Gå til innhold

Tips til hvordan leve videre med utro mann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Mannen har vært systematisk digitalt utro mot meg, både under svangerskapet, og etter barnet vårt ble født. Selvfølgelig alt bak min rygg. Han ble avslørt via et anonymt brev tilsendt meg i posten, med flere bevis. 

Saken er at jeg sliter enormt med å tilgi dette. Det er ca. et halvt år siden det ble oppdaget, men jeg kjenner at jeg har fått avsmak på hele forholdet, stoler ikke på han i noen settinger, og sex kan han bare drømme om etter dette kom fram i lyset. Jeg finnes ikke kåt, og er ikke lysten for fem flate øre, har nada lyst. Skulle jeg havne i seng med han, tenker jeg på alt han har gjort, og klarer ikke nyte det. 

Grunnen til at jeg skriver, er fordi jeg ønsker tips og råd om hvordan jeg, for meg selv, kan godta at dette har skjedd. Hvordan kan jeg stole på han igjen, og hvordan kan forholdet vårt bli fint? Jeg ønsker at vi skal fortsette for barnas skyld, men slik som det er i dag, føles ikke ok. Vi sover på hvert vårt rom, jeg avstår nærkontakt og grøsser bare ved tanken.

Er det noen her som har opplevd lignende, og som har klart å komme seg gjennom utroskap, og igjen fått tillit til partneren - som vil gi meg noen gode råd, tanker, tips? 

Jeg er brent, såra, og tillitsbåndet vårt har røket som bare faen. 

På forhånd takk. 

Anonymkode: 65b20...fbf

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Mannen har vært systematisk digitalt utro mot meg, både under svangerskapet, og etter barnet vårt ble født. Selvfølgelig alt bak min rygg. Han ble avslørt via et anonymt brev tilsendt meg i posten, med flere bevis. 

Saken er at jeg sliter enormt med å tilgi dette. Det er ca. et halvt år siden det ble oppdaget, men jeg kjenner at jeg har fått avsmak på hele forholdet, stoler ikke på han i noen settinger, og sex kan han bare drømme om etter dette kom fram i lyset. Jeg finnes ikke kåt, og er ikke lysten for fem flate øre, har nada lyst. Skulle jeg havne i seng med han, tenker jeg på alt han har gjort, og klarer ikke nyte det. 

Grunnen til at jeg skriver, er fordi jeg ønsker tips og råd om hvordan jeg, for meg selv, kan godta at dette har skjedd. Hvordan kan jeg stole på han igjen, og hvordan kan forholdet vårt bli fint? Jeg ønsker at vi skal fortsette for barnas skyld, men slik som det er i dag, føles ikke ok. Vi sover på hvert vårt rom, jeg avstår nærkontakt og grøsser bare ved tanken.

Er det noen her som har opplevd lignende, og som har klart å komme seg gjennom utroskap, og igjen fått tillit til partneren - som vil gi meg noen gode råd, tanker, tips? 

Jeg er brent, såra, og tillitsbåndet vårt har røket som bare faen. 

På forhånd takk. 

Anonymkode: 65b20...fbf

Opplevde utroskap som gravid selv og prøvde alt for å få det fint igjen. Det blir aldri fint igjen, det blir aldri det samme igjen. Jeg mistet også lysten på han, prøvde for barnas skyld, osv. Det er bare ikke verdt det. 

Jeg gikk på veggen psykisk, sluttet å spise, sov dårlig, alltid angst. Nei, det er ikke verdt det under noen omstendigheter. Hvorfor skal du gå på akkord med deg selv for et valg han tok? Det var han som ofret familielivet, ikke du. 

Anonymkode: c5adf...847

• Liker 18
Skrevet

Det er nok av hensyn til både deg og barnet. Kan skade barnet ved å ha sex under graviditet og kan ødelegge vagina ved å ha sex rett etter fødsel. Han så sikkert bare på de andre damene som hull å tømme seg i, det trenger ikke å påvirke deres forhold tenker jeg.

Anonymkode: fb73f...fe8

Skrevet

Om du tenker å holde sammen på grunn av barna, tenk igjen. Barna har ikke godt av å være vitne til et kjærlighetsløst familieliv. 

Anonymkode: 1c3ef...9b5

• Liker 8
Skrevet

Er det virkelig så viktig å holde sammen? Virker som at dette forholdet er over, barn eller ikke. 

• Liker 13
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok av hensyn til både deg og barnet. Kan skade barnet ved å ha sex under graviditet og kan ødelegge vagina ved å ha sex rett etter fødsel. Han så sikkert bare på de andre damene som hull å tømme seg i, det trenger ikke å påvirke deres forhold tenker jeg.

Man kan IKKE skade barnet ved å ha sex under graviditet, og man kan ikke ødelegge vagina med sex etter fødsel. Hvor i all verden har du det fra? Link til forskning takk. Det at en mann ikke kan vente noen uker/et par måneder med sex eller ha sex med andre måter enn penetrering, gir ham ingen rett til å tømme seg i andre kvinner. 

Anonymkode: 74518...0e5

• Liker 13
Skrevet

Mitt tips er å ikke holde sammen. Hadde det vært en glipp i fylla, ville det ha vært noe annet. Her har mannen vært utro SYSTEMATISK og i den mest sårbare periode for deg som gravid, der mange føler seg uattraktive, forsømt og usexy. Han kommer til å fortsette slik etter fødsel også. Det er ikke sikkert du kommer tilbake til din slanke deg rett etter fødsel, magen og puppene blir nok aldri de samme, og det kan hende du ikke kan ha sex i flere uker etter fødsel. Da blir det nok på'n igjen. Gå fra ham før barnet er født, det blir lettere for alle.

Å holde sammen på grunn av barn som enda ikke er født er heller ikke så smart. Barn har ikke det godt av å vokse opp med en konstant utro far og konstant såret og forsmådd mor. Hva lærer barnet av dette? At det er greit å ligge rundt når man er gift?

• Liker 4
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man spør eller sier ifra om valget sitt så er det ok, bak noen rygg er ikke ok.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt tips er å ikke holde sammen. Hadde det vært en glipp i fylla, ville det ha vært noe annet. Her har mannen vært utro SYSTEMATISK og i den mest sårbare periode for deg som gravid, der mange føler seg uattraktive, forsømt og usexy. Han kommer til å fortsette slik etter fødsel også. Det er ikke sikkert du kommer tilbake til din slanke deg rett etter fødsel, magen og puppene blir nok aldri de samme, og det kan hende du ikke kan ha sex i flere uker etter fødsel. Da blir det nok på'n igjen. Gå fra ham før barnet er født, det blir lettere for alle.

Å holde sammen på grunn av barn som enda ikke er født er heller ikke så smart. Barn har ikke det godt av å vokse opp med en konstant utro far og konstant såret og forsmådd mor. Hva lærer barnet av dette? At det er greit å ligge rundt når man er gift?

Det er ingenting som heter en glipp i fylla

• Liker 3
Skrevet

Hva er digital utroskap?

Anonymkode: 64e79...0b2

• Liker 2
Skrevet

Det er bare å forlate ham. Bli igjen pga. barnet er ikke noe godt for dere eller barnet. Han kommer dessuten til å være utro enda en gang.

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er da de største BS jeg har hørt i hele dag. Et foster blir ikke skadet av sex og det er pga infeksjonsfare rett etter fødsel at det anbefales å vente minst 6 uker med vaginalt samleie.

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvordan jeg, for meg selv, kan godta at dette har skjedd

Skjønner ikke hvorfor du skal godta det. Det han har gjort, er jo tydeligvis ikke noe en-gangs-hendelse.

Man skal da ikke holde sammen pga barna til en hver pris. Du har visst om dette i et halv år, og du grøsser ved tanken på å være nær han. Du har sikkert ikke tilitt eller noe til han heller. Da spør jeg: Hva har han gjort for å prøve å ordne opp i dette? Det er ikke du som skal jobbe her, det er han. Det er han som har begått grovt tillittsbrudd. Det er han som har ødelagt. HAN skal fikse! Han skal ØNSKE å fikse ikke minst.

Terapi!

Anonymkode: cc81e...da8

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingenting som heter en glipp i fylla

Det jeg mente var at hvis man fikk et innfall i fylla og angret som en hund på det etterpå, kan det lettere tilgis enn systematisk utroskap mens dama er gravid. Er det systematisk og oppsøkende utroskap, så har man planlagt det og ønsket det. 

• Liker 5
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan skade barnet ved å ha sex under graviditet

Bare tull.

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er digital utroskap?

Anonymkode: 64e79...0b2

Skal vi se... Sexmeldinger og chat, telefonsex, utveksling av nakenbilder, sex på kamera. Masse greier.

• Liker 1
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg mente var at hvis man fikk et innfall i fylla og angret som en hund på det etterpå, kan det lettere tilgis enn systematisk utroskap mens dama er gravid. Er det systematisk og oppsøkende utroskap, så har man planlagt det og ønsket det. 

Jeg syns begge er like ille. 

Skrevet

Jeg hadde ikke tilgitt, jeg hadde gått, uansett hva. Han kommer til å gjøre det igjen og han er ikke lei seg for det han gjorde, han er lei seg fordi han ble tatt. Han hadde fortsatt i det uendelige om han ikke hadde blitt tatt. Jeg hadde aldri tilgitt utroskap, aldri, jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at det går ikke. Dessuten har jeg mye selvrespekt, og det er et hån mot meg selv å fortsette med noen som har bedratt meg på en forferdelig måte. 

Det finnes menn der ute som ikke vil gjøre dette. Finn de. 

Anonymkode: 4a535...90d

• Liker 4
Skrevet

Det står "digital utroskap". Betyr det at han aldri møtte dama?

Anonymkode: be971...3d0

Skrevet

En ting er å være utro, en annen ting er å være utro når man venter små barn sammen. Det å igjen tillate seg å være utro etter at barne har kommet til verden er for meg ei gåte. 

Hvor faen er greia med denne ''mannen''? 

Når dama mi var gravid så viet jeg all oppmerksomhet mot henne og når barnet var kommet til verden så var familien fokuset. 

Dump den jævla taperen... sorry as! Bli ferdig med han!

Anonymkode: 41f68...859

• Liker 3
Skrevet

og btw! Utroskap er utroskap. Enten det skjer i fylla eller ikke. 

Anonymkode: 41f68...859

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...