AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #1 Skrevet 17. september 2020 Vi har en gutt på 2 og har snart termin med nr 2. Jeg føler det er travelt med bare ett barn og er forberedt på en enda travlere hverdag med 2 barn. Hvordan får dere tid til å trene med barn og jobb? Jeg vil gjerne ha tid og overskudd til det, men på kvelden etter barnet er lagt så er trøtt og sliten. Det siste jeg vil er å trene. Kan dere si meg hvordan dere får det til? Anonymkode: 45b80...d32
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #2 Skrevet 17. september 2020 Trener rett fra jobb to dager per uke, og en gang i helga. Er dere to omsorgspersoner går dette helt fint ☺️👍🏼 Hver sin gang da! Jeg har selv fått det til som alenemor ved å alliere meg med mormor og/eller en av foreldrene i bhg/skole. (Da har vi byttet på å ta med et ekstra barn hjem, vinn vinn!) Å komme i gang med noe etter at barn har lagt seg har jeg aldri klart 😅 Da er det rydding og tom for energi etter dagen... Anonymkode: 7b8fa...ece 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #3 Skrevet 17. september 2020 Jeg har vært der du er nå, med lite overskudd til å trene på kveldstid, og vansker med å finne tid ellers. Nå har mine barn blitt eldre da, så sånn sett er overskuddet større, men nå klarer jeg å få presset inn to økter per uke. Den ene er organisert trening og en avtale med andre om å trene sammen. Da skal det litt til å backe ut. Fast tid hver uke som mannen vet om og da vet han at han må være hjemme. Den andre økta varierer litt, men for meg er det vesentlig å planlegge den inn når uka starter sånn at jeg ikke utsetter underveis. Jogging likte jeg ikke før, men kom litt i gang da treningssentrene stengte ned, og fordelen med en joggetur, er at du får gjort mye på 30 min. Helst før ungene legger seg, for etterpå er jeg for sliten. Skifter til treningstøy med en gang jeg kommer hjem, sånn at jeg er klar etter middag. Noen ganger trener jeg i arbeidstida (vi har ei times trening), noen få ganger har jeg jogget på morgenen. Har også benyttet meg av treningsøkter på nett, bl.a 10 økter på 10 min med Funkygine. Alt monner! Et annet tips til joggeturer/gåturer, er å høre på en spennende podcast. Da blir det skikkelig kvalitetstid, synes jeg! Lykke til! Anonymkode: 608ae...a1b
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #4 Skrevet 17. september 2020 Jeg og mannen bytter på hvem som tar morgenstellet og leverer i barnehagen. De dagene han gjør det står jeg opp tidlig for å trene før jobb. Anonymkode: cf9f6...72a 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #5 Skrevet 17. september 2020 Når mine barn var mindre så hadde jeg de med på baby pass. Anonymkode: e7ed3...858 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #6 Skrevet 17. september 2020 Trener mens pappaen legger ungen et par ganger i uka. Da har jeg noen timer å slappe av på etter det. Men nå har jeg valgt å få én, så da er det klart det blir litt lettere å gjøre det under legging 😅 Anonymkode: 5ba0c...7b4 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #7 Skrevet 17. september 2020 51 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har en gutt på 2 og har snart termin med nr 2. Jeg føler det er travelt med bare ett barn og er forberedt på en enda travlere hverdag med 2 barn. Hvordan får dere tid til å trene med barn og jobb? Jeg vil gjerne ha tid og overskudd til det, men på kvelden etter barnet er lagt så er trøtt og sliten. Det siste jeg vil er å trene. Kan dere si meg hvordan dere får det til? Anonymkode: 45b80...d32 Får det ikke til. Prøver å gå tur m hunden annenhver dag mens sambo legger. Ellers vårjevndøgn av ett stopp før jeg må til og fra jobb, slik at jeg får en liten gåtur. mer enn det går ikke akkurat nå. Anonymkode: 9c33a...ce9 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #8 Skrevet 17. september 2020 Står opp kl 5:30 og trener 1 time før de andre våkner tre dager i uka. Anonymkode: 9b649...904
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #9 Skrevet 17. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Står opp kl 5:30 og trener 1 time før de andre våkner tre dager i uka. Anonymkode: 9b649...904 Det er imponerende😃 Jeg sliter med å trene selv. Særlig etter korona da jeg meldte meg ut av sats og etter at jeg ble gravid med nummer to. Anonymkode: ee12c...c43 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #10 Skrevet 17. september 2020 Sykler/løper som transport til jobb, og sykler istedet for kollektivt ellers. Mannen trener de dagene jeg har legging, evt når barnet sover dupp i helgene. Jeg orker ikke 😆 Anonymkode: b091b...df7
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #11 Skrevet 17. september 2020 Har to barn i barnehagen. Det varierer litt og tilpasser ettersom hvordan uka ser ut, men en vanlig uke ser slik ut: En økt før jobb, to økter umiddelbart etter jobb (en av disse er siste timen av arbeidstiden) og en økt i helga. Anonymkode: d0ffc...f8d
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #12 Skrevet 17. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er imponerende😃 Jeg sliter med å trene selv. Særlig etter korona da jeg meldte meg ut av sats og etter at jeg ble gravid med nummer to. Anonymkode: ee12c...c43 Gjorde det ikke da jeg var gravid hvis det er en trøst. Da nøyet jeg meg med en gåtur på kvelden hvis jeg ikke hang over doskålen. 🤢 Anonymkode: 9b649...904
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #13 Skrevet 17. september 2020 Sykler til og fra jobb. Egentlig mest pga. korona, og usikker på om jeg egentlig kompenserer noe særlig siden de dagene jeg har hjemmekontor er jeg mer stillesittende enn noen sinne. Anonymkode: 31953...256
Djækklåsst Skrevet 17. september 2020 #14 Skrevet 17. september 2020 Sykler eller løper til/fra jobb og barnehage.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #15 Skrevet 17. september 2020 Løper som oftest rett etter å ha lagt en av ungene, da rekker jeg ikke sette meg ned i sofaen først 😊 Noen ganger drar jeg tidlig fra jobb og trener før jeg henter i bhg/skole. Anonymkode: 8353a...691
Connie80 Skrevet 17. september 2020 #16 Skrevet 17. september 2020 Vi har ikke fått til noe særlig før yngste var 1 1/2 år ++ og litt mer stabil på kveldene/sov bedre. Mannen min og jeg bytter på å gå ut når det barnet vi legger har sovnet, ca 19.30-19.50. Vi planlegger det, ellers sklir det bare ut. Den som blir inne gjør ofte styrkeøvelser. Nå har vi kommet inn i en god vane. Det blir lite TV-tid - vi legger oss rundt 22, men det er så godt når man først kommer seg ut og vi merker at jevnlig trening gir oss overskudd i hverdagen 🙂 Da er det ikke så nøye med TV. Av og til trener jeg øvelser mens ungene ser barne-TV før leggetid og noen ganger jogger jeg en tur når minsten sover på dagen i helgene. Å prioritere det er viktig. Man må ta noen valg og velge vekk noe. Min avtale med meg selv er at jeg alltid skal skifte og komme meg ut døra når det er min tur til å gå ut på kvelden. Dørstokkmila kan være lang, men som regel er det SÅ godt å komme ut og lufte seg. Og jeg tenker at alt er bedre enn ingenting. Om jeg jogger eller går en liten tur så har kroppen godt av det. Og så sykler jeg på jobb. Så ikke supertrent, veldig sterk eller utholden, men det jeg gjør gir meg glede, trivsel og overskudd i hverdagen 🙂 Lykke til ! ☀️
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #17 Skrevet 17. september 2020 Jeg sykler til jobb, ikke el sykkel (5 hm hver vei). Leverer og henter i barnehagen. Den treningen er utrolig god. Velger tyngre rute hjem, lett rute til for å slippe dusj på jobb.. Anonymkode: 9be91...e7e
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #18 Skrevet 17. september 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan får dere tid til å trene med barn og jobb? Jeg vil gjerne ha tid og overskudd til det, men på kvelden etter barnet er lagt så er trøtt og sliten. Det siste jeg vil er å trene. Anonymkode: 45b80...d32 Høres ut som du har tid. Man får gjerne energi av å trene Anonymkode: c51f1...ca1
Hr. Aktiv Skrevet 17. september 2020 #19 Skrevet 17. september 2020 Trener kondisjon enten før de står opp eller til og fra jobb. Toppturer når jeg har barnefri. Styrke trenes på kveldene når alt er gjort hjemme. Har komplett studio.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #20 Skrevet 17. september 2020 Jogger når mannen legger ungene, dvs annenhver kveld. Treningen er en ting, men motivasjonen er at det er min egotid. Den får jeg ikke på samme måte når jeg sitter som et slakt i sofaen som det jeg gjør alene på tur i skogen ☺️ Jeg får ryddet i hodet og senket skuldrene, og blir klar for neste dag ☺️ Anonymkode: 4f5ae...e29 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå