på f eks deodorant. 

Selvsagt tar jeg med alt jeg har tenkt å bruke. Greit nok at man kan glemme en ting, men da spør man i det minste først før man bare forsyner seg. Har ikke noe imot å dele litt på en shampoo eller body lotion, men badet mitt er ikke en buffet man kan bare forsyne seg i. 

• Liker 4
Skrevet

Synes ikke at du overreagerer nei 😊

• Liker 2
Skrevet

Jeg regner med at gjester som overnatter flere netter forsyner seg av både shampo/dusjsåpe og tannkrem ja. Muligens ikke body lotion, men hadde ikke blitt sur for det heller.

(Selv pleier jeg å ha med meg slikt når jeg reiser bort)

• Liker 1
Skrevet

Når jeg har overnattingsgjester så ordner jeg ordner med alt av mat, ting vi kan gjøre, rer opp seng og legger frem håndkle. MEN - 
jeg forventer at gjester har egne klær og toalettsaker. Jeg har heller aldri opplevd at folk ikke har med slikt selv, så jeg synes din venninnes oppførsel var litt spesiell. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår godt at du reagerer. Det er normal folkeskikk å ta med egne toalettsaker og hygieneartikler på en planlagt overnatting. Jeg kan forstå at man må låne bind om man plutselig, uventet, får mensen, eller sjampo om man er på dagsbesøk og har dratt på en uplanlagt badetur og man trenger en dusj for å få varmen igjen. Men man spør da? Ikke greit å bare stjele sjampo, bind, tamponger eller hva annet de har i skapene. Man tar med så langt det går an å planlegge, og spør om å låne om man ikke har tatt med eller noe uforutsett skjer.

• Liker 2
Skrevet

Er hun eller foreldrene oppvokst i en annen kultur? Kan delvis forklare. Jeg kjenner flere fremmedkulturelle nordmenn med vidt forskjellige grenser på vanlig gjestfrihet og uforskammet snylting. Folk er jo forskjellige innen samme kultur også, men sånn gjennomsnittlig er kulturer forskjellige. Noen kan komme på overaskelsesbesøk og bli i dagesvis, og det er både vanlig og naturlig, mens andre forventer godt varslede besøk som avsluttes brått på minste mulige tegn på at verten er sliten.

• Liker 1
Skrevet

Lånte hun deoen din liksom?

Anonymkode: 65de4...6d4

• Liker 2
Skrevet

Du må øve deg på å si ifra. 

Anonymkode: fe626...d2b

Skrevet

Å låne shampoo/balsam og såpe er helt greit at mine gjester gjør hvis de skal dusje mens de er på besøk. Tannkremen er også ok at de bruker. 

Bodylotion eller andre produkter forventer jeg derimot at de spør om først, og enkelte ting er ikke deling. Sånn som deodorant er ikke noe man deler. Tann børste får man nesten ha med seg selv. Ved forglemmelse får nesten gjesten handle tannbørste og deo på nærmeste butikk. 

Bind og tamponger kan de få ved mensen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...