Tough cookie Skrevet 17. september 2020 #1 Skrevet 17. september 2020 (endret) Har lagt merke til at denne måten å hilse på har blitt mer og mer vanlig blant yngre folk ute i det offentlige rom, men også på tv. Er det ikke bedre å fortsette med albue mot albue eller tå mot tå? Skal man hilse knoker mot knoker så må man jo sprite hendene først? 🤔 Endret 17. september 2020 av Tough cookie
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #2 Skrevet 17. september 2020 Jeg sier ja til at vi begynner å håndhilse igjen. Alt dette andre er virkelig bare tull. Anonymkode: 0c1ba...48e 9
Heihola Skrevet 17. september 2020 #3 Skrevet 17. september 2020 Du kan jo fortsatt overføre viruset. Si at du f.eks. har nyst i albuen din, og viruset har festa seg i stoffet på genseren din. Om du da "hilser" med albuen, kan viruset overføres... så det beste er vel å ikke hilse i det hele tatt. Og om man bytter på ting, overrekker noe mellom mennesker, så vasker man hendene og evt. tingen. 3
Tough cookie Skrevet 17. september 2020 Forfatter #4 Skrevet 17. september 2020 19 minutter siden, Heihola skrev: Du kan jo fortsatt overføre viruset. Si at du f.eks. har nyst i albuen din, og viruset har festa seg i stoffet på genseren din. Om du da "hilser" med albuen, kan viruset overføres... så det beste er vel å ikke hilse i det hele tatt. Og om man bytter på ting, overrekker noe mellom mennesker, så vasker man hendene og evt. tingen. Jo men å hilse med knokene er jo nesten det samme som å håndhilse, så jeg skjønner ikke hvor denne hilsemåten har kommet fra Ts 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #5 Skrevet 17. september 2020 Vi håndhilser vi. Enkelt og greit. Anonymkode: 8000d...d0d 1
Gjest ti10 Skrevet 17. september 2020 #6 Skrevet 17. september 2020 24 minutter siden, Tough cookie skrev: Jo men å hilse med knokene er jo nesten det samme som å håndhilse, så jeg skjønner ikke hvor denne hilsemåten har kommet fra Ts Ja, men det er vel ikke noen ny hilsemåte? Er ikke det en slags mannlig hilsemåte som har vært brukt veldig lenge?
Maleficenta Skrevet 17. september 2020 #7 Skrevet 17. september 2020 57 minutter siden, Tough cookie skrev: Har lagt merke til at denne måten å hilse på har blitt mer og mer vanlig blant yngre folk ute i det offentlige rom, men også på tv. Er det ikke bedre å fortsette med albue mot albue eller tå mot tå? Skal man hilse knoker mot knoker så må man jo sprite hendene først? 🤔 Jeg tenker vi bare kan vinke med hånda og si hei. Hvorfor er det så viktig å ta på hverandre? Drit nå i det. 6
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #8 Skrevet 17. september 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi håndhilser vi. Enkelt og greit. Anonymkode: 8000d...d0d Hvem er egentlig «vi»? Rekker du ut hånden for å hilse på en du ikke har møtt før? Feks på jobb? Er ikke det egentlig litt respektløst i denne tiden vi er i? Anonymkode: aed24...db2 5
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #9 Skrevet 17. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvem er egentlig «vi»? Rekker du ut hånden for å hilse på en du ikke har møtt før? Feks på jobb? Er ikke det egentlig litt respektløst i denne tiden vi er i? Anonymkode: aed24...db2 Enig i at det er respektløst! Jeg hilste på utleieren av en leilighet jeg var på visning til, uten å tenke meg om... Hun ble kjempeutilpass. Jeg ble veldig klein. Anonymkode: 2a536...b27 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #10 Skrevet 17. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem er egentlig «vi»? Rekker du ut hånden for å hilse på en du ikke har møtt før? Feks på jobb? Er ikke det egentlig litt respektløst i denne tiden vi er i? Anonymkode: aed24...db2 Nei. Denne såkalte pandemien er bare en vits. Anonymkode: 8000d...d0d 1
NorthernLight Skrevet 17. september 2020 #11 Skrevet 17. september 2020 Idiotisk å håndhilse vanlig eller med knoker i disse tider... 4
Gjest SmokeyEye Skrevet 17. september 2020 #12 Skrevet 17. september 2020 Kan vi ikke bare legge hånden på brystet å nikke? Å hilse med knokene er en vanlig hilsemåte blant unge gutter og menn.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #13 Skrevet 17. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Denne såkalte pandemien er bare en vits. Anonymkode: 8000d...d0d En vits? Hvorfor mener du egentlig det? Følger du ikke med på nyheter. Er hele verden fylt opp med en gjeng med idioter unntatt du fordi du vet bedre enn alle andre om hva som er en pandemi og ikke? Anonymkode: aed24...db2 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #14 Skrevet 17. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei. Denne såkalte pandemien er bare en vits. Anonymkode: 8000d...d0d Hvorfor skriver du såkalte? Virker litt upresist Anonymkode: 5ead7...a15
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #15 Skrevet 17. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: En vits? Hvorfor mener du egentlig det? Følger du ikke med på nyheter. Er hele verden fylt opp med en gjeng med idioter unntatt du fordi du vet bedre enn alle andre om hva som er en pandemi og ikke? Anonymkode: aed24...db2 Tror du bare det er jeg og min familie som tenker slik? Anonymkode: 8000d...d0d
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #16 Skrevet 17. september 2020 Et smil og et hei! holder lenge. Gidder ikke de andre nye "versjonene". Anonymkode: 90094...654 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #17 Skrevet 17. september 2020 Skulle på en enkel tinderdate.... han tok tak i hånden min for å hilse samtidig som han dro meg til seg for å klemme meg i full offentlighet. Jeg var stiv som en stokk og syns det var dårlig gjort. Også klagde han etterpå at han syns jeg var så anspent når jeg kom til kaffeen.... da sa jeg rett ut at ja det er fordi du både håndhilste og klemte meg med tvang atpåtil foran masse folk i de tidene her.... når jeg skulle dra så dro han tak i meg å kyssa meg faen meg å.... 🤮 holder med å si hei med et lite vink spør du meg. Er dårlig gjort og respektløst å ta insje til å håndhilse osv nå. Man blir jo litt tatt på senga og dratt inn i det i høfflighet og håndhilser tilbake i forvirrelse... Anonymkode: 43c1a...2df 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #18 Skrevet 17. september 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du bare det er jeg og min familie som tenker slik? Anonymkode: 8000d...d0d Hvem har nevnt din familie Anonymkode: 5ead7...a15 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #19 Skrevet 17. september 2020 Når jeg hilser står jeg to meter unna og sier "hei, jeg heter (...)". Det er ikke behov for å hverken håndhilse eller tåhilse eller albuehilse. Anonymkode: 5ab24...665 4
Jeffe Skrevet 17. september 2020 #20 Skrevet 17. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når jeg hilser står jeg to meter unna og sier "hei, jeg heter (...)". Det er ikke behov for å hverken håndhilse eller tåhilse eller albuehilse. Anonymkode: 5ab24...665 Sier du det til alle? Virker rart, de fleste man hilser på vet jo allerede hva du heter
Anbefalte innlegg