AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #1 Skrevet 17. september 2020 Hadde Før-barnsutgaven av deg selv likt mammautgaven av deg selv? Anonymkode: bd5db...850 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #2 Skrevet 17. september 2020 Jeg er mer glad og har en større mening med livet. Anonymkode: 1ed7d...230 5
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #3 Skrevet 17. september 2020 Jeg er akkurat den samme. Samme humor, samme humør, samme klær, samme smak, osv. Bare mye mer sliten 😅 Anonymkode: ba65b...316
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #4 Skrevet 17. september 2020 Det vi opplever endrer oss, så ja, jeg er eldre, har mer erfaring og har andre roller i livet jeg fyller. Men jeg har ikke endret personlighet nei. Der er jeg den samme. Anonymkode: f20a0...de9 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #5 Skrevet 17. september 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er akkurat den samme. Samme humor, samme humør, samme klær, samme smak, osv. Bare mye mer sliten 😅 Anonymkode: ba65b...316 Jeg føler det samme, men jeg er mer emosjonell og følsom i tillegg. Jeg var veldig emosjonell og følsom før også, men nå er jeg ganske ekstrem Og jeg føler jeg har fått en ny måte å sette meg inn i andres sted, selv om jeg har vært god på det før også. Men nå spesielt i tragedier som omhandler barn, det er noe jeg har et annet syn på nå fordi jeg nå forstår hvordan det kan føles å miste barna sine. Så jeg føler at jeg er 98% den samme, bare mer emosjonell og litt mer utviklet empati. og 1000% mer sliten og trøtt. Tror jeg. Anonymkode: 8bf9f...90e 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #6 Skrevet 17. september 2020 Jeg tåler ikke å se barn lide, blir helt fysisk uvel av det. Før var jeg mer sånn "uffda, det var jo leit", men hadde null problemer med å fortsette å kose meg med tacoen min og ofret det ikke en tanke når innslaget på nyhetene var over. Jeg har også fått mer forståelse og tålmodighet med andres barn. Før var jeg en sånn som ble irriterte når foreldrene "lot" ungene skrike i butikken og sånn.. Jeg har lært ett og annet, ja.. Men ellers er jeg den samme. Bare slitnere, og det merkes jo med at humøret ikke er like bra. Er mer irritabel og emosjonell, men det er nok søvnmangel, og ikke personlighetsforandring. Anonymkode: 4a59e...d51 3
Mango Skrevet 17. september 2020 #7 Skrevet 17. september 2020 Er den samme på en måte, men altfor sliten til å være den jeg er. Så nei, meg før barn ville ikke likt den jeg er nå. 2
Arkana Skrevet 17. september 2020 #8 Skrevet 17. september 2020 Jeg har jo de samme verdiene og interessene, jeg har ikke endret personlighet. Det som har forandret seg er hva jeg synes er viktig i livet, hva jeg prioriterer, at jeg har blitt mer tålmodig og selvsagt at jeg har fått mer erfaring. Jeg er den jeg alltid har vært, bare i en litt forbedret utgave. 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #9 Skrevet 17. september 2020 Har for det meste samme personlighet som før! Litt mer sliten da. Som noen andre skrev over blir jeg fysisk uvel når jeg ser barn lide, jeg reagerte ikke så sterkt på det før (synes fortsatt det var trist osv.). Husker forøvrig at min egen mor nevnte at det samme skjedde med henne etter hun fikk barn. Anonymkode: b18a6...b39 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #10 Skrevet 17. september 2020 Mannen min sier at jeg har endret meg, heldigvis ikke til det verre (ikke som han tør si i hvert fall). Jeg er nok litt mer lettrørt enn jeg var, det ble jeg i første svangerskap og det har ikke gått over. Jeg trenger helt klart mindre søvn, for jeg får mindre, og jeg har det helt greit med det. Og jeg har kanskje litt mer energi enn jeg hadde. Jeg er sliten, men ikke så sliten som jeg skulle tro jeg ble av betydelig mindre egentid og til tider smått med søvn. Jeg nyter kanskje livet litt mer enn før. Både fine øyeblikk og gode stunder med barna, men også f.eks. den varme, velduftende teen som jeg plutselig rekker å drikke i ro og fred eller en lang dusj uten at noen roper mammaaaaa utenfor døra. Anonymkode: 1653a...60b 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #11 Skrevet 17. september 2020 Jeg har endret meg. Jeg er mye tryggere på meg selv. Og det syns. Anonymkode: 020aa...19f 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #12 Skrevet 17. september 2020 Endret meg, føler jeg endelig kjenner meg selv. Er tryggere, og tar meg ikke så lett nær av ting feks . Liker nåværende utgave av meg mye bedre. Er mer ydmyk. Anonymkode: 53be4...feb 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #13 Skrevet 17. september 2020 Er blitt mer følsom og har mer empati. Det var som om noe inni meg ble åpnet opp, da jeg fikk barn. Jeg har samme interesser og prioriterer venner og kjæreste like mye som før jeg fikk barn, men jeg er flinkere til å planlegge. Jeg setter og mer pris på livet. Anonymkode: e1f00...429
Valyria83 Skrevet 17. september 2020 #14 Skrevet 17. september 2020 Vil påstå at jeg har endret meg litt. Mye av de samme interessene har jeg fremdeles. Men har blitt mye mer tålmodig nå enn før. Blitt mer følsom og har mer empati. Klarer ikke å se på barn som lider i tv programmer eller på nyhetene. Får helt vondt i sjelen.
youcancallmejune Skrevet 17. september 2020 #15 Skrevet 17. september 2020 Jeg har forandret meg, ja. Interesser, humor og slike ting er akkurat som før, men jeg har blitt mye mindre selvsentrert enn jeg var før barna kom. Jeg har blitt mer strukturert, tålmodig, utholdende, omsorgsfull og overbærende og føler en indre ro som er veldig behagelig. Jeg liker meg selv mye bedre nå, men hvis jeg hadde fått et glimt inn i framtiden da jeg var 23 hadde jeg nok syntes at både jeg og livet mitt nå virket kjedelig. Da var jeg opptatt av å være original og kul, men slikt betyr ingenting for meg lenger.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #16 Skrevet 17. september 2020 Fikk mye mer selvtillit! 'Kontakt meg hvis du skal ha fikset opp i noe', liksom! Fått et helt annet syn på spontanabort/missed abort (hvorfor har vi ikke engang et norsk ord på MA!!?). Det er jævla traumatisk, og ikke noe pytt-pytt. Anonymkode: 245d6...333 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #17 Skrevet 17. september 2020 Jeg er blitt flinkere til å si min mening og stå på mitt. Er også blitt mer utadvendt, før var jeg veldig sjenert. Og så er jeg blitt mer fortrolig og fornøyd med kroppen min. Men personligheten min er ellers den samme 😊 Anonymkode: 2c1e7...6d1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #18 Skrevet 17. september 2020 Er konstant sliten, ingen tid til meg selv og er ikke like glad (er for sliten). Gjør alt for barna, aktiviteter, kreativitet. Er mer stille ( orker ikke , har mer en nok med familien ) Anonymkode: d50c9...fd8 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #19 Skrevet 17. september 2020 Jeg har nok endret meg litt😁 Nå kan jeg sitte å lese om barns utvikling, oppdragelse, familiedrama, og synes det er ganske spennende å lese😂😂 Bruker tid på å lese best-i-test osv om jeg skal kjøpe bilstol, regntøy etc! Har ellers blitt mer tolvmodig, også mer tolvmodig overfor andre barn og ser at verden er ikke sort/hvitt. Ellers mer emosjonell...blir lettere rørt😁 Tror den gamle utgaven av meg selv på mange måter hadde vært imponert over den mammaen jeg kan vise at jeg er etter jeg fikk barn! Anonymkode: c00dc...262
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #20 Skrevet 17. september 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde Før-barnsutgaven av deg selv likt mammautgaven av deg selv? Anonymkode: bd5db...850 Jaja, hadde likt meg selv godt, men ledd litt. For jeg gjør ting jeg aldri trodde jeg skulle gjøre. Samsov, ammet dritlenge, prioriterer bare å kjøpe klær til barnet.. Jeg har også blitt veldig følsom overfor barn, og liker dem faktisk. Ting jeg synes var irriterende før, er ikke irriterende nå. Anonymkode: 77395...edf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå