tussi84 Skrevet 17. september 2020 #1 Skrevet 17. september 2020 (endret) Veldig sikker på at jeg ikke har fått corona, da jeg kun har vært sammen med mannen de siste dagene. Han testet seg på tirs pga vondt i halsen, og noe tett pust. Prøven var negativ. Han har ikke hatt feber eller noe sånt. Jeg våknet idag med vond hals (føler jeg har en klump i halsen) men ellers føler jeg meg fin. Blir såklart hjemme, men er jeg nødt til å teste meg for corona for å slippe 10 dagers karantene? Står jo nå at hvis allmenntilstand er bra og man ikke har feber kan man feks dra tilbake på jobb/ gå ut av karantene så lenge man kun har igjen rest symptomer.( ikke at det er aktuelt enda, men si feks mandag) eller må jeg teste negativt for å kunne følge dette? Endret 17. september 2020 av tussi84
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #2 Skrevet 17. september 2020 10 minutter siden, tussi84 skrev: Veldig sikker på at jeg ikke har fått corona, da jeg kun har vært sammen med mannen de siste dagene. Han testet seg på tirs pga vondt i halsen, og noe tett pust. Prøven var negativ. Han har ikke hatt feber eller noe sånt. Jeg våknet idag med vond hals (føler jeg har en klump i halsen) men ellers føler jeg meg fin. Blir såklart hjemme, men er jeg nødt til å teste meg for corona for å slippe 10 dagers karantene? Står jo nå at hvis allmenntilstand er bra og man ikke har feber kan man feks dra tilbake på jobb/ gå ut av karantene så lenge man kun har igjen rest symptomer.( ikke at det er aktuelt enda, men si feks mandag) eller må jeg teste negativt for å kunne følge dette? Man har ikke 10 dagers karantene ved symptomer, man har karantene til man er symptomfri. Men hvis du tester deg, kan du gå på jobb med restsymptomer så lenge testen er negativ. Anonymkode: 3041f...a05 2
tussi84 Skrevet 17. september 2020 Forfatter #3 Skrevet 17. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Man har ikke 10 dagers karantene ved symptomer, man har karantene til man er symptomfri. Men hvis du tester deg, kan du gå på jobb med restsymptomer så lenge testen er negativ. Anonymkode: 3041f...a05 Takk for svar. Da venter jeg og ser ann et par dager for å se hvordan det utvikler seg. Tar test i begynnelsen av neste uke om jeg ikke skulle bli bra innen da. Er gravid i uke 36, så ville være dumt å gå glipp av kontroller bare pga rest symptomer evt fordi jeg ikke tar test. Rest symptomer kan jo sitte noen uker. Foreløbig bare vondt i halsen.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #4 Skrevet 17. september 2020 18 minutter siden, tussi84 skrev: Takk for svar. Da venter jeg og ser ann et par dager for å se hvordan det utvikler seg. Tar test i begynnelsen av neste uke om jeg ikke skulle bli bra innen da. Er gravid i uke 36, så ville være dumt å gå glipp av kontroller bare pga rest symptomer evt fordi jeg ikke tar test. Rest symptomer kan jo sitte noen uker. Foreløbig bare vondt i halsen. På legekontoret jeg har gått til i svangerskapet får ingen med symptomer komme inn, tror det gjelder restsymptomer også. Ihvertfall var det slik i forrige uke. Anonymkode: 2c65d...d9f
tussi84 Skrevet 17. september 2020 Forfatter #5 Skrevet 17. september 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: På legekontoret jeg har gått til i svangerskapet får ingen med symptomer komme inn, tror det gjelder restsymptomer også. Ihvertfall var det slik i forrige uke. Anonymkode: 2c65d...d9f Får se hva selve sykehuset sier. Jeg hadde en del vekst avvik i + på forrige kontroll og de ville derfor følge med nøye engang i uka, siden det er så kort tid til fødsel. Er snakk om å bli satt i gang evt om 2 til 3 uker. Jeg har neste kontroll neste tors. Har jo ingen hoste enda. Er gjerne hoste som kan sitte igjen i en del uker.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #6 Skrevet 17. september 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: På legekontoret jeg har gått til i svangerskapet får ingen med symptomer komme inn, tror det gjelder restsymptomer også. Ihvertfall var det slik i forrige uke. Anonymkode: 2c65d...d9f Så da kan svangerskapet bare seile sin egen sjø da, uten å bli fulgt opp? Ikke så nøye at mor og barn kan stryke med? Får man lov å føde med symptomer mon tro? Anonymkode: 3041f...a05 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #7 Skrevet 17. september 2020 6 timer siden, tussi84 skrev: Veldig sikker på at jeg ikke har fått corona, da jeg kun har vært sammen med mannen de siste dagene. Han testet seg på tirs pga vondt i halsen, og noe tett pust. Prøven var negativ. Han har ikke hatt feber eller noe sånt. Jeg våknet idag med vond hals (føler jeg har en klump i halsen) men ellers føler jeg meg fin. Blir såklart hjemme, men er jeg nødt til å teste meg for corona for å slippe 10 dagers karantene? Står jo nå at hvis allmenntilstand er bra og man ikke har feber kan man feks dra tilbake på jobb/ gå ut av karantene så lenge man kun har igjen rest symptomer.( ikke at det er aktuelt enda, men si feks mandag) eller må jeg teste negativt for å kunne følge dette? den regelen gjelder bare hvis du har negativ test. Uten test må du vente til du er helt symptomfri. Anonymkode: 54193...7d0 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #8 Skrevet 17. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så da kan svangerskapet bare seile sin egen sjø da, uten å bli fulgt opp? Ikke så nøye at mor og barn kan stryke med? Får man lov å føde med symptomer mon tro? Anonymkode: 3041f...a05 det er jo bare å ta en test. Problem solved. Vær litt konstruktiv. Anonymkode: 54193...7d0
tussi84 Skrevet 17. september 2020 Forfatter #9 Skrevet 17. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så da kan svangerskapet bare seile sin egen sjø da, uten å bli fulgt opp? Ikke så nøye at mor og barn kan stryke med? Får man lov å føde med symptomer mon tro? Anonymkode: 3041f...a05 Du får lov å føde uansett. Selv om du har fått påvist corona i verste fall så skal du føde på sykehus men da i isolasjon. Det er kontroller man ikke får lov til å gå på ved symptomer. Det er egentlig litt skummelt synes jeg. Jeg har vært heldig i svangerskapet med blodtrykk osv, så ingen tegn til svangerskapsforgiftning, men det finnes jo de som trenger ekstra mye overvåking og kontroller pga de har svangersforgiting. Det er skummelt om de ikke blir fulgt opp, kan jo få fatale følger også. 1
tussi84 Skrevet 17. september 2020 Forfatter #10 Skrevet 17. september 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: den regelen gjelder bare hvis du har negativ test. Uten test må du vente til du er helt symptomfri. Anonymkode: 54193...7d0 Ja jeg forstod det. Ser derfor ann noen dager om jeg får noen symptomer eller ikke. Sår hals pleier å enten gå over til nysing/hosting + tett nese/snørr eller så blir det borte. Blir det borte helt innen et par dager så er det jo ikke noen symptomer lenger. Utvikler det seg er det jo bare å teste seg i begynnelsen av neste uke. Tar det bare med ro inne i helgen uansett.
Anbefalte innlegg