Vinterbrud-05 Skrevet 22. juli 2005 #1 Skrevet 22. juli 2005 (endret) Hei jenter! Hva syns dere om å ha Jeff Beckleys låt "Halelujah" i kirken? Noen av dere som vet om teksten omhandler noe som ikke passer i bryllup? Har ikke hørt den mye, så vet ikke hva teksten omhandler, bare at det er en nydelig melodi.... Har hørt noen si at den er trist, og da passer den ikke akkurat i bryllup... Endret 22. juli 2005 av Vinterbrud-05
Vinterbrud-05 Skrevet 22. juli 2005 Forfatter #2 Skrevet 22. juli 2005 Noen som vet hvordan teksten er på norsk og hvor jeg kan finne den? Vet det finnes :-)
Spirito Skrevet 22. juli 2005 #3 Skrevet 22. juli 2005 Jeff Buckley har skrevet sin egen variant av teksten, litt annerledes enn Cohen sin. Teksten finner du på engelsk her.
Vinterbrud-05 Skrevet 22. juli 2005 Forfatter #4 Skrevet 22. juli 2005 Men passer den til bryllup da? Syns den er sååå nydelig, men vil ikke bruke den om den ikke passer..... Tusen takk for link! :D
Gjest Sukkerert Skrevet 22. juli 2005 #5 Skrevet 22. juli 2005 Vakker sang. Men teksten passer nok ikke så godt i et bryllup viss du bryr deg om det. Den delen av sangen jeg har merket meg mest er: And She tied you to her kitchen chair And She broke your throne and she cut your hair And from your lips she drew the Hallelujah Dette passer kanskje ikke heller så godt i bryllup: Maybe there is a God above But all I've ever learned from love Was how to shoot at somebody who outdrew ya And it's not a cry that you can hear at night It's not somebody who's seen the light It's a cold and it's a broken Hallelujah http://www.sing365.com/music/lyric.nsf/Hal...825688400270D36
Gjest gjest1 Skrevet 22. juli 2005 #6 Skrevet 22. juli 2005 Jeg synes det er en nydelig sang som beskriver kjærlighet på godt og vondt. Om religiøs tro og tvil på godt og vondt. Organisk og ekte. Men den er vel ikke en hyllest til den kjærligheten i den lykkeligste fasen. Så det er egentlig opp til deg, slik jeg ser det. Er det noe i relasjonen deres som gjenspeiler innholdet i teksten, så hvorfor ikke?
Vinterbrud-05 Skrevet 22. juli 2005 Forfatter #7 Skrevet 22. juli 2005 Vakker sang. Men teksten passer nok ikke så godt i et bryllup viss du bryr deg om det. Den delen av sangen jeg har merket meg mest er: And She tied you to her kitchen chair And She broke your throne and she cut your hair And from your lips she drew the Hallelujah Dette passer kanskje ikke heller så godt i bryllup: Maybe there is a God above But all I've ever learned from love Was how to shoot at somebody who outdrew ya And it's not a cry that you can hear at night It's not somebody who's seen the light It's a cold and it's a broken Hallelujah http://www.sing365.com/music/lyric.nsf/Hal...825688400270D36 ← Hei! Tusen takk for hjelpen! Jeg er helt enig med deg i at dette kan virke litt upassende. Men jeg har lest litt rundt, og det viser seg faktisk at dette er henvisninger til ting som har skjedd i bibelen.... For interesserte kan dere se her: http://www.songfacts.com/detail.lasso?id=2504 Men tror kanskje likevel vi dropper den, da jeg skjønner at den kan bli missforstått...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå