AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #1 Skrevet 17. september 2020 Er det noen barnehager i Bergen man bør styre unna? I så fall hvorfor? Anonymkode: 7f953...403
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #2 Skrevet 17. september 2020 Hahah, du er optimist om du tror du kan styre unna bhg i Bergen. Du skal vøre glad om du får en plass mindre enn 1 time unna Anonymkode: 07681...834 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #3 Skrevet 17. september 2020 Bønes barnehage. Var veldig misfornøyd for noen år siden, kan hende det er bedre nå. Anonymkode: 4160a...2e7 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #4 Skrevet 17. september 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hahah, du er optimist om du tror du kan styre unna bhg i Bergen. Du skal vøre glad om du får en plass mindre enn 1 time unna Anonymkode: 07681...834 Bergen har full bydelsvis dekning i hovedopptaket, så fullt så ille er det nå ikke Anonymkode: 73551...74e
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #5 Skrevet 17. september 2020 Hvis det funker med hverdagslogistikken deres hadde jeg gått for en Sammen-barnehage. De er helt glitrende. Anonymkode: c080c...18f
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #6 Skrevet 17. september 2020 Fanatunet bhg. Er en grunn til at veldig mange har byttet FRA den barnehagen. Å vi som ikke har A4 unger gruet oss til hente barnet fordi det aldri var noe posetivt de hadde å si,det var alltid bare noe negativt. Har snakket med flere som sier det samme. Anonymkode: d2a28...67d
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #7 Skrevet 17. september 2020 Lyshovden oppveksttun, Sælen oppveksttun, Kidsa Ospeli (<—Fyllingsdalen bydel) Årstad Brannstasjon barnehage og Natlandsfjellet barnehage! Dette er steder jeg har vært vikar men som jeg aldri mer setter mine bein i! Anonymkode: baad6...97e
Gjest Chroma Skrevet 17. september 2020 #8 Skrevet 17. september 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lyshovden oppveksttun, Sælen oppveksttun, Kidsa Ospeli (<—Fyllingsdalen bydel) Årstad Brannstasjon barnehage og Natlandsfjellet barnehage! Dette er steder jeg har vært vikar men som jeg aldri mer setter mine bein i! Anonymkode: baad6...97e Kan jeg spørre hvorfor?
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #9 Skrevet 18. september 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Lyshovden oppveksttun, Sælen oppveksttun, Kidsa Ospeli (<—Fyllingsdalen bydel) Årstad Brannstasjon barnehage og Natlandsfjellet barnehage! Dette er steder jeg har vært vikar men som jeg aldri mer setter mine bein i! Anonymkode: baad6...97e Jeg har ungene mine i Lyshovden, og er kjempefornøyd Så den må du nok lengre ut på landet med. Ungene mine stortrives, og løper blide og glade inn i barnehagen hver dag, og vi foreldre har ingenting å klage på. Har hatt barn der nå i fire år, og ikke vært misfornøyd med annet enn at det litt vel ofte er is og boller. Anonymkode: aa7cc...aa9 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #10 Skrevet 18. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ungene mine i Lyshovden, og er kjempefornøyd Så den må du nok lengre ut på landet med. Ungene mine stortrives, og løper blide og glade inn i barnehagen hver dag, og vi foreldre har ingenting å klage på. Har hatt barn der nå i fire år, og ikke vært misfornøyd med annet enn at det litt vel ofte er is og boller. Anonymkode: aa7cc...aa9 Herregud du er naiv! Selv om du er fornøyd så trenger det ikke være god barnehage! Her jeg bor er det en barnehage som er så dårlig at flere ganger har det vært tilsyn i barnehagen pga alvorlige brudd på hvordan en barnehage skal fungere. Likevel har jeg snakket med flere som sier at de er fornøyd,mens flere andre har tatt barna ut av barnehagen for så misfornøyd har de vært. Anonymkode: d2a28...67d 4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #11 Skrevet 18. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud du er naiv! Selv om du er fornøyd så trenger det ikke være god barnehage! Her jeg bor er det en barnehage som er så dårlig at flere ganger har det vært tilsyn i barnehagen pga alvorlige brudd på hvordan en barnehage skal fungere. Likevel har jeg snakket med flere som sier at de er fornøyd,mens flere andre har tatt barna ut av barnehagen for så misfornøyd har de vært. Anonymkode: d2a28...67d Og her er det altså ikke noen tilsynssaker Så herregud til deg selv For oss er det viktigste at barna har det bra, og det har de. Anonymkode: aa7cc...aa9 5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #12 Skrevet 18. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og her er det altså ikke noen tilsynssaker Så herregud til deg selv For oss er det viktigste at barna har det bra, og det har de. Anonymkode: aa7cc...aa9 Du tok virkelig ikke poenget du.. Anonymkode: d2a28...67d 4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #13 Skrevet 18. september 2020 Skal du søke barnet ditt inn i barnehager i hele Bergen eller? Trur nok poenget her er å henge ut og sladre om barnehager. Hadde du virkelig vært ute etter tips om gode barnehager til dine barn hadde tråden vært mer noe sånn som dette; "Kan noen anbefale en god barnehage i nærheten av Nesttun sentrum?". Anonymkode: 03633...b6b 6
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #14 Skrevet 19. september 2020 På 17.9.2020 den 23.24, Chroma skrev: Kan jeg spørre hvorfor? Det er mye diverse, blant annet ting jeg ikke kan gå ut med pga taushetsplikt. Men det har blant annet med hvordan de behandlet vikarer og enkelte foreldre. På 18.9.2020 den 13.11, AnonymBruker skrev: Jeg har ungene mine i Lyshovden, og er kjempefornøyd Så den må du nok lengre ut på landet med. Ungene mine stortrives, og løper blide og glade inn i barnehagen hver dag, og vi foreldre har ingenting å klage på. Har hatt barn der nå i fire år, og ikke vært misfornøyd med annet enn at det litt vel ofte er is og boller. Anonymkode: aa7cc...aa9 Vel, dere er bare én av familiene, så den får du ta lengre ut på landet! Dessuten har ikke du vært vikar der går jeg ut ifra! I og med at du har barn der og ikke jobber der ser du ikke hverdagen innenfra slik ansatte/vikarene gjør og da ser du ikke alt sammen vet du!😉 Anonymkode: baad6...97e 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #15 Skrevet 19. september 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mye diverse, blant annet ting jeg ikke kan gå ut med pga taushetsplikt. Men det har blant annet med hvordan de behandlet vikarer og enkelte foreldre. Vel, dere er bare én av familiene, så den får du ta lengre ut på landet! Dessuten har ikke du vært vikar der går jeg ut ifra! I og med at du har barn der og ikke jobber der ser du ikke hverdagen innenfra slik ansatte/vikarene gjør og da ser du ikke alt sammen vet du!😉 Anonymkode: baad6...97e Men du, strengt tatt så driter de fleste i hvordan vikarene bli behandlet, hvilke arbeidsavtaler de må forholde seg til, vaktfordeling og hva annet du er misfornøyd med. Det er ikke DET foreldre dømmer barnehagene ut fra, de dømmer ut fra hvordan barna blir behandlet og hvorvidt barna trives i det daglige. Du høres egentlig ut som er bitter vikar som ikke får det som hun vil ha det, og nå vil spre eder og galle om tidligere arbeidsgivere. Hilsen en som hverken jobbe i barnehage eller har ungene i de omtalte barnehagene, som kjenner igjen en surt vikar når hun hører (leser) en. Anonymkode: 1f55e...183 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #16 Skrevet 19. september 2020 Hørt at Laksevåg barnehage er skikkelig kjip Anonymkode: d23d8...805 4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #17 Skrevet 19. september 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal du søke barnet ditt inn i barnehager i hele Bergen eller? Trur nok poenget her er å henge ut og sladre om barnehager. Hadde du virkelig vært ute etter tips om gode barnehager til dine barn hadde tråden vært mer noe sånn som dette; "Kan noen anbefale en god barnehage i nærheten av Nesttun sentrum?". Anonymkode: 03633...b6b Helt enig. Hvilke(n) bydel søker du i? Anonymkode: 73551...74e
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #18 Skrevet 19. september 2020 Pedagogisk leder i barnehage i Bergen her. Jeg synes du ts burde heller spurt etter gode barnehager i den bydelen hvor du bor. Det blir veldig feil at folk henger ut bhg her inne basert på sine negative opplevelser! Anonymkode: 93da7...570 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #19 Skrevet 19. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men du, strengt tatt så driter de fleste i hvordan vikarene bli behandlet, hvilke arbeidsavtaler de må forholde seg til, vaktfordeling og hva annet du er misfornøyd med. Det er ikke DET foreldre dømmer barnehagene ut fra, de dømmer ut fra hvordan barna blir behandlet og hvorvidt barna trives i det daglige. Du høres egentlig ut som er bitter vikar som ikke får det som hun vil ha det, og nå vil spre eder og galle om tidligere arbeidsgivere. Hilsen en som hverken jobbe i barnehage eller har ungene i de omtalte barnehagene, som kjenner igjen en surt vikar når hun hører (leser) en. Anonymkode: 1f55e...183 🤣 bitter vikar ja, ja, da har jeg hørt det og! Men du tar feil, jeg er verken en bitter eller sur vikar! Når jeg jobbet som vikar gjorde jeg mitt aller beste for at både barn og kollegaer skulle ha det bra! Så du må prøve deg på nytt for nå feilet du fælt!😉 Nå er jeg mor og som mor er jeg selvfølgelig opptatt av at både barn og ansatte, enten det er faste eller vikarer, har det bra i barnehagen! Jeg er ikke interessert i å ha barnet mitt i en barnehage der vikarene går for lut og kaldt vann og ikke blir satt inn i barnehagens hverdagsrutiner, ikke får vite om rømningsalternativer, hvor man finner brannslukningsapparater, får vite om særdeles alvorlige allergier/andre alvorlige lidelser som man faktisk bør være veldig klar over osv.! Alt dette er faktisk veldig viktig for at dagen i barnehagen skal gå rundt med vikarer til stede! Selvfølgelig er dager hvor man må ha vikarer sårbare dager, men man må likevel ta seg tid til å sette vikaren inn i ting! Og er vikaren der over lengre tid er det ekstra viktig å inkludere vikaren i hverdagen og ikke bare sette vikaren til alt drittarbeidet! Anonymkode: baad6...97e 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #20 Skrevet 20. september 2020 På 18.9.2020 den 13.11, AnonymBruker skrev: Jeg har ungene mine i Lyshovden, og er kjempefornøyd Så den må du nok lengre ut på landet med. Ungene mine stortrives, og løper blide og glade inn i barnehagen hver dag, og vi foreldre har ingenting å klage på. Har hatt barn der nå i fire år, og ikke vært misfornøyd med annet enn at det litt vel ofte er is og boller. Anonymkode: aa7cc...aa9 Hadde bekymret meg hvis bhg. måtte bestikke barna med is og boller for at de skulle komme glad og fornøyd til bhg. 🤔🤔 Anonymkode: 1ac61...86c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå