AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #1 Skrevet 17. september 2020 Jeg har fått innkallelse til OUL i uke 19. I samme brev fikk jeg en innkalling til jordmor og en til lege noen uker etterpå. Er dette normalt? Å gå til lege og jordmor på sykehuset? Jeg har ellers gått til fastlege og en privat jordmor i tidligere svangerskap. Synes dette var litt rart, men selvfølgelig helt topp med ekstra oppfølging 😊 Anonymkode: 41e00...a1b
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #2 Skrevet 17. september 2020 Det er vel ikke uvanlig. Du har da trolig blitt henvist for ekstra oppfølging samtidig med at du ble henvist til rutine-UL. Om jeg har forstått det rett skjer dette om du har svangeskap med en viss risiko, f.eks. pga. overvekt eller alder. Anonymkode: ddaa3...9b9
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #3 Skrevet 17. september 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel ikke uvanlig. Du har da trolig blitt henvist for ekstra oppfølging samtidig med at du ble henvist til rutine-UL. Om jeg har forstått det rett skjer dette om du har svangeskap med en viss risiko, f.eks. pga. overvekt eller alder. Anonymkode: ddaa3...9b9 Hmm ja, men rart ikke legen har sagt noe. Jeg er hverken «gammel» eller overvektig, men jeg har en kronisk sykdom (som ikke skal ha noe å si for graviditet). Men jeg møter opp med godt humør 😊 er jo supert å få ekstra oppfølging! Takk for svar 😊 Anonymkode: 41e00...a1b
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #4 Skrevet 17. september 2020 Jeg synes det høres rart ut, hvertfall basert på rutinene i min kommune. Jeg fikk satt opp time med jordmor relativt kjapt etter forventet OUL fordi jeg følges litt ekstra opp (fødselsdepresjon sist gang). Når innkallelse til OUL kom viste det seg at den var ganske sein (uke 20) og dermed kommer jordmortimen akkurat en uke etter OUL. Egentlig er rutinen UL rundt uke 19, og jordmor ELLER lege mellom uke 22-24. Her velger man om man vil til lege eller jordmor, men går jo bare til en av delene per kontroll. Og ikke på sykehuset, men til fastlegen eller jordmorhelsetjenesten på helsestasjonen. Anonymkode: b0d97...38b
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #5 Skrevet 17. september 2020 Det er ikke vanlig. Noen må ha sendt henvisning og bedt om ekstra oppfølging. Anonymkode: 0b7e7...1a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå