AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #1 Skrevet 17. september 2020 Det er ingen tvil om at hetronormative perspektiver dominerer forumet, frontet av cis-menn og cis-kvinner. Bør kvinneguiden opprette et safe-space for de som faller utenfor den hetronormative normen, og som er utsatt for ekkokammeret? Anonymkode: 2193b...1c9 1
Silva Pluvialis Skrevet 17. september 2020 #2 Skrevet 17. september 2020 Forumet er jo et sted for alle på tross av legning og kjønnsidentitet..? 6
Kågebruker Skrevet 17. september 2020 #3 Skrevet 17. september 2020 (endret) Er usikker på om dette er seriøst? Mitt svar Nei på ingen måte. Tror ikke at du har skjønt hva et ekkokammer er. Når det er sagt er det mange som ikke takler at folk er annerledes, enten det er homofile, transpersoner innvandrere osv. Men de får motstand og kritikk. Derfor er KG ikke et ekkokammer. Safe space er forøvrig noe tull som ikke løser noen problemer i samfunnet. Endret 17. september 2020 av Kågebruker 6
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #4 Skrevet 17. september 2020 Tror TS har akkurat lært seg en haug med fancye ord, og prøvde nå å imponere med å sette dem sammen. Gratulerer med forsøket, men du mislyktes. Anonymkode: 6358b...83f 13
solmåneogstjerner Skrevet 17. september 2020 #5 Skrevet 17. september 2020 Vet ikke hva noen av de ordene betyr... 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #6 Skrevet 17. september 2020 Helt typisk at sånne svar skulle dukke opp her. Har dere sett hva det skrives om transpersoner og andre skeive her inne egentlig? Jeg synes så absolutt at TS har et poeng. Anonymkode: 4e65a...a46
linsejesus Skrevet 17. september 2020 #7 Skrevet 17. september 2020 Det er alltid noen oppfatninger som vil være dominerende på et forum (og alle andre steder), enten det gjelder kjønn, politikk eller silikonpuppene til en blogger. Jeg ser ikke at det er noen ensidig holdning "mot" transpersoner på KG, og ser ikke helt behovet for at akkurat den gruppen skal trenge eller fortjene et "safe space" hvor man ikke kan problematisere eller kritisere oppfatninger omkring det. Det er vel helst slike "safe spaces" som blir til ekkokamre. 4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #8 Skrevet 18. september 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen tvil om at hetronormative perspektiver dominerer forumet, frontet av cis-menn og cis-kvinner. Bør kvinneguiden opprette et safe-space for de som faller utenfor den hetronormative normen, og som er utsatt for ekkokammeret? Anonymkode: 2193b...1c9 De aller fleste er tross alt ikke kjønnsforvirra. Og flesteparten i verden er heterofile. Lag ditt eget ekkokammer om du trenger det. Anonymkode: 23edb...634 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #9 Skrevet 18. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: De aller fleste er tross alt ikke kjønnsforvirra. Og flesteparten i verden er heterofile. Lag ditt eget ekkokammer om du trenger det. Anonymkode: 23edb...634 Helt i orden det. Men er det nødvendig å drive å slenge dritt av den grunn? Anonymkode: 4e65a...a46
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #10 Skrevet 18. september 2020 Jeg blir sjokkert når jeg ser hvor mye hets transpersoner får i noen av de andre trådene (ser forøvrig ut som moderatorene har ryddet vekk det verste nå). Jeg tror de fleste av oss ville hatt problemer med å motta så mye hets. Og når det ikke er direkte hets, så er det latterliggjøring og avfeiing av problemstillinger. Se på "Anonymkode: 6358b...83f" sitt svar i denne tråden. Her forsøker ts å diskutere en reell problemstilling og blir møtt med "Lol, har du lært deg nye ord nå", så blir innlegget likt av et tosifret antall personer. Jeg tror ikke vi cis-personer vet hvor privilegerte vi faktisk er. Jeg som heterofil cis-kvinne har aldri noensinne opplevd hets for verken legning eller kjønnsidentitet. Anonymkode: 93f55...3cf 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #11 Skrevet 18. september 2020 19 timer siden, Uatskillelig skrev: Forumet er jo et sted for alle på tross av legning og kjønnsidentitet..? Legning helt ok å diskutere. Kjønnsidentitet er kvasivitenskap og skyldes store psykiatrisk problemer Anonymkode: 7cbcc...ebe 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #12 Skrevet 18. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legning helt ok å diskutere. Kjønnsidentitet er kvasivitenskap og skyldes store psykiatrisk problemer Anonymkode: 7cbcc...ebe Dette er direkte feil og både WHO og verdens ledende eksperter innenfor psykiatri er uenig med deg her. Sett deg inn i definisjoner av psykiske lidelser i ICD-11 Det er riktig at transpersoner sliter med mentale problemer, men disse problemene er et resultat av transfobi, hets og diskriminering som de daglig møter på. Her er hva WHO sier om temaet: "Similar to other lesbian, gay, bisexual, transgender, queer or intersex (LGBTQI) populations, the trans community is at an increased risk of mental ill health related to transphobia, discrimination and violence. Transphobia and discrimination are major barriers to health-care access, and can result in increased risk of health concerns unrelated to gender or sexuality." Mange her på forumet har samme forkastelige meninger som deg, meninger som er vitenskapelig ukorrekte. Derfor er KG et ekkokammer for uvitenskapelige meninger/holdninger til transpersoner. På samme måte som anti-vaksine grupper på Facebook (og andre steder) er et ekkokammer som forfekter uvitenskapelige "fakta", som er direkte skadelige. Anonymkode: 93f55...3cf 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #13 Skrevet 18. september 2020 Du gjør jo bare vondt verre TS, når du kommer med sånne overskrifter som oppfordrer til polariserende debatt. De transpersonene jeg kjenner vil bare komme seg videre med livet sitt i hverdagen, som alle andre. Det er ikke noe de går rundt og tenker på 24/7, og 99% av folkene her inne ville ikke lagt merke til at de var transpersoner en gang. Anonymkode: 6d11c...989
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå