AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #1 Skrevet 17. september 2020 Jeg skal bytte ut panelovnene mine siden de er dårlige. Vurderer sånne med wifi istedet, f.eks den her: https://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/oppvarming/panelovn/CP04WIFIWH/adax-clea-panelovn-m-wifi-h-04-hvit Det ser ut i følge linken at det skal være enkelt å montere, men jeg fins ikke handy. Jeg har også noen ledninger som henger og slenger fra den gamle varmeovnen, kan jeg spørre en elektriker om å fikse det her? Eller bruke Mitt Anbud? Noen som har installert denne type varmeovn hjemme? Anonymkode: 85a5b...692
newman01 Skrevet 17. september 2020 #2 Skrevet 17. september 2020 Den Adax-panelovnen kommer med standard støpsel ferdig montert. Så du må bare ha en stikkontakt i nærheten av der du planlegger å ha ovnen. Om du har løse ledninger som stikker ut av veggen må du ringe elektriker for å fikse det. 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #3 Skrevet 17. september 2020 En panelovn behøver ingen montering av den typen du tydeligvis tror den krever. Alt du behøver å gjøre er å henge den opp på veggen (altså skru i 4 skruer) og stikke støpselet inn i stikkontakten. Anonymkode: 64f71...f7b 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #4 Skrevet 17. september 2020 Om du først skal ha elektriker inn for å fjerne løse kabler,kan du også få hengt opp ovnen. Det går nok innenfor den timen du betaler for uansett. Bare vær klar over at noen elektrikere helst leverer det de skal montere selv. De kan ikke gi deg garanti på ovnen,kun på opphenget når du har kjøpt selv. Anonymkode: 90be5...068
Drizzt Skrevet 17. september 2020 #5 Skrevet 17. september 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: En panelovn behøver ingen montering av den typen du tydeligvis tror den krever. Alt du behøver å gjøre er å henge den opp på veggen (altså skru i 4 skruer) og stikke støpselet inn i stikkontakten. Anonymkode: 64f71...f7b Jepp. Jeg har gjort det med alle panelovner hjemme da vi fornyet dem for noen år siden Veldig enkelt, TS.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #6 Skrevet 17. september 2020 Har du drill og evne til å skjønne/lære deg hva slags skruer som skal til for å henge noe på veggen? Hvis ja, fikser du dette enkelt selv. Hvis nei, skaff/lær deg det. Dette vil jo gjelde ovner, bilder, lamper, hyller - ja alt du vil henge opp eller feste på veggen. Hvis det også bare er en løs ledning som du vil ha festet langs listen (og ikke noe elektrisk som må fikses), så skaffer du deg hammer og sånne plastikkdingser samtidig. Dette er såre enkelt, du må bare prøve og lære 😉 Anonymkode: ba92b...524
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå