Gå til innhold

Huseierne lufter sjelden hunden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huseierne vi leier hos går sjelden ut med hunden, og jeg holder på å bli sprø og ikke minst synes jeg synd på det stakkars dyret som må så innmari på do. Hunden sitter ofte i flere timer om dagen og bjeffer ved døren, mens eierne driter i det. De er hjemme, men gidder altså ikke å verken be hunden være stille eller å lufte den. I dette sekund har den bjeffet hvert 3 sekund i to timer, selv om eier er hjemme. Og dette skjer så og si hver eneste dag, noen ganger venter den i en time, og noen ganger i fem. Og bjeffer gjør den altså i alle de timene frem til den får gå ut.

Hvordan er dette innafor?? Kjenner jeg blir ordentlig frustert! Ikke klarer jeg å konsentrere meg om noen ting med den bjeffingen heller... 

Anonymkode: 5187a...644

Skrevet

Vet du at hunden må på do, da..? Det er mange grunner til at hunder bjeffer.. Så her synes jeg du legger deg opp i ting du ikke har noe med. Hvordan vet du at de ikke ber den være stille? 

Det er helt normalt at hunder er alene hjemme, uten å få gå ut, en hel arbeidsdag.. 

Anonymkode: 2b333...107

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du at hunden må på do, da..? Det er mange grunner til at hunder bjeffer.. Så her synes jeg du legger deg opp i ting du ikke har noe med. Hvordan vet du at de ikke ber den være stille? 

Det er helt normalt at hunder er alene hjemme, uten å få gå ut, en hel arbeidsdag.. 

Herregud da. Vet jo selvfølgelig at den må på do når den sitter ved utgangsdøren og bjeffer helt fram til den får gå ut, og når den har gått sin lille runde og kommer inn igjen, er det slutt på bjeffingen. 

Jeg hører jo at de ikke ber den være stille, for såpass tynne vegger er det altså her, at jeg hører det meste av både snakking og bjeffing da vi bor i halvpart av 1 etasje, og de eier andre halvpart.. Hunden er IKKE alene hjemme, jeg hører jo at de går fram og tilbake der oppe, prater, romstrerer etc. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre. La oss nå inderlig håpe at vi får et lovverk mot dette dyreplageriet snart.

Anonymkode: e1959...a1e

• Liker 3
Skrevet

Bor du på virik?

Anonymkode: 7303d...ea9

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Herregud da. Vet jo selvfølgelig at den må på do når den sitter ved utgangsdøren og bjeffer helt fram til den får gå ut, og når den har gått sin lille runde og kommer inn igjen, er det slutt på bjeffingen. 

Jeg hører jo at de ikke ber den være stille, for såpass tynne vegger er det altså her, at jeg hører det meste av både snakking og bjeffing da vi bor i halvpart av 1 etasje, og de eier andre halvpart.. Hunden er IKKE alene hjemme, jeg hører jo at de går fram og tilbake der oppe, prater, romstrerer etc. 

Nei, du vet ikke at den må på do.. Hunden kan bare ha lyst til å gå ut, og så tisse litt når den først er ute. 

Jeg har ikke sagt at den er alene hjemme, jeg har sagt at hunder normalt sett klarer seg helt fint uten å få gå ut på mange, mange timer. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre. La oss nå inderlig håpe at vi får et lovverk mot dette dyreplageriet snart.

Anonymkode: e1959...a1e

Det er ikke dyreplageri. 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du vet ikke at den må på do.. Hunden kan bare ha lyst til å gå ut, og så tisse litt når den først er ute. 

Jeg har ikke sagt at den er alene hjemme, jeg har sagt at hunder normalt sett klarer seg helt fint uten å få gå ut på mange, mange timer. 

Vel, uansett om den må på do eller ikke, selv om ut ifra hvor mange turer den får ila en dag, som kanskje er fem minutter totalt, så tipper jeg at den faktisk må på do. Likevel, poenget er at den bjeffer hvert tredje sekund i mange timer hver dag fordi den vil ut, uten at eierne gidder å bry seg. Den får som sagt maks fem minutter tur ila en hel dag, hver dag. Dette vet jeg fordi jeg jobber hjemmefra, og ser hvor ofte og hvor lenge de går tur. Hadde hunden vært tilfredsstilt med turene, hadde den ikke sittet i timevis flere ganger om dagen for å få gå ut. 

• Liker 2
Skrevet

Ring på til eierne og snakk med de. Det skader ikke! Stakkars hund. 

Anonymkode: 120e3...b85

• Liker 4
Skrevet

Nå holder hunden på igjen... Og eierne er hjemme uten å gjøre noe. 

• Liker 2
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå holder hunden på igjen... Og eierne er hjemme uten å gjøre noe. 

Ring på! Fortell dem at det er slitsomt å høre på, og om de kan vær så snill å slippe den ut mer. 

Anonymkode: 120e3...b85

• Liker 2
Skrevet

Tilby deg å gå med hunden når du har tid, dersom du kunne tenke deg det.

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Min hannhund sitter slik hvis det er tisper i løp i nabolaget. Da er han helt psykotisk og skal ut hele tiden. Selv om han har vært på tur kl 06.30, skal han ut. Ligger og vrir seg og yrker seg i yttergangen......

Anonymkode: 84e3a...99c

• Liker 2
Skrevet

Kunne du tenke deg å lufte den? Da ville jeg i hvertfall spurt om du kunne gått en tur med den når det passer seg.

• Liker 1
Skrevet

Gå opp til husverten din og ring på å spør hvorfor hunden sitter og bjeffer ved utgangsdøren.

Hvis den løper ut og går på do med en gang, så er det jo fordi at den trengte på do og hvis ikke så er det vel fordi den har løpetid.

Gi beskjed til husvert og si at dere hører bjeffingen VELDIG GODT! 

Anonymkode: dcbbc...1ca

• Liker 1
Skrevet

Hvis den kan bjeffe i timesvis uten å gjøre fra seg inne, må den vel sannsynligvis ikke så veldig på do...? Ta eventuelt opp med dem at støy er et problem, men ikke legg deg opp i antall turer. Å si at "Jeg vet hvor ofte og lenge dere går tur med ham" er som å si at "jeg holder øye med når dere kommer og går" - og det er faktisk ganske creepy, uansett hvorfor du sitter i vinduet hele dagen...

Anonymkode: 5dce2...c89

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS: ta å skriv ut dette og legg det i postkassen deres. Kanskje de skjerper seg? Uansett så blir de oppmerksomme på at det de gjør er feil! Stakkars hund, noen burde ikke ha lov til å ha dyr!

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det svarer ikke på hvordan det er dyreplageri å la hunden være hjemme alene en arbeidsdag.

Anonymkode: 4761a...251

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huseierne vi leier hos går sjelden ut med hunden, og jeg holder på å bli sprø og ikke minst synes jeg synd på det stakkars dyret som må så innmari på do. Hunden sitter ofte i flere timer om dagen og bjeffer ved døren, mens eierne driter i det. De er hjemme, men gidder altså ikke å verken be hunden være stille eller å lufte den. I dette sekund har den bjeffet hvert 3 sekund i to timer, selv om eier er hjemme. Og dette skjer så og si hver eneste dag, noen ganger venter den i en time, og noen ganger i fem. Og bjeffer gjør den altså i alle de timene frem til den får gå ut.

Hvordan er dette innafor?? Kjenner jeg blir ordentlig frustert! Ikke klarer jeg å konsentrere meg om noen ting med den bjeffingen heller... 

Dette er ikke innafor i det hele tatt. Jeg ville varslet mattilsynet. Politiet også, for den saks skyld. Jeg ringte politiet engang, da det var en hund som hylte vær natt over en lang periode. Det var åpenbart hunden led, for den ulte. Vi kan høre forskjell på hunder som er glade eller har det vondt. Etter å ha ringt politiet ble det stille, og jeg pustet lettet ut. Forklar akkurat hva du hører og har observert. Stakkars hund, det er jo dyreplageri. Mange skulle ikke hatt lov til å ha hund. Hunder synes heller ikke det er godt å holde seg akkurat som oss. Hvem synes det er godt med en stappfull blære? 

Anonymkode: e336e...b0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...