AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #1 Skrevet 17. september 2020 Vi har hatt barnet bært i to ulike barnehager nå. Begge steder har jeg opplevd at de ansatte som jobber med barna har vært svært negative og lite medgjørlige. Heldigvis har styrer og ledelse vært på vårt lag hver gang Våre henvendelser har vært tilknyttet helt essensielle ting, vi er langt i fra kravstore. Den første barnehagen hadde veldig mye imot matpakkene til vårt barn og regelrett nektet å hjelpe barnet med å spise, dette skulle han greie selv (17 måneder). Vi tok dette opp med styrer og problemet løste seg over natta Det samme gjaldt soverutiner i samme barnehage, de lot barnet ligge å sove i 3-4 timer slik at det ødela døgnrytmen, sa ifra til styrer igjen og plutselig gikk det an å vekke han etter 1 time. Dette var de ekstremt negative til før, nektet å gjøre det. I samme barnehage pleide de ansatte å stå sammen i klynger og prate mens barna lekte ute. Selvsagt med ryggen til barna, her måtte jeg alliere meg med mamma som bor like ved for bevis, deretter sa vi ifra til styrer, samtidig som jeg engasjerte foreldrekontakten. Vi fikk slutt på dette også, det tok dog litt tid. I vår andre barnehage har vi opplevd at de lar sønnen vår springe rundt i skittent tøy, til tross for masse skiftetøy i kurven. Vi tok opp dette med den ansatte som jobbet med vår sønn og hun himlet med øynene og sa at det hadde de ikke tid til. Jeg tok opp dette med styrer og vipps så hadde de tid til å skifte likevel 😅 Hva er greia? Er barnehageansatte late og må «piskes» litt av ledelsen for å gjøre en god jobb? For det er opplevelsen jeg sitter igjen med. Hvor er profesjonaliteten deres? Yrkesstoltheten? Anonymkode: 1facc...a2b 13
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 17. september 2020 Prøv å jobb i en barnehage selv, Anonymkode: f178a...dd5 77
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 17. september 2020 Styrer synes nok det er like teit som de ansatte. Men den må bare si ifra. Hvis du tror styrer «pisker» dem så tar du feil. Og du blir 100% ansett som en slitsom forelder, og styrer sier nok at de bare skal gjøre de så de slipper med mas. Dette vet jeg fordi jeg er bhg ansatt. ja barns klær blir skittene i barnehagen. Alle klær blir det. Hvis de skulle skifte klær på alle barna hver gang de ble skitne ville de holdt på med det hele dagen! Og hvis alle barna hadde hatt med vanskelige matpakker som deg, hvordan skulle de matet alle sammen? slutt å tenk meg meg meg og mitt barn. De har mange andre å passe på! Anonymkode: 63d37...d4f 113
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 17. september 2020 Skitten? men man må jo ikke skifte med en gang om man blir skitten vel? Hva om barnet blir skitten igjen og igjen, som gjerne barn blir... Tenker det også er lurt å sende med barnet mat de kan spise litt selv når de når den alderen... Sovingen er jeg enig med deg, så sant det ikke er uholdbart for barnet... De vil vel unngå bråk og dermed gjør som du ønsker til slutt, men du må jo huske på at ditt barn er ikke det eneste barnet i Bhg. Anonymkode: b898f...245 51
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #5 Skrevet 17. september 2020 Jeg tror kanskje du er kravstor, jeg. Du sier du ikke er det, og du nevner ikke veldig urimelige eksempler, men jeg tror du har en helt egen oppfatning av situasjonen enn hva som er normalt. Anonymkode: a99fe...104 38
Gjest Kvinne487 Skrevet 17. september 2020 #6 Skrevet 17. september 2020 Tenk om 15 barn skulle hatt med mat de ikke klarer å spise på egenhånd? Hvor mange armer tror du egentlig barnehageansatte har? Og om vi skulle skiftet på alle barna hver gang de søler litt på seg hadde vi ikke gjort annet. Du er kravstor og ser kun deg og ditt barn. Det er typisk for de vanskelige foreldrene man gleder seg å bli kvitt 🤔
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #7 Skrevet 17. september 2020 Jeg syns du høres veldig kravstor ut. Helt greit at man skal vekke et barn tidligere så det får sove om natten, men når det gjelder matpakke så må du sende med mat en på 17 mnd i hovedsak kan få i seg ved egen hjelp (eller kanskje du er den samme som sendte med suppe på termos o.l. ?). Barn blir skitne i bhg, så lenge de ikke er våt og kald så gjør det da ingenting. En genser med sand, litt leverpostei og vannmaling på kan du vaske hjemme, de ansatte kan ikke skifte klær på en haug med unger hver kan det kommer en flekk på et plagg. Jeg tenker som en over, styrer har sagt i fra mens alle har himlet med øynene, og så har de gjort det bare for å stoppe maset ditt. Anonymkode: 6d062...714 47
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #8 Skrevet 17. september 2020 Og barnet feks er ute eller om de snart skal spise så er det naturlig å ikke skifte ned en gang da det raskt kan bli mer skit. En syltetøyflekk er ikke farlig, mens stivnet avføring i bleien er noe annet. De ansatte har mye å gjøre. Hva med å samarbeide? Spør hvorfor de tror barnet ikke spiser selv. Kanskje de da svarer at barnet klarer ikke spise yoghurt med skje selv. Løsning? Send med skiver med pålegg som sitter på. Eller kanskje de synes barnet er litt tregere i utvikling? Sovingen er greit nok. Men hvordan vet du at barnet sover så lenge? Lederen vet nok de har det travelt og møter på mange ulike krav fra foreldre. De gir nok beskjed, men er nok ikke alt for sjefete og nedlatende mot de ansatte. De vet hvordan stå er og forsøker gjøre det beste. Husk at de ansatte er en arbeidstaker akkurat som deg, hadde du likt å bli pisket rundt? Anonymkode: a6286...739 7
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #9 Skrevet 17. september 2020 Mener du seriøst at du tenker at en på 17 mnd ikke klarer å spise noe selv, at samme unge bare skal få sove 1 time i barnehagen og aldri være skitten? Det har ingenting med latskap å gjøre. En på 17 mnd blir sliten av å være i barnehagen. Hvis du leser litt om søvn hos småbarn og hjerneforskning, vil du kunne se viktigheten av nøk søvn for barnets utvikling. Møkkete blir de også. Skulle min bli skiftet på hver gang det kom en flekk, måtte det 4-5 skift til pr dag. Og at du løper til styrer og klager hver gang de ikke etterkommer ditt minste lille vink, som de kanskje til og med er skadelig for barnet, ja det sier mye om deg. Ingen jeg kjenner som jobber i bhg er late, de jobber livet av seg hver dag for å gi barna det beste grunnlaget til tross for foreldre som deg. Anonymkode: fe957...bae 41
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #10 Skrevet 17. september 2020 Jeg er enig i at du nok er mye mer kravstor enn du tror selv. Send med mat som barnet klarer å spise. Selvsagt må de få hjelp til å skru av korken på yoghurtposen eller å pakke ut maten, men tomatsuppen i termos kan dere spise hjemme. Det er mange barn som spiser samtidig, og hvis alle skal bli matet så går det ikke opp! Det beste jeg vet er å få tilbake skittene barn! Skittene barn er barn som har kost seg, rullet i gresset, griset med maling og utfoldet seg i sandkassa! Søvn derimot må dere kunne ha en god dialog på. Ikke krav, men dialog! Nok søvn til at barnet er opplagt og med resten av barnehage dagen, men ikke så mye/sent at det er umulig å legge. Her må man jo bare snakke sammen, og begge parter må være åpne for den andres observasjoner. Anonymkode: 57651...1c9 18
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #11 Skrevet 17. september 2020 Om dette er sant, og uten overdrivelse, så tror jeg bare du har vært uheldig med de 2 barnehagene du har kjennskap til. Jeg har jobbet i uttalige barnehager gjennom bemanningsbyrå, og dette er ikke normen i noen av dem. Feil skjer av og til, men ingen barnehager nekter å la barna få hjelp når de trenger det, lar de sove 3 ganger sin sovetid eller står med ryggen til i utetiden uten å få med seg hva som skjer. Det er en sikkerhetsrisiko, og er det noe barnehageansatte tar på alvor er det sikkerhet bl.a. Men hvorfor får jeg følelsen av at denne tråden er opprettet bare for å skape kvalme? Anonymkode: 9909e...c4e 16
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #12 Skrevet 17. september 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har hatt barnet bært i to ulike barnehager nå. Begge steder har jeg opplevd at de ansatte som jobber med barna har vært svært negative og lite medgjørlige. Heldigvis har styrer og ledelse vært på vårt lag hver gang Våre henvendelser har vært tilknyttet helt essensielle ting, vi er langt i fra kravstore. Den første barnehagen hadde veldig mye imot matpakkene til vårt barn og regelrett nektet å hjelpe barnet med å spise, dette skulle han greie selv (17 måneder). Vi tok dette opp med styrer og problemet løste seg over natta Det samme gjaldt soverutiner i samme barnehage, de lot barnet ligge å sove i 3-4 timer slik at det ødela døgnrytmen, sa ifra til styrer igjen og plutselig gikk det an å vekke han etter 1 time. Dette var de ekstremt negative til før, nektet å gjøre det. I samme barnehage pleide de ansatte å stå sammen i klynger og prate mens barna lekte ute. Selvsagt med ryggen til barna, her måtte jeg alliere meg med mamma som bor like ved for bevis, deretter sa vi ifra til styrer, samtidig som jeg engasjerte foreldrekontakten. Vi fikk slutt på dette også, det tok dog litt tid. I vår andre barnehage har vi opplevd at de lar sønnen vår springe rundt i skittent tøy, til tross for masse skiftetøy i kurven. Vi tok opp dette med den ansatte som jobbet med vår sønn og hun himlet med øynene og sa at det hadde de ikke tid til. Jeg tok opp dette med styrer og vipps så hadde de tid til å skifte likevel 😅 Hva er greia? Er barnehageansatte late og må «piskes» litt av ledelsen for å gjøre en god jobb? For det er opplevelsen jeg sitter igjen med. Hvor er profesjonaliteten deres? Yrkesstoltheten? Anonymkode: 1facc...a2b Så fordi du har erfaring med to barnehager, så mener du at samtlige i en yrkesgruppe er late mennesker? Høres logisk ut.. Jeg har vært borti et par late, giddalause butikkmedarbeidere.. ergo, alle må da være slik! Jeg har også vært borti et par sykepleiere som virket til å gi fullstendig faen i at det satt et menneske der som trengte trøst og omsorg, ikke kjeft! Ergo, alle må være sånn! Anonymkode: 3acf4...83e 15
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #13 Skrevet 17. september 2020 Mitt inntrykk er ikke at bhg ansatte er late. Jeg har utsikt rett til 2 bhg, og ser rett på uteområdene deres. De voksne står ikke å skravler, de observerer barna, leker med barna eller går å bærer på 2 ettåringer som trenger kos eller trøst. Når jeg henter barnet mitt i bhg sitter de ansatte alltid på gulvet og er engasjerte i det barna driver med eller hopper og danser sammen med de hvis de hører på musikk. Jeg hadde blitt totalt utslitt av å ha 15 småbarn rundt meg 7,5 timer hver dag! Anonymkode: ddcc2...17d 25
Huffda Skrevet 17. september 2020 #14 Skrevet 17. september 2020 (endret) 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har hatt barnet bært i to ulike barnehager nå. Begge steder har jeg opplevd at de ansatte som jobber med barna har vært svært negative og lite medgjørlige. Heldigvis har styrer og ledelse vært på vårt lag hver gang Våre henvendelser har vært tilknyttet helt essensielle ting, vi er langt i fra kravstore. Den første barnehagen hadde veldig mye imot matpakkene til vårt barn og regelrett nektet å hjelpe barnet med å spise, dette skulle han greie selv (17 måneder). Vi tok dette opp med styrer og problemet løste seg over natta Det samme gjaldt soverutiner i samme barnehage, de lot barnet ligge å sove i 3-4 timer slik at det ødela døgnrytmen, sa ifra til styrer igjen og plutselig gikk det an å vekke han etter 1 time. Dette var de ekstremt negative til før, nektet å gjøre det. I samme barnehage pleide de ansatte å stå sammen i klynger og prate mens barna lekte ute. Selvsagt med ryggen til barna, her måtte jeg alliere meg med mamma som bor like ved for bevis, deretter sa vi ifra til styrer, samtidig som jeg engasjerte foreldrekontakten. Vi fikk slutt på dette også, det tok dog litt tid. I vår andre barnehage har vi opplevd at de lar sønnen vår springe rundt i skittent tøy, til tross for masse skiftetøy i kurven. Vi tok opp dette med den ansatte som jobbet med vår sønn og hun himlet med øynene og sa at det hadde de ikke tid til. Jeg tok opp dette med styrer og vipps så hadde de tid til å skifte likevel 😅 Hva er greia? Er barnehageansatte late og må «piskes» litt av ledelsen for å gjøre en god jobb? For det er opplevelsen jeg sitter igjen med. Hvor er profesjonaliteten deres? Yrkesstoltheten? Anonymkode: 1facc...a2b Har du noensinne jobbet i en barnehage? Du er langt ute på jordet med å kalle de late, eller at de må piskes. En vanlig barnehageansatt har knapt tid til å tisse selv i løpet av dagen. Et barn på 17mnd skal selvsagt spise maten sin selv. Litt hjelp til å åpne matpakke etc ja, men spise selv. Grunnen til at du opplever det her, er fordi du har en holdning til at de ansatte er late i utgangspunktet. Du er også en slik marerittforelder som klaget på absolutt alt med sur undertone og løper til ledelsen med en gang noe ikke tilfredsstiller deg. Forventningene dine er skyhøye. Holdningen din er både nedlatende og frekk. Ton deg ned. Endret 17. september 2020 av Huffda 27
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #15 Skrevet 17. september 2020 Du må være alle barnehagers skrekk ! Ellers troller du ! Vedder på de ler godt av deg. Prøv en dag i barnehagen du. Tviler på at du hadde klart det Anonymkode: 46a24...264 17
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #16 Skrevet 17. september 2020 Du kan ikke forvente at et barn på 17 mnd skal mates. Litt hjelp selvsagt, men tenk om alle barna på avdelingen måtte mates? Nå vet jeg ikke hva du sender med barnet i matpakken, men noe her skriver suppe. Hva er det i disse matpakkene? Når det gjelder søvn så er jeg enig i at å la barnet sove i 3-4 timer er uhørt. 1 time høres kanskje litt lite ut, men her kjenner dere foreldre barnet best. Så lenge klærne er forholdsvis tørre, og barnet er kledd på rett i forhold til temperatur synes jeg du skal roe ned å klge på flekkete klær. Barnet tar på ingen måte skade av å løpe rundt med litt matrester el på genseren. Jeg ville aldri ha klaget på dette, rene klær kan man skifte til når man kommer hjem. Anonymkode: 5ff56...617 12
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #17 Skrevet 17. september 2020 53 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er greia? Er barnehageansatte late og må «piskes» litt av ledelsen for å gjøre en god jobb? For det er opplevelsen jeg sitter igjen med. Hvor er profesjonaliteten deres? Yrkesstoltheten? Anonymkode: 1facc...a2b Det jeg sitter igjen med, etter å ha lest ditt innlegg, er at du høres veldig kravstor ut. I tillegg så virker det som at du ser ned på de som jobber i barnehage, muligens fordi at de ikke lever opp til din standard. Høres veldig "high maintenance" ut. Anonymkode: 4bf4c...421 14
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #18 Skrevet 17. september 2020 Ja ts?? Ble ganske stille fra deg nå. Har du forstått at du tar feil i denne situasjonen? Hva med å vise litt respekt for de ansatte? Anonymkode: 63d37...d4f 9
Gjest Trynefaktor Skrevet 17. september 2020 #19 Skrevet 17. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi har hatt barnet bært i to ulike barnehager nå. Begge steder har jeg opplevd at de ansatte som jobber med barna har vært svært negative og lite medgjørlige. Heldigvis har styrer og ledelse vært på vårt lag hver gang Våre henvendelser har vært tilknyttet helt essensielle ting, vi er langt i fra kravstore. Den første barnehagen hadde veldig mye imot matpakkene til vårt barn og regelrett nektet å hjelpe barnet med å spise, dette skulle han greie selv (17 måneder). Vi tok dette opp med styrer og problemet løste seg over natta Det samme gjaldt soverutiner i samme barnehage, de lot barnet ligge å sove i 3-4 timer slik at det ødela døgnrytmen, sa ifra til styrer igjen og plutselig gikk det an å vekke han etter 1 time. Dette var de ekstremt negative til før, nektet å gjøre det. I samme barnehage pleide de ansatte å stå sammen i klynger og prate mens barna lekte ute. Selvsagt med ryggen til barna, her måtte jeg alliere meg med mamma som bor like ved for bevis, deretter sa vi ifra til styrer, samtidig som jeg engasjerte foreldrekontakten. Vi fikk slutt på dette også, det tok dog litt tid. I vår andre barnehage har vi opplevd at de lar sønnen vår springe rundt i skittent tøy, til tross for masse skiftetøy i kurven. Vi tok opp dette med den ansatte som jobbet med vår sønn og hun himlet med øynene og sa at det hadde de ikke tid til. Jeg tok opp dette med styrer og vipps så hadde de tid til å skifte likevel 😅 Hva er greia? Er barnehageansatte late og må «piskes» litt av ledelsen for å gjøre en god jobb? For det er opplevelsen jeg sitter igjen med. Hvor er profesjonaliteten deres? Yrkesstoltheten? Anonymkode: 1facc...a2b Etter alle trådene her tidligere i vår skulle man tro det ut fra hva folk skrev her. Men å ta KG som en faktaside hadde jeg voktet meg litt for. Jeg har jobbet i barnehage i 17 år nå, og lat vil jeg ikke si hverken kollegaer eller jeg er. At vi må «piskes» av ledelsen orker jeg ikke å kommentere en gang. Du ønsker vel å kaste en brannfakkel her. Sløve ansatte finnes det vel i enhver jobb, ikke bare i en barnehage.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #20 Skrevet 17. september 2020 Er det noe som i alle fall er klart for meg som mor til flere barn så er det at barnehageansatte IKKE er late. Bemanningsnormen er en vits. Det er fullt bemannet kun i kjernetiden og undersøkelser har vist at et skremmende stort antall barnehager ikke følger normen en gang og har for få ansatte i forhold til antall barn. 15-20 barn skal ha opptil flere måltider per dag, klesskift, bleieskift, ut og leke og inn igjen, noen skal sove, ut og leke igjen, de skal aktiviseres og ha pedagogisk innhold, de skal ha trøst og prat, det skal ryddes og vaskes etter måltider og lek, det skal leses og koses. Legg til kravstore mødre som nærmest kommer med lister om hvordan det skal soves, hva som kan spises, hva slags klær barnet skal ha på og så videre og så videre. Du er åpenbart misfornøyd med barnehagen din. Da foreslår jeg at du enten tar det opp med din barnehage eller bytter barnehage framfor å skrive et surt innlegg hvor du tror at din erfaring fra 2 av landets over 5700 barnehager sier noe som helst om hvordan alle barnehager er. Anonymkode: bca4e...32f 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå