Gå til innhold

Alle har det sånn som de vil ha det, bortsett fra meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg så fryktelig mislykka. "Alle" har det sånn som jeg vil ha det. Jeg ønsker meg en god jobb jeg trives i og med en god lønn (for meg over 500 000). Det jeg har er en jobb jeg ikke trives i og ikke ønsker å være i. Har søkt jobber i ett par år og får ikke annet. Tok derfor en vgs utdannelse ved siden av og håper å få jobb som det. Kan ikke vite om jeg vil trives i den jobben heller, da jeg aldri har forsøkt. Søker jobber og håper jeg snart får napp. Lønnen vil gå drastisk ned, men håper trivsel vil veie opp mot lønningen. For meg virker det likevel som alle er så vellykket. Snakkes om karriere hvor man klatrer oppover, får god lønn og ELSKER jobben sin. Altså, et drømmescenario jeg aldri vil tro jeg kommer til. Har dere alle det som dere ønsker? Er det kun meg som har valgt og gjort feil?

Anonymkode: d6c30...170

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De færreste har alt sånn som de vil ha det.

Anonymkode: 5a85f...ee6

• Liker 3
Skrevet

Jeg har det heller ikke som jeg ønsker. 

Anonymkode: 55e68...d66

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De færreste har alt sånn som de vil ha det.

Det blir jo sagt, men kjenner ingen av disse menneskene som ikke er fornøyde.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir jo sagt, men kjenner ingen av disse menneskene som ikke er fornøyde.

Vi kan bli kjent. Hei, mitt navn er... 

Nei, du vil ikke kjenne meg. Jeg har veldig lite av sånn som jeg vil ha det, og prøver ikke engang. Det gjør du.

Skrevet

Jeg har jobbet hardt for å komme dit jeg er i dag. Stod på gjennom hele U.skolen, VGS, Bachelor og Master for å få de beste karakterene. Har måttet offre mye for det. Nå har jeg en relevant og godt betalt jobb, men vurderer et skikkelig karriereskifte. Har heldigvis såpass høy utdannelse at dette er mulig uten for mye etterstudier. Da kommer jeg til å gå ned en god del i lønn, men hverdagene vil bli utrolig mye bedre og lysbetonte så da tenker jeg det er verdt det :) Men som andre har svart her; nei, omtrent ingen har det 100% slik de vil, men noen er flinkere til å sette pris på det de har enn andre.

Anonymkode: 6fca6...aed

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler meg så fryktelig mislykka. "Alle" har det sånn som jeg vil ha det. Jeg ønsker meg en god jobb jeg trives i og med en god lønn (for meg over 500 000). Det jeg har er en jobb jeg ikke trives i og ikke ønsker å være i. Har søkt jobber i ett par år og får ikke annet. Tok derfor en vgs utdannelse ved siden av og håper å få jobb som det. Kan ikke vite om jeg vil trives i den jobben heller, da jeg aldri har forsøkt. Søker jobber og håper jeg snart får napp. Lønnen vil gå drastisk ned, men håper trivsel vil veie opp mot lønningen. For meg virker det likevel som alle er så vellykket. Snakkes om karriere hvor man klatrer oppover, får god lønn og ELSKER jobben sin. Altså, et drømmescenario jeg aldri vil tro jeg kommer til. Har dere alle det som dere ønsker? Er det kun meg som har valgt og gjort feil?

Hva slags utdanning har du da?

Jeg kjenner flere som ikke har det som de ønsker å ha det. Smarte, oppegående folk som sitter i kassa på Rema, eller har korte vikariat her og der i en alder av 40. Jeg er den eneste i venneflokken som faktisk har god utdannelse og god lønn.

Anonymkode: 00445...832

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke føl deg mislykket! Du har fullført en utdanning, og er på vei mot noe der du har mulighet til å trives bedre! Gi det litt tid, kanskje du virkelig kommer til å like jobben, eller kanskje du velger videreutdanning senere, det er mange muligheter.

Vennene dine som snakker om karriere oppover gjør det jo fordi de drømmer om noe mer eller bedre enn der de er nå, i likhet med deg. Og det er de færreste som får drømmen helt oppfylt, de fleste stopper et sted på veien (av ulike grunner).

Av de som faktisk oppnår drømmejobben har jeg snakket med flere som har vært der, men som oppdaget at når det kom til stykket så var det ikke reising til ulike land og møter med viktige mennesker de egentlig ønsket seg. Da kjenner mange at det viktigste er mye tid med familie og venner, og at det holder å ha en jobb som betaler for regninger og litt ekstra.

Anonymkode: 3ad2b...390

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke føl deg mislykket! Du har fullført en utdanning, og er på vei mot noe der du har mulighet til å trives bedre! Gi det litt tid, kanskje du virkelig kommer til å like jobben, eller kanskje du velger videreutdanning senere, det er mange muligheter.

Vennene dine som snakker om karriere oppover gjør det jo fordi de drømmer om noe mer eller bedre enn der de er nå, i likhet med deg. Og det er de færreste som får drømmen helt oppfylt, de fleste stopper et sted på veien (av ulike grunner).

Av de som faktisk oppnår drømmejobben har jeg snakket med flere som har vært der, men som oppdaget at når det kom til stykket så var det ikke reising til ulike land og møter med viktige mennesker de egentlig ønsket seg. Da kjenner mange at det viktigste er mye tid med familie og venner, og at det holder å ha en jobb som betaler for regninger og litt ekstra.

Anonymkode: 3ad2b...390

TS

Tusen takk for ett veldig godt svar. Fikk tårer i øynene av innlegget ditt, det betydde mye!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...