AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #1 Skrevet 17. september 2020 I.l.a. to dager har nå begge hempene bak på sidene løsnet nederst og det er hull der de skulle vært festet. Flere som har opplevd dette? Modellen er Raval 16 og det er jo dyre bukser. Er så skuffet over kvaliteten. Kan ikke sy og kommer til å kjøpe noen nye billigbukser, men dette burde vært unødvendig. Har ikke kvitteringen fra kjøpet og betalte kontant (ikke med kort), så da kan jeg vel ikke klage heller. Hva kan jeg gjøre med dette? Anonymkode: 45ab3...ff8
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #2 Skrevet 17. september 2020 Gå tilbake med buksa til butikken og forklar situasjonen med hvor ny den er, hva som har skjedd, at du betalte kontant osv. De må ikke hjelpe deg, men du kan være heldig å støte på noen som kjenner deg igjen, eller noen som bare ønsker å yte god kundeservice. Jeg gir innimellom penger ny vare i bytte, uten kvittering, så lenge jeg tror på kunden og kunden har med produktet tilbake. Anonymkode: 64822...08f 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #3 Skrevet 17. september 2020 Kom inn en «penger» der. Men jeg gir altså ikke penger tilbake uten kvittering, bare ny vare til samme pris. Anonymkode: 64822...08f 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #4 Skrevet 17. september 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gå tilbake med buksa til butikken og forklar situasjonen med hvor ny den er, hva som har skjedd, at du betalte kontant osv. De må ikke hjelpe deg, men du kan være heldig å støte på noen som kjenner deg igjen, eller noen som bare ønsker å yte god kundeservice. Jeg gir innimellom penger ny vare i bytte, uten kvittering, så lenge jeg tror på kunden og kunden har med produktet tilbake. Anonymkode: 64822...08f Men er nok gått 1-1,5 mnd siden den ble kjøpt. Vasket 3-4 ganger eller noe sånt, så helt ny er den jo ikke. Men er likevel skuffet og forventet bedre kvalitet til prisen. Anonymkode: 45ab3...ff8
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #5 Skrevet 17. september 2020 Det samme skjedde med ene Lois buksa mi , en skinny modell. Hadde ikke hatt den lenge før hempen til beltet begynte å løsne. Hadde forventet mer til den prisen. Gjorde ingenting med det. Litt lei av dyre bukser som ikke holder mål. Har ei Pleasebukse til 1600 kr hvor en søm raknet opp, var sydd litt over knærne, så kanskje noe utsatt sted. Fikk den fikset hos sydame lokalt og butikken jeg kjøpte den hos dekket dette. Sydama sa det var brukt råtten undertråd. Så kjøper aldri det merket igjen. Har også opplevd rådyr jakke fra Anine Bing hvor søm har gått opp, hull i lingenser fra Filippa K, vridde sømmer på genser fra Isabel Marant... er ikke så veldig imponert over kvaliteten til dyrere klær. Men tilbake til problemet; gå tilbake og hør om de ikke har sydame som kan fikse det for deg. Eller om du kan få byttet buksa. Anonymkode: 63ae3...d63
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #6 Skrevet 17. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men er nok gått 1-1,5 mnd siden den ble kjøpt. Vasket 3-4 ganger eller noe sånt, så helt ny er den jo ikke. Men er likevel skuffet og forventet bedre kvalitet til prisen. Anonymkode: 45ab3...ff8 Du har uansett fortsatt reklamasjonsrett. En bukse er ment å vare lenger enn 1-1,5 måned, og skal tåle mye mer enn 3-4 vask. Det er en mangel, jf. forbrukerkjøpsloven § 27. Du må imidlertid reklamere innen «rimelig tid» etter du oppdaget mangelen, så jeg hadde dratt ned og klaget. Men ja, jeg vet ikke hvordan reklamasjonsrett står seg uten kvittering, for da er man mer avhengig av selgerens «goodwill». Anonymkode: 64822...08f 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #7 Skrevet 18. september 2020 Tror kanskje dette er et normalt problem med de buksene. I en av de lokale butikkene som selger de har det stått skilt med noe ala dette: "beltehempene er for å ha belter i, ikke dra på seg buksen med". Jeg har tenkt at det var veldig underlig ha skilt om og tenkt at buksene må være av generell dårlig kvalitet. Anonymkode: 13476...bb6 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå