Gå til innhold

zyprexa erfaringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

legen vil sette meg på disse for å bedre søvn og katastrofetanker om natta.  Har gått på stillnoct over en periode og siden dette er B preparat og jeg er 20 årene , vil han ta meg av disse.  Har hørt at zyprexa kan føre til at du utvikler diabetes og blir sløv i Hodet ? Samt vektoppgang. Jeg er allerede svært stillesittende grunnet cerebral parese. Trenger også en del stell og fra andre og hjelp. Er allerede litt overvektig, Og det kan jo ikke lønne seg at jeg blir større enn jeg er med tanke på de som skal hjelpe meg ? bør jeg takke nei til denne medsinen. Hvilken erfaringer har dere med zyprexa?

Anonymkode: 4b3b6...7f3

Skrevet

Har sluttet å ta dem, men min erfaring er ikke god. Bivirkningene du nevner over opplevde jeg. Ble blant annet nesten 20 kilo tyngre enn normalvekten min. Det er noen år siden jeg tok dem, men har i ettertid tenkt at hvis jeg kunne valgt om igjen hadde jeg aldri begynt på et løp med den typen medisiner og heller prøvd alle andre alternativer for å bli friskere. Trening, bedre kosthold, terapi, flyttet bort, tatt en utdanning, fulgt den indre stemmen...Jeg er nok særs negativ til slike meds fordi livet ikke har vært noe ok i etterkant heller og at jeg ser dem som en enkel løsning på et problem som krever mer ressurser enn noen medisiner å løse.

Skal ikke skrive ikke ta dem, men ville tenkt grundig gjennom det valget og forsøkt å finne informasjon om virkniger/bivirkninger osv. Det kan hende de er rett for deg og hvis du begynner å ta dem sørg for å bli fulgt tett opp av legen.

Forresten...kan ikke noe om det, men det finnes muligens noen sunnere alternativer?

Anonymkode: f40a7...570

Skrevet

Jeg ble et matvrak av dem. Tenkte mat i hodet mitt hele tiden så de var ikke gode for meg.

Anonymkode: 76081...738

• Liker 2
Skrevet

Zyprexa er en medisin med en stor bivirkningsprofil, ja. Jeg forstår legens ønske om å få deg av stilnoct, særlig ettersom du kun er i 20-åra, men usikkert om zyprexa er det beste alternativet. Har det blitt diskutert andre alternativer, slik som Remeron? Det er et antidepressiva, men det kan brukes mot søvnvansker i lave doser. 

Jeg er ikke negativ til medisiner, men om du ikke stå på Zyprexa ville jeg ha vært litt skeptisk. Seroquel brukes vel også av noen mot søvn. Det er også et antipsykotika. Jeg er ikke helt sikker på bivirkningene her, men jeg har for meg at Zyprexa er en større versting på bivirkninger, men det kan hende jeg tar feil. I tillegg er det jo helt individuelt hvordan man responderer på et medikament. 

Anonymkode: 2024d...947

Skrevet

Antihistaminer blir også for øvrig brukt mot søvnløshet, og dette er jo veldig milde medisiner. Antar at det kanskje ikke er helt det rette for deg, men hvis alternativet er å stå uten medisiner kan det være noe å prøve ut. 

Anonymkode: 2024d...947

Skrevet

Jeg hadde ingen negative bivirkninger av Zyprexa, gikk på de i flere år. Men folk reagerer forskjellig på forskjellige medisiner. 

Anonymkode: 7179c...5d9

Skrevet

Jeg fikk effekt av det, men la på meg. Og i og med at det var som et ledd i behandling av spiseforstyrrelser var det veldig uheldig. 

Anonymkode: 48601...330

Skrevet

Jeg synes Zyprexa høres litt heavy ut for katastrofetanker og dårlig søvn. Jeg skjønner tanken, men det finnes langt mildere medisiner med langt færre bivirkninger (grunnet hysterisk moderering kan man jo ikke nevne de). Zyprexa har veldig mye metabolske bivirkninger og jeg synes (selv om mange leger bagatelliserer bivirkninger) at denne typen medisiner bør forbeholdes alvorlige psykiske lidelser der man ikke har noe valg.

Med det sagt - den er fryktelig effektiv, så den ville nok hjulpet bra. 

Skrevet

har tenkt litt over dette , og er jo egentlig ikke så rart at mange med scitzofreni er  veldig store når de går på zyprexa

• Liker 1
Skrevet

Lett å bli smellfeit i en fei av zyprexa. 

Anonymkode: 4c4d5...7f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...