Gå til innhold

Bompenger-satser bør økes!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er klart de bør økes!

De som bor i/utenfor byene bør faktisk betale en del når de skal kjøre inn og ut av byen, på samme måte som vi fergeavhengige som må betale det mangedobbelte faktisk! Vi i distriktene blir ribbet mens dere klager for et par tiere!! Oi-oi-oi, sann!

Anonymkode: c0b4f...b9f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

De som bor i/utenfor byene bør faktisk betale en del når de skal kjøre inn og ut av byen, på samme måte som vi fergeavhengige som må betale det mangedobbelte faktisk! Vi i distriktene blir ribbet mens dere klager for et par tiere!! Oi-oi-oi, sann!

Vel hvis du virkelig vil ha det rettferdig vil fort innse at disse prisene på dagens ferger er subsidert. Hadde de hatt den faktiske prisen på fergene hadde du vært blakk for lengst.

Så til det andre, det er mange som faktisk ikke skal til byene det er bom på, de skal ofte videre, men det finnes ikke andre veier så da blir man tvunget inn til byene. 

Jeg har egentlig ikke noe i mot bompenger så fremt det faktisk går til å veien man kjører på, det gjør det ikke i dagens samfunn. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Regner med at du også betaler rundt 250-400 kroner for parkering for noen få timer.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke enig.

Jeg ta Oslo som er eksempel siden det er Oslo jeg kjenner.
Mange flytter ut når de får barn siden boligprisene i Oslo er sinnsyke, og de færreste har råd til et soverom til hver an barna.
Ja, jeg vet at gjennomsnitt lønnen i Oslo er langt høyere enn i resten av landet, men det kommer av at en veldig stor andel av de rike i Norge bor i Oslo og trekker den opp, folk flest han normale lønninger.
Når vi kjører inn til jobb må vi gjennom 3 bomringer, og 2 hjem igjen, det blir en del.
I tillegg er det parkeringen som koster litt.

Tar vi bilen bruker vi ca 30 minutter hver vei mellom hjemmet og jobben, tar vi kollektivt vil vi bruke over 1 time og da vil vi få problemer med henting/levering i barnehage og SFO.

Til vanlig er også kapasiteten på kollektivt også sprengt så ikke bestandig man kommer med og noen ganger bare må vente på neste (som gir enda større problemer med henting), og man må stå hele veien.
Nå i disse korona tider oppfordres man også til å ikke ta kollektivt dersom man har mulighet til å kjøre slik at de som må kjøre kollektivt kan gjøre det tryggest mulig. 

Akkurat nå i disse korona tider mener jeg derfor at bompengene skal fjernes, og offentlige parkeringsplasser skal substitueres på lik linje med fergene.

Anonymkode: db02e...a5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...